Kuinka paljon juot alkoholia viikossa?
Kommentit (55)
Jos otan vaan yksin iltaisin niin viikon aikana n. 5 annosta, yleensä kuivaa siideriä, joskus pikkolopullo viiniä ruokajuomana. Jos tulee vklp kavereiden kanssa otettua niin voi viikon annokset +-10 pyöriä. Tykkään nimenomaan herkutella / syödä alkoholin kanssa ja olen toipunut "kroonisesta" anoreksiasta enkä aio tästä nautiskelusta luopua. 24v.
En yleensä yhtään. Käyn ulkona pari kertaa vuodessa, silloin menee ehkä 5-6 oluttuoppia.
Vaikea sanoa viikkotasolla, kun en juo edes joka kuukausi. Viime lauantaina meni poikkeuksellisesti viisi "asennuskaljaa". Sitä ennen join edellisen kerran jouluaattona viiniä ja munatotia. En varsinaisesti yritä olla juomatta, mutta viikonloput on mielestäni mielekkäämpää viettää selvin päin, ja ihan virkeänä.
Menisiköhän pari desiä? Otan ihan pienet Becherovkat ruokaa laittaessani ja mahdollisesti tilkan viskiä tai calvadosta jälkkäriksi. Muita alkoholijuomia en sitten harrastakaan.
M 44
Kyllä mä juoon sitä paljon, mutta ilman sitäää mä en uskallla kommunikoida ihmusten kanssa.
Viikossa vaikea sanoa, mutta kuukaudessa menee ehkä se pari lasia viiniä joskus ruoan kanssa. En tykkä oluen enkä siidereiden mausta. Saunajuomana vesi tai smurffilimu. Cherryä voin ottaa jälkiruokana jouluna. Pippaloissa olen em. syistä usein kuski. Ikää 40 vuotta.
8-12 isoa lonkeroa sillon kun juon. Vaihtoehtoisesti pullo terävää josta yleensä jää pari senttiä pohjalle. Joskus taas sit riittää yksi tai kaksi jotain hyvää kuten minttukaakao tai irish coffee.
Miten tästä eroon?
N31
En joka viikko tai edes joka kuukausi yhtään. Eilen oli pitkästä aikaa skumppakerho, joten join lasin punaviiniä, kaksi lasia spumantea ja kaksi salmiakkisnapsia. Tuo oli helmikuun kulutus. Eli noin 1 ravintola-annos alkoholia per kuukausi on keskikulutukseni.
Kaapissa pölyttyy viidettä kuukautta kuohuviinipullo. Muuta alkoholia ei taloudessa ole ollutkaan viime kesän jälkeen, jolloin sain lahjaksi punaviinipullon, jonka kierrätin lahjaksi serkulleni.
Juon keskimäärin kerran kuukaudessa, yleensä reilusti eli n. 6-14 annosta, nainen 38 v.
2 lasia viiniä, ikää 45