Vinkkejä miten saisin lopetettua puhelimen pläräämisen ennen nukkumaanmenoa?
Hautaa yöunta. Valvon liian myöhään ja jos satun yöllä heräämään niin houkutus avata puhelin on taas suuri. Joskus valvon yölläkin sitten pari tuntia uutisia ja vitsisivuja lukien.
En vaan osaa mennä ”vain nukkumaan” kylmiltään. Kirjoja en lue.
Kommentit (31)
Minä olen ihan samanlainen. Illalla saan puhelimen avulla ajatukset pois työhuolista. Ja yöllä jos (kun) herään pakko alkaa selata puhelinta etteivät työmurheet tule mieleen ja vie loppujakin unista.
Netin kevyt hömppä antaa aivoille levon. Työasiat saa pään sirisemään stressistä. Huh. No...tiedänpähän sit myös kaikki typerät julkkisjuorutkin tosi hyvin. How nice.
Untamo kirjoitti:
Netin kevyt hömppä antaa aivoille levon. Työasiat saa pään sirisemään stressistä.
Hömppä voi viedä ajatukset pois töistä, mutta virkistää aivoja ja siten heikentää unenlaatua. Oletko kokeillut muita keinoja stressinpurkuun?
Vierailija kirjoitti:
Laitan nyt puhelimen lattialle
Tässähän se tulee testattua ihan kylmiltään
Hyvää yötä ja kiitos kaikista vinkeistä kyllä tämän pitää loppua!
Ap
Onnistuiko? Täällä ei....
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos laittaisit puhelimen yöksi toiseen huoneeseen ja ihan vaan päättäisit, että se saa olla siellä toisessa huoneessa seuraavaan aamuun asti. Ei pitäisi olla kovin vaikeaa.
Mieti nyt vähän. Puhelin on hyvä pitää käden ulottuvilla esim hätätilanteen varalta. Jos joku vaikka murtautuu kotiin, on helpompi hälyttää apua, kun puhelin on lähellä.
Suosittelen opettelemaan itsehillintää ja laittamaan puhelin pois. Kyllä aikuiselta ihmiseltä pitäisi onnistua ja jos ei niin hae apua itsellesi.
Onnistui. Yöllä heräsin taas mutta sain sinniteltyä itseni takaisin uneen.
No nyt taas nukkumaanmenosta ja puhelin kädessä. Olin 6 tuntia tietokoneella ja nyt ”rentoudun” puhelimen äärellä kun tietokoneella surffailu kävi rankaksi
Voi voi...
Ap
Itselläkin on tapana rauhoittua puhelin kädessä, mutta olen asentanut sovelluksen, joka sammuttaa puhelimen haitallisen sinivalon (vai miksi sitä kutsutaankaan) ja himmentää näytön illasta haluttuun kellonaikaan. Tietokoneen sammutan 7-8 aikoihin, television sammutan hetkeä ennen nukkumaanmenoa ja sängyssä olen vielä noin puoli tuntia ennenkuin alan nukkumaan.
Hanki herätyskello, ja jätä puhelin esim. keittiöön yöksi. Näin ei tule kiusausta. Monilla puhelin on siinä vieressä vain herätyksen vuoksi, ja sitten sitä plärätäänkin jatkuvasti hetken mielijohteesta. Laita puhelin pois vaikka jo puolta tuntia ennen nukkumaanmenoaikaa, ja keksi siihen hetkeen joku sinua rentouttava juttu.
Murskaa se vasaralla paskaksi ja osta puhelin, jolla ei pääse nettiin.
Laitan nyt puhelimen lattialle
Tässähän se tulee testattua ihan kylmiltään
Hyvää yötä ja kiitos kaikista vinkeistä kyllä tämän pitää loppua!
Ap