Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko pikkumainen? Mies kehui kännissä kaveriani viehättäväksi

Vierailija
08.02.2018 |

En yleensä ota nokkiini mistään. Viime viikonloppuna mies kännipäissään sanoi ettei hänen ehkä kannattaisi sitä minulle kertoa, mutta kaverini on hänestä viehättävä. Onko ok olla loukkaantunut? En ole sitä näyttänyt millään tavalla, mutta totuus on etten halua tietää hänen viehätyksistään. Hän tietää että tämä ystäväni on minulle erityisen tärkeä.

Mies on muuten huomioonottava ja fiksu, en edes olettanut että voisi sanoa tuollaista.

Nyt ajattelen että olen pikkumainen kun edes huomioin asian, tai että olen juuri sellainen mustasukkainen ihminen joka en halua olla.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KokenutUkkomies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kjäh, kjäh, kjäh... siinä on ukolla vielä paljon opittavaa elämästä :D

Muutama vinkki äskettäin avioituneille miehille pitkää avioissa olleelta mieheltä:

1. Vaikka sitä kysyttäisiin sinulta miten suoraan ja useampaan kertaan, samalla vakuutellen mitä tahansa, niin yksikään vaimosi kavereista EI OLE viehättävä, kaunis, urheilullinen, fiksu, hoikka tms. Jos erehdyt sanomaan mitään tämän kaltaistakaan petaat itsellesi riitaa tai viimeistään seuraavassa riidassa saat sen pallon takaisin.

2. Ei ole olemassa YHTÄKÄÄN järkevää syytä kertoa vaimollesi MITÄÄN niistä entisistä seksi/seurustelukumppaneista, joista hän ei entuudestaan tiedä.  Jos erehdyt sanomaan mitään tämän kaltaistakaan petaat itsellesi riitaa tai viimeistään seuraavassa riidassa saat sen pallon takaisin.

3. Ei ole olemassa YHTÄKÄÄN järkevää syytä kertoa vaimollesi MITÄÄN mitä vaimosi ei tiedä niistä entistä seksi/seurustelukumppaneista, joiden olemassaolosta vaimosi tietää. Jos erehdyt sanomaan mitään tämän kaltaistakaan petaat itsellesi riitaa tai viimeistään seuraavassa riidassa saat sen pallon takaisin.

4. Ei ole olemassa YHTÄKÄÄN järkevää syytä kertoa vaimollesi MITÄÄN "naismaustasi" ellei se suoraan liity siihen miten naismakusi todistaa vaimosi hienoudesta. Jos erehdyt sanomaan mitään tämän kaltaistakaan petaat itsellesi riitaa tai viimeistään seuraavassa riidassa saat sen pallon takaisin.

Jo näillä peruslaeilla vältät huomattavan määrän turhia ongelmia.

1. Saattaa pitää paikkansa, koska on liian henkilökohtaista.

2. Ei pidä ainakaan minun kohdallani paikkaansa, ollaan avoimia. Mutta ihan oikein on mielestäni ettei kumppanille ainakaan revitellä entisistä. Jos siitä tulee riitaa niin luulen ettei suhde ole hyvä.

3. Taas sama. Olen samaa mieltä ettei tarvitse puhua entisistä, mutta ei sellaisesta asiasta nyt riitaakaan voi tulla.

4. Eri mieltä. On ihan kiva kuulla mistä oma rakas pitää. Mutta ei saa korostaa ja valittaa jos on itse valinnut kumppanin jonka näöstä ei pidä. Sitten pitää aalkaa kamppimaan. Eikä siitä saa tulla riitaa.

Mielestäni hiukan hassu ja naisia vähättelevä mutta ymmärsin jotain tekstistäsi myös. Ei sitä tarvi kaikkea sanoa toiselle. Mutta ei saa pitää naista jonain hirmuna joka suuttuu ja riitelee yksinään kun sinä sanot jotain typerää.

-Ap

Näitä sääntöjä ei ole tarkoitettu naisia väheksymään tai maalaamaan kuvaa pirttihirmuista. Ne ovat syntyneet jostain syystä aviossa pysyneen ukkoporukan "poikien illoissa" käydyissä kaljakeskusteluissa.

Näissä keskusteluissa syntyi myös synteesi.

