Olenko pikkumainen? Mies kehui kännissä kaveriani viehättäväksi
En yleensä ota nokkiini mistään. Viime viikonloppuna mies kännipäissään sanoi ettei hänen ehkä kannattaisi sitä minulle kertoa, mutta kaverini on hänestä viehättävä. Onko ok olla loukkaantunut? En ole sitä näyttänyt millään tavalla, mutta totuus on etten halua tietää hänen viehätyksistään. Hän tietää että tämä ystäväni on minulle erityisen tärkeä.
Mies on muuten huomioonottava ja fiksu, en edes olettanut että voisi sanoa tuollaista.
Nyt ajattelen että olen pikkumainen kun edes huomioin asian, tai että olen juuri sellainen mustasukkainen ihminen joka en halua olla.
Kommentit (67)
Onko ystäväsi sinun mielestäsi viehättävä ja mitkä ominaisuudet tekevät hänestä viehättävän.
Kyllä ihmisiä voi tarkastella ja arvioida näillä kriteereillä ja näin me jokainen teemmekin.
Ei tämmöisistä asioista sovi loukkaantua. Ystäväsi voi hyvin olla viehättävämpi kuin sinä olet. Ole iloinen, että sinulla on sellainen ystävä. Eihän miehesi toteamus merkitse sitä, että hän haluaisi vaihtaa sinut häneen ja jos merkitseekin ei sille voi muuta kuin pyrit karsimaan itsestäsi huonot tavat mikäli tiedostat itselläsi sellaisia.
On täysin selvää, että nainen voi olla viehättävämpi, kuin oma puoliso. Kuvitteleppa, että on 70-vuotias pariskunta, niin tottakai 50-vuotias pariskunta on heidän molempien mielestä viehättävämpiä ainakin ulkoisesti kuin he.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Ainakin mies oli rehellinen. Olisi ollut väärin sanoa naisen olevan helvetin ruma ja tyhmä, jos hän ei sitä ole.
Miksi puolison kaverin ulkonäköä tarvitsee kommentoida mitenkään?
KokenutUkkomies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kjäh, kjäh, kjäh... siinä on ukolla vielä paljon opittavaa elämästä :D
Muutama vinkki äskettäin avioituneille miehille pitkää avioissa olleelta mieheltä:
1. Vaikka sitä kysyttäisiin sinulta miten suoraan ja useampaan kertaan, samalla vakuutellen mitä tahansa, niin yksikään vaimosi kavereista EI OLE viehättävä, kaunis, urheilullinen, fiksu, hoikka tms. Jos erehdyt sanomaan mitään tämän kaltaistakaan petaat itsellesi riitaa tai viimeistään seuraavassa riidassa saat sen pallon takaisin.
2. Ei ole olemassa YHTÄKÄÄN järkevää syytä kertoa vaimollesi MITÄÄN niistä entisistä seksi/seurustelukumppaneista, joista hän ei entuudestaan tiedä. Jos erehdyt sanomaan mitään tämän kaltaistakaan petaat itsellesi riitaa tai viimeistään seuraavassa riidassa saat sen pallon takaisin.
3. Ei ole olemassa YHTÄKÄÄN järkevää syytä kertoa vaimollesi MITÄÄN mitä vaimosi ei tiedä niistä entistä seksi/seurustelukumppaneista, joiden olemassaolosta vaimosi tietää. Jos erehdyt sanomaan mitään tämän kaltaistakaan petaat itsellesi riitaa tai viimeistään seuraavassa riidassa saat sen pallon takaisin.
4. Ei ole olemassa YHTÄKÄÄN järkevää syytä kertoa vaimollesi MITÄÄN "naismaustasi" ellei se suoraan liity siihen miten naismakusi todistaa vaimosi hienoudesta. Jos erehdyt sanomaan mitään tämän kaltaistakaan petaat itsellesi riitaa tai viimeistään seuraavassa riidassa saat sen pallon takaisin.
Jo näillä peruslaeilla vältät huomattavan määrän turhia ongelmia.
1. Saattaa pitää paikkansa, koska on liian henkilökohtaista.
2. Ei pidä ainakaan minun kohdallani paikkaansa, ollaan avoimia. Mutta ihan oikein on mielestäni ettei kumppanille ainakaan revitellä entisistä. Jos siitä tulee riitaa niin luulen ettei suhde ole hyvä.
3. Taas sama. Olen samaa mieltä ettei tarvitse puhua entisistä, mutta ei sellaisesta asiasta nyt riitaakaan voi tulla.
4. Eri mieltä. On ihan kiva kuulla mistä oma rakas pitää. Mutta ei saa korostaa ja valittaa jos on itse valinnut kumppanin jonka näöstä ei pidä. Sitten pitää aalkaa kamppimaan. Eikä siitä saa tulla riitaa.
