Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies vertailee exäänsä

Vierailija
08.02.2018 |

Ollaan seurusteltu pari vuotta ja suoraan sanoen vituttaa miehen tapa tunkea exänsä keskusteluihin ja ikään kuin vertailla meitä. Alussa tätä tapahtui todella paljon ja nykyäänkin välillä. Kun esim. saavutan elämässä jotain itselleni merkityksellistä, miehen pitää liittää keskusteluun aina ex, tyylillä ”Olis ”Jaanakin” sinne päässy töihin”. Tällaista tapahtuu usein. Tuntuu, että omat saavutukset ym. asiat jäävät ihan merkityksettömiksi kun niihin pitää aina liittää se ex. Suutunko turhasta?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et suutu turhasta.

Minä sanoin miehelle tuosta suoraan heti ensimmäisen vertailun jälkeen ja siihen ei ole palattu. Miehen pitää ymmärtää, että ex on exä syystä, eikä se vertailulla muuksi muutu. Jos tahtoo exän niin sitten pitää mennä ja hakea hänet takaisin.

Vierailija
2/26 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miehelle asiallisesti ja rauhallisesti, ettet halua kuulla enää tuollaisia vertailuja. Hän sitten päättää, arvostaako pyyntöäsi.

Vierailija
4/26 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nykyinen kumppani ei kelpaa, niin ovihan on helppo löytää. Mitä mies tykkäisi, jos sinä toisit jatkuvasti puheissasi entisiä kolmansiksi osapuoliksi suhteessanne tyyliin "kyllä se Hannu vaan tienas niin hyvin" tai "oli se Jorma vaan niin hyvin varusteltu"? Niinpä.

Vierailija
5/26 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa puhua miehelle tosta!

Vierailija
6/26 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies vertailee mus elsäänsä seuraavaan tyyliin:

Niinallakin oli tuon taiteilijan taulu, mut paljon isompi.

Niinakin suoritti samat yliopisto-opinnot, mut gradun se teki kahdessa kkdessa.

Niinallekin ostin samanlaisen timanttisormuksen, mut noita yhtä isoja timantteja oli siinä koko sormuksen ympäri.

Että tätä rataa. Samantyylin juttuja riittää vaikka millä mitalla. Olen itse sen verran fiksu, etten sano miehelleni, että munkin eksällä oli samanlainen auto, mut uudempi malli ja paljon isompi moottori.

Vaikka asiat ovatkin faktoja, niin empaattinen ihminen jättää sanomatta asioita, jotka kanssaihmistä laittaa vähempään asemaan. Esim jos työkamuni tulee kertomaan mulle lähtevänsä Kanarialle, niin en mä siihen kerro, et joo mäkin lähden Losiin parin vkn päästä. Joskus vähän myöhemmin voin kertoakin.

Vierailija
7/26 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et suutu turhasta.

Minä sanoin miehelle tuosta suoraan heti ensimmäisen vertailun jälkeen ja siihen ei ole palattu. Miehen pitää ymmärtää, että ex on exä syystä, eikä se vertailulla muuksi muutu. Jos tahtoo exän niin sitten pitää mennä ja hakea hänet takaisin.

Joo, täytyy puhua miehelle asiasta. Pelkään kuitenkin, että syntyy riita, koska miehen tuntien hän kuitenkin vastaa tyylillä ”on mulla ollut elämä suakin ennen” eikä tajua miksi pahoitan mieleni.. Ap

Vierailija
8/26 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin jättänyt tuollaisen miehen jo alussa. Ei kuulosta empaattiselta ihmiseltä.

Vierailija
9/26 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö todellakaan tiedä, että modernissa yhteiskunnassa kaikkia ominaisuuksia verrataan, oli sitten kyse autoista, tietsikoista tai miisuista.

Vierailija
10/26 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta. Provomaisen oudolta. Kenelle tulee edes mieleen sanoa, että kyllä exäkin olisi saanut työpaikan, jonka nykyinen sai. 

Vierailija
11/26 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et suutu turhasta.

Joo, täytyy puhua miehelle asiasta. Pelkään kuitenkin, että syntyy riita, koska miehen tuntien hän kuitenkin vastaa tyylillä ”on mulla ollut elämä suakin ennen” eikä tajua miksi pahoitan mieleni.. Ap

- Tauno, toivoisin, että lakkaisit vertaamasta minua eksääsi.