Kun vaimosi alkaa merkittävästi kysellä mitä tahansa tällä listalla olevaa asiaa hän oikeasti kysyy: "Rakastatko minua?"

Oikea vastaus siis kaikkiin neljään kohtaan on sanoin ja teoin: "Minä rakastan sinua."

Kevennyksenä mies esittää saman kysymyksen kun hän "vonkaa" seksiä.

Olen pahoillani jos sinulla on tuollaista. :/ Meillä puhutaan sentään jotain. En vain odottanut että oma mies sanoo noin minulle tärkeästä ihmisestä. Mutta mielestäni teidän suhde ei kuulostaa samalta.

-Ap

Eli ukkosi on vaikeuksissa ja kaikilla paha mieli koska hän rikkoi listan kohtaa 1, mutta olet silti sitä mieltä, että lista väärä ja kertoo siitä, että minulla on jotenkin huono avioliitto...

Pitkän suhteen salaisuus on puhumisen lisäksi se, että välillä osataan olla puhumatta. Ihan kaikkea mitä päässä liikkuu ei tarvitse "rehellisyyden" nimissä sanoa jos vähänkään piittaa toisen tunteista. Näinhän myös (pitkät) ystävyydet toimivat.

Lista on kirjoitettu vuosien varrella provokatiivisesti ja sen säännöt on esitetty "miehisellä" kielellä. Sitä on kirjoitettu perheriidan jälkeistä harmia kavereille purettaessa. Se ei silti tee listasta vähemmän paikkansa pitävää. En ole vielä tavannut vakinaisessa parisuhteessa elävää miestä, jota lista ei huvittaisi omalaatuisen totuudellisuutensa takia. 

Koko listassa on 10 kohtaa ja loput niistä eivät liity mustasukkaisuuteen. Se on tarkoitettu paitsi ohjenuoraksi myös kuivaksi huumoriksi. Esimerkiksi:

7. Sinun ei pidä sen paremmin hyvässä kuin pahassa ilman suoraa kysymystä kommentoida vaimosi painoa. Jos asiaa kysytään suoraan olet vaikeuksissa.

Oma mieheni hallitsee johdarät 1-6, mutta mentyämme naimisiin hän jostain syystä alkoi kokea, että kohta 7 ei enää koske häntä. En sen myötä ole enää kiinnostunut seksistä hänen kanssaan.

Mikäli suora kysymys tulee niin kannattaa vastata kuin konna poliisin kuulusteluissa ja sanoa "Vetoan perustuslailliseen oikeuteeni pysyä vaiti", poistua paikalta vähin äänin ja mahdollisimman nopeasti.

Tai teeskennellä ettei kuullut ja muistaa suureen ääneen että "auto unohtui tankata" ja liueta paikalta mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
22/67 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se typerää käytöstä mieheltä, jos tämä ilmoittaa, että on arvioinut tyttöystävän ystäviä "sillä silmällä". Jos hän siis on pelkkien kuvien perusteella rankannut jonkun viehättäväksi ja ns. pantavaksi tyypiksi. Eri asia, jos kertoo arvostavansa tyttöystävän kavereita, kun on jo oppinut näitä tuntemaan. "Se sinun ystävä on tosi kiva, hauska, sympaattinen, mukava jne... Sulla on tosi helposti lähestyttäviä kavereita. Ymmärrän hyvin, miksi he ovat sinulle tärkeitä." Ystävien luonne kun vähän peilaa omiakin arvostuksen kohteita, joten jos mies arvostaa näitä samoja luonteenpiirteitä, niin sehän on vain hieno juttu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama vinkki äskettäin avioituneille miehille pitkää avioissa olleelta mieheltä:

1. Vaikka sitä kysyttäisiin sinulta miten suoraan ja useampaan kertaan, samalla vakuutellen mitä tahansa, niin yksikään vaimosi kavereista EI OLE viehättävä, kaunis, urheilullinen, fiksu, hoikka tms. Jos erehdyt sanomaan mitään tämän kaltaistakaan petaat itsellesi riitaa tai viimeistään seuraavassa riidassa saat sen pallon takaisin.

2. Ei ole olemassa YHTÄKÄÄN järkevää syytä kertoa vaimollesi MITÄÄN niistä entisistä seksi/seurustelukumppaneista, joista hän ei entuudestaan tiedä.  Jos erehdyt sanomaan mitään tämän kaltaistakaan petaat itsellesi riitaa tai viimeistään seuraavassa riidassa saat sen pallon takaisin.