Mielestäni hiukan hassu ja naisia vähättelevä mutta ymmärsin jotain tekstistäsi myös. Ei sitä tarvi kaikkea sanoa toiselle. Mutta ei saa pitää naista jonain hirmuna joka suuttuu ja riitelee yksinään kun sinä sanot jotain typerää.
-Ap
Näitä sääntöjä ei ole tarkoitettu naisia väheksymään tai maalaamaan kuvaa pirttihirmuista. Ne ovat syntyneet jostain syystä aviossa pysyneen ukkoporukan "poikien illoissa" käydyissä kaljakeskusteluissa.
Näissä keskusteluissa syntyi myös synteesi.
Kun vaimosi alkaa merkittävästi kysellä mitä tahansa tällä listalla olevaa asiaa hän oikeasti kysyy: "Rakastatko minua?"
Oikea vastaus siis kaikkiin neljään kohtaan on sanoin ja teoin: "Minä rakastan sinua."
Kevennyksenä mies esittää saman kysymyksen kun hän "vonkaa" seksiä.
Olen pahoillani jos sinulla on tuollaista. :/ Meillä puhutaan sentään jotain. En vain odottanut että oma mies sanoo noin minulle tärkeästä ihmisestä. Mutta mielestäni teidän suhde ei kuulostaa samalta.
-Ap
Eli ukkosi on vaikeuksissa ja kaikilla paha mieli koska hän rikkoi listan kohtaa 1, mutta olet silti sitä mieltä, että lista väärä ja kertoo siitä, että minulla on jotenkin huono avioliitto...
Pitkän suhteen salaisuus on puhumisen lisäksi se, että välillä osataan olla puhumatta. Ihan kaikkea mitä päässä liikkuu ei tarvitse "rehellisyyden" nimissä sanoa jos vähänkään piittaa toisen tunteista. Näinhän myös (pitkät) ystävyydet toimivat.
Lista on kirjoitettu vuosien varrella provokatiivisesti ja sen säännöt on esitetty "miehisellä" kielellä. Sitä on kirjoitettu perheriidan jälkeistä harmia kavereille purettaessa. Se ei silti tee listasta vähemmän paikkansa pitävää. En ole vielä tavannut vakinaisessa parisuhteessa elävää miestä, jota lista ei huvittaisi omalaatuisen totuudellisuutensa takia.
Koko listassa on 10 kohtaa ja loput niistä eivät liity mustasukkaisuuteen. Se on tarkoitettu paitsi ohjenuoraksi myös kuivaksi huumoriksi. Esimerkiksi:
7. Sinun ei pidä sen paremmin hyvässä kuin pahassa ilman suoraa kysymystä kommentoida vaimosi painoa. Jos asiaa kysytään suoraan olet vaikeuksissa.
Tämä lista vaikuttaa ihan tosiasialta. Pistä omaksi keskusteluksi koko lista niin päästään seuraamaan miten naiset yrittää kiemurrella irti siitä.
M47
P.S. Oikea vastaus lihomiskysymykseen on ”Et ole, olet tosi kaunis.” Mutta vastaus pitää tulla heti. Ei saa yhtään miettiä, muuten peli on menetetty. Kokenut aviomies vastaa tuohon kysymykseen refleksillä ilman että edes ehtii miettiä mitään :)
Vierailija kirjoitti:
Olet sairas, tarvitset apua.
Et todella ap ole, etkä tarvi apua.
Aina tuossa on vaara. Helppo viritellä suhde jos niin haluaa eli miehesi ja kaverisi.
Musta erittäin tyhmää oli antaa omat kaverit miehesi kavereiksi.
Eikö sulla ketään muita ole, kun ne kaverit. Sukulaisia vaikka.
Vierailija kirjoitti:
Aina tuossa on vaara. Helppo viritellä suhde jos niin haluaa eli miehesi ja kaverisi.
Musta erittäin tyhmää oli antaa omat kaverit miehesi kavereiksi.Eikö sulla ketään muita ole, kun ne kaverit. Sukulaisia vaikka.
Ei kaikilla ole perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Kerran rouva kysäisi ystävättrestään, onko hän nätti. Hymähdin jotain "onhan se vielä neljänkin lapsen jälkeen aika pantavan oloinen..." - siitähän se paskamyrsky nousi ja vielä näin 10 vuotta huolimattoman heiton jälkeen hän riitelyn aikana tiuskaisee "mee sitten panemaan *piip* kun niin sitä himoitset.. "
No en minä tuotakaan ymmärrä miksi tarvitsee kysyä varsinkin jos ei halua vastausta. Kyllä suoraan kysymykseen saa mielestäni rehellisesti vastata. Mutta sitä en ymmärrä miksi yhtäkkiä ilman syytä alkaa moisia kommentoida.