- Miks? Kai mulla saa olla ollut elämää ennen sinuakin?

- Tottakai, ja me molemmat tiedämme, että sinulla on ollut eikä ongelma olekaan siinä. Ongelma on siinä, että jatkuva eksään vertaaminen tuntuu minusta pahalta. Sinä olet nyt minun kanssani, voisimmeko keskittyä meihin ja meidän suhteeseemme? Toivon, että minun ei jatkossa tarvitse kuulla, kuinka eksäsi toimi missäkin tilanteessa vaan keskitymme meihin ja tähän hetkeen. Sopiiko tämä sinulle?

Vierailija
12/26 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö todellakaan tiedä, että modernissa yhteiskunnassa kaikkia ominaisuuksia verrataan, oli sitten kyse autoista, tietsikoista tai miisuista.

Totta, kaikkea aineellista vertaillaan.

Vierailija
13/26 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia kiertoteitse tai suoraan vähätteleviä torttupäitä minäkin oon kohdannu.

Ikinä en ala enää kuuntelemaan tuollaista mölöilyä. Menetän välittömästi kiinnostukseni ja kunnioitukseni kyseisellä tavalla toimivaa ihmistä kohtaan.

Yksi elämä, miksi viettää se jonkun heebon eksän pitkän varjon katveessa.

Vierailija
14/26 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et suutu turhasta.

- Tauno, toivoisin, että lakkaisit vertaamasta minua eksääsi.

- Miks? Kai mulla saa olla ollut elämää ennen sinuakin?

- Tottakai, ja me molemmat tiedämme, että sinulla on ollut eikä ongelma olekaan siinä. Ongelma on siinä, että jatkuva eksään vertaaminen tuntuu minusta pahalta. Sinä olet nyt minun kanssani, voisimmeko keskittyä meihin ja meidän suhteeseemme? Toivon, että minun ei jatkossa tarvitse kuulla, kuinka eksäsi toimi missäkin tilanteessa vaan keskitymme meihin ja tähän hetkeen. Sopiiko tämä sinulle?

Ja jos ei tajua, niin lisääppä perään "kyllä mun exä tienaa paremmin kun sä" tms, jos oppi menisi kantapään kautta perille, että ei tunnu kivalta.

Vierailija
15/26 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, onkin syystä nykyään eksä.

Vierailija
16/26 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jaanakin olisi päässyt sinne töihin."

"Öö, miten se tähän liittyy?"

Vierailija
17/26 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske ihan surutta painua takaisin sinne exänsä luokse. Toisilla on ikävä tapa tuohon vertailuun, siihen voi kyllä ottaa myös myötätuntoisesti osaa toteamalla vain että harmi kun exä lemppasi hänet ja joutui tyytymään sinuun, ehkäpä hänen olisi viisainta ryömiä rukoilemaan että tämä exä kelpuuttaisi hänet takaisin ellei ole jo löytänyt vertaistaan eli häntä huomattavasti tasokkaampaa seuraa.

Vierailija
18/26 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan verrataan joo mutta pitääkö kaikki sanoa ääneen?

Vierailija
19/26 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan seurusteltu pari vuotta ja suoraan sanoen vituttaa miehen tapa tunkea exänsä keskusteluihin ja ikään kuin vertailla meitä. Alussa tätä tapahtui todella paljon ja nykyäänkin välillä. Kun esim. saavutan elämässä jotain itselleni merkityksellistä, miehen pitää liittää keskusteluun aina ex, tyylillä ”Olis ”Jaanakin” sinne päässy töihin”. Tällaista tapahtuu usein. Tuntuu, että omat saavutukset ym. asiat jäävät ihan merkityksettömiksi kun niihin pitää aina liittää se ex. Suutunko turhasta?

Et suutu turhasta. Tuo  mies on älykääpiö eikä  hänellä ole käytöstapoja koska hän mitätöi  sinua. Ei ole päässyt vielä yli exästään joten suosittelen että dumppaat sen jos keskustelu  ei auta. En suosittele hänen tasolleen vajoamista.

Vierailija
20/26 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne. Mulla Mies puhui kokoajan exästä. Lähinnä haukkui, mutta uskin sen johtuneen katkeruudesta. Mainitsi että exä oli sirompi kuin minä ja hänen pituudelleen sopivampi. Lopulta räjähdin ja sanoin että mee sitten exän luo. EI menny.