3. Ei ole olemassa YHTÄKÄÄN järkevää syytä kertoa vaimollesi MITÄÄN mitä vaimosi ei tiedä niistä entistä seksi/seurustelukumppaneista, joiden olemassaolosta vaimosi tietää. Jos erehdyt sanomaan mitään tämän kaltaistakaan petaat itsellesi riitaa tai viimeistään seuraavassa riidassa saat sen pallon takaisin.

4. Ei ole olemassa YHTÄKÄÄN järkevää syytä kertoa vaimollesi MITÄÄN "naismaustasi" ellei se suoraan liity siihen miten naismakusi todistaa vaimosi hienoudesta. Jos erehdyt sanomaan mitään tämän kaltaistakaan petaat itsellesi riitaa tai viimeistään seuraavassa riidassa saat sen pallon takaisin.

1. Saattaa pitää paikkansa, koska on liian henkilökohtaista.

2. Ei pidä ainakaan minun kohdallani paikkaansa, ollaan avoimia. Mutta ihan oikein on mielestäni ettei kumppanille ainakaan revitellä entisistä. Jos siitä tulee riitaa niin luulen ettei suhde ole hyvä.

3. Taas sama. Olen samaa mieltä ettei tarvitse puhua entisistä, mutta ei sellaisesta asiasta nyt riitaakaan voi tulla.

4. Eri mieltä. On ihan kiva kuulla mistä oma rakas pitää. Mutta ei saa korostaa ja valittaa jos on itse valinnut kumppanin jonka näöstä ei pidä. Sitten pitää aalkaa kamppimaan. Eikä siitä saa tulla riitaa.

Mielestäni hiukan hassu ja naisia vähättelevä mutta ymmärsin jotain tekstistäsi myös. Ei sitä tarvi kaikkea sanoa toiselle. Mutta ei saa pitää naista jonain hirmuna joka suuttuu ja riitelee yksinään kun sinä sanot jotain typerää.

-Ap

Näitä sääntöjä ei ole tarkoitettu naisia väheksymään tai maalaamaan kuvaa pirttihirmuista. Ne ovat syntyneet jostain syystä aviossa pysyneen ukkoporukan "poikien illoissa" käydyissä kaljakeskusteluissa.

Näissä keskusteluissa syntyi myös synteesi.

Kun vaimosi alkaa merkittävästi kysellä mitä tahansa tällä listalla olevaa asiaa hän oikeasti kysyy: "Rakastatko minua?"

Oikea vastaus siis kaikkiin neljään kohtaan on sanoin ja teoin: "Minä rakastan sinua."

Kevennyksenä mies esittää saman kysymyksen kun hän "vonkaa" seksiä.

Olen pahoillani jos sinulla on tuollaista. :/ Meillä puhutaan sentään jotain. En vain odottanut että oma mies sanoo noin minulle tärkeästä ihmisestä. Mutta mielestäni teidän suhde ei kuulostaa samalta.

-Ap

Eli ukkosi on vaikeuksissa ja kaikilla paha mieli koska hän rikkoi listan kohtaa 1, mutta olet silti sitä mieltä, että lista väärä ja kertoo siitä, että minulla on jotenkin huono avioliitto...

Pitkän suhteen salaisuus on puhumisen lisäksi se, että välillä osataan olla puhumatta. Ihan kaikkea mitä päässä liikkuu ei tarvitse "rehellisyyden" nimissä sanoa jos vähänkään piittaa toisen tunteista. Näinhän myös (pitkät) ystävyydet toimivat.

Lista on kirjoitettu vuosien varrella provokatiivisesti ja sen säännöt on esitetty "miehisellä" kielellä. Sitä on kirjoitettu perheriidan jälkeistä harmia kavereille purettaessa. Se ei silti tee listasta vähemmän paikkansa pitävää. En ole vielä tavannut vakinaisessa parisuhteessa elävää miestä, jota lista ei huvittaisi omalaatuisen totuudellisuutensa takia. 