Kjäh, kjäh, kjäh... siinä on ukolla vielä paljon opittavaa elämästä :D
Muutama vinkki äskettäin avioituneille miehille pitkää avioissa olleelta mieheltä:
1. Vaikka sitä kysyttäisiin sinulta miten suoraan ja useampaan kertaan, samalla vakuutellen mitä tahansa, niin yksikään vaimosi kavereista EI OLE viehättävä, kaunis, urheilullinen, fiksu, hoikka tms. Jos erehdyt sanomaan mitään tämän kaltaistakaan petaat itsellesi riitaa tai viimeistään seuraavassa riidassa saat sen pallon takaisin.
2. Ei ole olemassa YHTÄKÄÄN järkevää syytä kertoa vaimollesi MITÄÄN niistä entisistä seksi/seurustelukumppaneista, joista hän ei entuudestaan tiedä. Jos erehdyt sanomaan mitään tämän kaltaistakaan petaat itsellesi riitaa tai viimeistään seuraavassa riidassa saat sen pallon takaisin.
3. Ei ole olemassa YHTÄKÄÄN järkevää syytä kertoa vaimollesi MITÄÄN mitä vaimosi ei tiedä niistä entistä seksi/seurustelukumppaneista, joiden olemassaolosta vaimosi tietää. Jos erehdyt sanomaan mitään tämän kaltaistakaan petaat itsellesi riitaa tai viimeistään seuraavassa riidassa saat sen pallon takaisin.
4. Ei ole olemassa YHTÄKÄÄN järkevää syytä kertoa vaimollesi MITÄÄN "naismaustasi" ellei se suoraan liity siihen miten naismakusi todistaa vaimosi hienoudesta. Jos erehdyt sanomaan mitään tämän kaltaistakaan petaat itsellesi riitaa tai viimeistään seuraavassa riidassa saat sen pallon takaisin.
Jo näillä peruslaeilla vältät huomattavan määrän turhia ongelmia.
Olisit valinnut vaimosi paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Kerran rouva kysäisi ystävättrestään, onko hän nätti. Hymähdin jotain "onhan se vielä neljänkin lapsen jälkeen aika pantavan oloinen..." - siitähän se paskamyrsky nousi ja vielä näin 10 vuotta huolimattoman heiton jälkeen hän riitelyn aikana tiuskaisee "mee sitten panemaan *piip* kun niin sitä himoitset.. "
Ystävätär ihmettelee miksi vaimosi on alkanut inhota häntä vaikka ei itse ole tehnyt mitään. Myös sinun käytös on varmasti muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Itse sanoisin vain että niin minustakin.
En ole mustasukkainen enkä ota mustasukkaista kumppaniksi. Ihan turhaa stressiä elämään.
Sua ei varmaan ole koskaan petetty, jos kumppanin sinun kavereihisi kohdistuvat seksuaalissävytteiset kommentit eivät ole stressiä aiheuttavia.
Vierailija kirjoitti:
Olet.Ystäväsi on miehesi mielestä viehättävä.Ei se viehättävyys mihinkään olisi hävinnyt vaikka olisi pitänyt suunsa kiinni.
Älä takerru lillukan varsiin .Toista ei omistaa tai määrätä, mitä saa ajatella ja mitä ei.
Kerrohan, miksi miehen pitää saada kertoa tämä mielipiteensä ääneen? Kommentoiko mies kukkiakin kauniiksi? Miksi ystävän viehättävyys on asia, jonka hän haluaa ap:n tietävän?
Ap täällä (oikeasti!)
Ajattelin tätä ketjua eilen enkää olisi uskonut että se on täällä nostettuna. Vaikka olen nykyään vähän aina av:lla :D
En ole vieläkään maininnut miehelle tästä kännissä möläytyksestä. Hieman lisätietoja: Kaverini ei ole ehkä perinteisen kaunis, mutta minusta hän on aivan valloittava, kaunis ja persoonallinen. En välitää mitä mies sanoo, kaverini olen tuntenut yli 10 vuotta kauemmin. Mun mies on myös mun paras ystävä mutta mun ystävyys kaveriini ei muutu kivittämälläkään.
En myöskään ole mustasukkainen enkä ikinä uskoisi että heidän välillä tulisi mitään, luotan molempiin. Silti en todellakaan halua kuulla jos miehen mielestä mun paras ystävä on "pantava" tai miten sen joku täällä ilmaisi. Olkoon vaan mutta ei mulle tarvitsisi mielestäni kertoa. Kiva että mies on rehellinen muttaa se loukkasi.