Koko listassa on 10 kohtaa ja loput niistä eivät liity mustasukkaisuuteen. Se on tarkoitettu paitsi ohjenuoraksi myös kuivaksi huumoriksi. Esimerkiksi:

7. Sinun ei pidä sen paremmin hyvässä kuin pahassa ilman suoraa kysymystä kommentoida vaimosi painoa. Jos asiaa kysytään suoraan olet vaikeuksissa.

En tietenkään tarkoita että liittosi on huono. Ymmärsin myös provokatiivisen ja miehisen sävyn. Minusta on kiva jos se teille toimii ja jos sinä saat sen purettua kaverille.

En silti koe että se on sama kuin meidän liitto.

Kiva että jaoit? :D

Kai se niinkin on sitten joillain.

Minua loukkasi vain yksi asia. Se että oma mies puhuu tuolla tavoin ystävästäni. Kysyin olenko pikkumainen. Minusta tuntuu pahalta että hän niin sanoi. Eli onko neuvosi siis että olen pikkumainen?

Tämä on kovin nuori suhde, ollaan oltu yhdessä vasta kaksi vuotta. Meillä on silti voitu puhua viehätyksistä vaikka että kuka julkkis on kaunis. Minusta ei silti sovi että läheiset tuodaan siihen mukaan ja heistä puhutaan. Mutta en uskalla sanoa miehelle jotten vaikuta mustasukkaiselta.

-Ap

Ukkosi oli tyhmä kun otti asian esiin. En kertomasi perusteella millään usko, että tarkoitus oli loukata.

Pari vuotta suhteessa on mielestäni vielä vähän. Särmät ja sopivuuden rajat osuvat yhteen vielä moniaita kertoja jos pysytte yhdessä.

Jos asia vaivaa ja loukkasi, etkä pääse siitä yli, niin siitä kannattaa sanoa ennemmin kuin hautoa asiaa ja antaa ukkosi pohtia mitä ihmettä hän on tehnyt väärin. Hän ei välttämättä edes muista koko keskustelua enää. Tarpeeksi kauan kun tuota pohdit, niin homma purkautuu sitten lopulta aivan turhassa riidassa.

Vierailija
24/67 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 18, 22 ja 23! Arvostan suoria sanoja ja myös sitä etten tunne ihan olevani mokannut kun tunnen ettei tuollaista tarvitse sanoa omalle tyttöystävälle.

Onhan kaksi vuotta vähän. Tuntuu hankalalle sanoa etten arvosta tuollaista. Mies ei tosiaan ole ilkeä eikä muutenkaan mäntti, mutta hänellä on hetkensä. :D

Minulle hän on hirveän tärkeä ja yllätyin todella tällaisesta arviointikykyisyys puutteesta (miten se sanotaan suomeksi?). Siis ihan oikeasti fiksu ihminen enkä eppäile mitään! Tuli puskista että täytyy minulle tunnustaa että kattelee mun kaveria. Tehkööt omin nokkineen kun kerran sanoo ettei tarkoita sillä mitään. En silloin halua edes tietää. Arvostan sitä että sanoo että vaikka Kate Bush on hänestä kuuma. Aika hauskaa tietää miehen mieliteot. Mutta minun lähipiiristä ei tarvii kuitenkaan arvostella kuka on seksikäs? Vaikka aika moni on sitä mieltä että sekin ok. Siksi kysyn. En halua olla mikään vainoharhainen, mutta haluaisin tietää mihin vetää rajoja? Minulla on ollut paljon ongelmia sen kanssa joskus aikaisemmin. :(

-Ap

Vierailija
25/67 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta (aviovaimo vuosikymmenten ajan) viehättävä on hyvinkin neutraali käsite. Viehättävällä ihmisellä on hyvä ja ystävällinen käytös, ja huoliteltu ulkonäkö. Viehättävyydellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että miehesi erityisesti himoitsisi ja haluaisi kaveriasi. Pikemminkin sinun kannattaisi olla ylpeä kaverivalinnastasi - seurahan on usein samankaltaista.

Sitten, jos miehesi kutsuisi kaveriasi "pantavaksi", niin voisi jo huolestuakin.

Vierailija
26/67 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta (aviovaimo vuosikymmenten ajan) viehättävä on hyvinkin neutraali käsite. Viehättävällä ihmisellä on hyvä ja ystävällinen käytös, ja huoliteltu ulkonäkö. Viehättävyydellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että miehesi erityisesti himoitsisi ja haluaisi kaveriasi. Pikemminkin sinun kannattaisi olla ylpeä kaverivalinnastasi - seurahan on usein samankaltaista.