Ja kun joku kysyi miksi laittaa kaverin faceen kontaktiksi eikä perhettä, olen ainoa lapsi, äiti kuollut ja isään ei hyviä välejä. Ystävät on mun läheiset.
Kiitos tosi paljon viestittelijöille jotka tukeneet ja niillekin jotka ovat eri mieltä. Minua vaivaa yhä se että mies sanoi noin. Ehkä vielä enemmän vaivaa että koen etten voi hänelle sanoa siitä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet.Ystäväsi on miehesi mielestä viehättävä.Ei se viehättävyys mihinkään olisi hävinnyt vaikka olisi pitänyt suunsa kiinni.
Älä takerru lillukan varsiin .Toista ei omistaa tai määrätä, mitä saa ajatella ja mitä ei.Kerrohan, miksi miehen pitää saada kertoa tämä mielipiteensä ääneen? Kommentoiko mies kukkiakin kauniiksi? Miksi ystävän viehättävyys on asia, jonka hän haluaa ap:n tietävän?
Miehille tulee seurustelun vakiintuessa sellainen harha että ollaan parhaat ystävät ja kaiken voi kertoa. Myös sen jos joku nainen on alkanut kiinnostaa seksuaalisessa mielessä. Oma alkaa tuntua varmalta omistukselta joten uutta olisi saatava maistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä takerru lillukan varsiin .Toista ei omistaa tai määrätä, mitä saa ajatella ja mitä ei.Kerrohan, miksi miehen pitää saada kertoa tämä mielipiteensä ääneen? Kommentoiko mies kukkiakin kauniiksi? Miksi ystävän viehättävyys on asia, jonka hän haluaa ap:n tietävän?
Miehille tulee seurustelun vakiintuessa sellainen harha että ollaan parhaat ystävät ja kaiken voi kertoa. Myös sen jos joku nainen on alkanut kiinnostaa seksuaalisessa mielessä. Oma alkaa tuntua varmalta omistukselta joten uutta olisi saatava maistaa.
Onneksi naiset eivät ikinä syyllisty samaan!
Vierailija kirjoitti:
Minä uskallan sanoa vaimoille myös selvin päin viehättävää naista viehättäväksi. Olen sanonutkin, eikä tuo ole siitä lämpöä kerännyt.
Ai tällä kertaa näin päin. Etkö siinä provossasi viimeksi sanonut että naisesi ottaa heti lämpöä kun kehut muita?
Itselleni kävi tuossa muutava viikko sitten niin, että kumppanini (n. 1 vuosi takana) totesi n. puoli tuntia rakastelusession jälkeen (molemmille 2 orgasmia) erään entisen urheilijan "pantavaksi", kun näki hänen kuvansa netissä. Spontaani reaktioni oli, että tuli aika turha olo. Sanoin asiasta välittömästi ja vastaus oli "en tarkoittanut, että me pantaisiin". Jätin asian siihen hämmentyneenä.
Mutta tosiaan, mitä tuossa tilanteessa (rakastelun jälkeisessä pantavuuskommentoinnissa) oikein mahtoi oikeastaan tapahtua? Hmm...
Onko viehättävällä ja kauniilla jotain eroa? Mitä?
Vierailija kirjoitti:
Onko viehättävällä ja kauniilla jotain eroa? Mitä?
Niin siis viehättävä tarkoittaa puoleensavetävää, eli sellaista joka houkuttaa luokseen. Viehe.
Kaunis taas on sellainen joka on vain jotain aistia miellyttävä. Kuten vaikka taideteos, biisi tai hetki. Kaunis voi olla vetämättä puoleensa, viehättävä taas on väistämättä sellainen joka viettelee.
AP sanoi että mies käytti sanaa "attractive". Eli puoleensavetävä. Kuka sanoo noin jos toinen on vain kaunis? Ja vielä lisäksi sanoo ettei tämän ehkä tulisi myöntää tätä asiaa?
Ei tietenkään voi tai saa alkaa määrätä toisen ajatuksia, mutta se on ihan yleistä että tuollaisten asioiden kommentointi tuntuu monesta ikävältä, ei tietenkään kaikista. Miksi siis pitää sanoa asioita jotka loukkaa toista ja niiden sanominen ei ole pakollista? En minä miehellenikään koe tarvetta kertoa kuinka komeita hänen ystävänsä ovat, mitä siitä kukaan hyötyisi? Vaikka eipä heistä kukaan erityisemmin viehätäkään, mutta vaikka viehättäisi.