Sitten, jos miehesi kutsuisi kaveriasi "pantavaksi", niin voisi jo huolestuakin.

Onko sama jos mies sanoo "I'm attracted to her"? :/

Hän ei siis puhu suomea, on saksasta.

-Ap

Vierailija
27/67 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla hän myös sanoi "I probably shouldn't tell you that".

Ihan kivaa että voi olla avoin mutta en ihan kaikkea halua tietää, varsinkaan jos hän jopa itse arvelee ettei pitäisi sitä sanoa.

Eli hän luotti minuun tarpeeksi sannoakseen tuollaista mutta petänkö sen luottamuksen jos sanon etten halua kuulla sitä?

-Ap

Vierailija
28/67 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sairas, tarvitset apua.

Vierailija
29/67 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla hän myös sanoi "I probably shouldn't tell you that".

Ihan kivaa että voi olla avoin mutta en ihan kaikkea halua tietää, varsinkaan jos hän jopa itse arvelee ettei pitäisi sitä sanoa.

Eli hän luotti minuun tarpeeksi sannoakseen tuollaista mutta petänkö sen luottamuksen jos sanon etten halua kuulla sitä?

-Ap

Kyllä sen voi sanoa, että asia jäi vaivaamaan. Hän itse otti tämän puheeksi. Näiden läpikäynti on osa jokaista pitkää suhdetta.

Toinen vaihtoehto on aidosti hyväksyä kuulemansa pelkkänä faktana ja antaa asian olla.

PS

Mies, jonka mielestä Kate Bush on kuuma, arvostaa naisissa paljon muutakin kuin ulkoisia avuja ja on ainakin salaa romantikko.

Vierailija
30/67 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"I'm attracted to her" on mielestäni huomattavasti pahempi kuin tuo oma suomennoksesi tuosta. (She is attractive olisi ihan eri sävyinen, yleisluontoisempi toteamus.) Mielestäni tuo miehen kommentti on suomeksi just sitä "onpa pantava" -osastoa.

Ainoa syy tuollaiselle möläytykselle mikä tuli mieleen tähän hätään on se, että mies on kännipäissään toivonut sinun sanovan että "so am I" ja ehdottavan kimppakivaa. :D Inhottava ajatus, että hän on oikein arvionut kavereidesi kuvia tuolla lailla.

Vierailija
31/67 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako viehättävä pantavaa?!!

Vierailija
32/67 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi vain sanoi kun alkoi haluttaa.

Vierailija
33/67 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sanoi kerran kännissä ystävääni aistilliseksi(?!), mutta loukkaantui kun joskus sanoin hänen ystäväänsä komeaksi. Ei mua haittaa jos mieheni viehättyy jostakusta.

Vierailija
34/67 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli äänensävy? Toteava, haastava, ironinen vai surullinen? Mikä oli piiloviesti? Menikö sinulta jotain ohi?

Vierailija
35/67 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran rouva kysäisi ystävättrestään, onko hän nätti. Hymähdin jotain "onhan se vielä neljänkin lapsen jälkeen aika pantavan oloinen..." - siitähän se paskamyrsky nousi ja vielä näin 10 vuotta huolimattoman heiton jälkeen hän riitelyn aikana tiuskaisee "mee sitten panemaan *piip* kun niin sitä himoitset.. "

Vierailija
36/67 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko se?

Vierailija
37/67 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet pikkupaska

Vierailija
38/67 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on sulla huono itsetunto, kasva aikuiseksi

Vierailija
39/67 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä mättää, mutta entisessä suhteessa nainen oli jotain niin uniikkia mitä ei tule vastaan. Puhuttiini avoimesti kaikesta menneestä ja tulevasta ja mitä tuli toisiin naisiin/miehiin, niin yhtälailla nainen itse sanoi jostain toisesta tutusta/random naisesta, että ompa hyvä perse ja välillä se oli mies.

Vierailija
40/67 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat että mies valehtelisi sinulle. Sanoessaan sinua kauniiksi hän siis valehtelee.

Kyllä pikku pimuilla elämä on hakusessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme