Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten työttömät säästävät pahan päivän varalle?

Vierailija
07.02.2018 |

^

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yleensä noin 10 € säästössä kaapissa, että saan ruokaa pariksi päiväksi jos näyttää pahalta. Yleensä just ja just rahat riittää kuun loppuun. Tosin oon opiskelija. Työttömäthän saa monta sataa kuussa enemmän kuin minä.

Vierailija
2/40 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla lailla kuin kaikki muutkin: ottamalla tuloistaan sopivan osuuden sivuun. Outo kysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on varakas isä. Hän antaa käteistä.

Vierailija
4/40 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan samalla tavalla kuin muutkin. En pahemmin tee eroa esim. sairaanhoitajan, siivoojan ja työttömän välille, ihan samantasoisia.

5/40 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai köyhä kovin paljoa säästäkkään. vähän paremmillakin tuloilla elellään kädestä suuhun

Vierailija
6/40 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään pidemmän päälle. Raha päivän koittaessa on syöty kaapit tyhjiksi ja lainattu sukulaisilta. Viimeinen viikko ennen päivärahoja on taistelua hengissä pysymiseksi.

Vierailija
7/40 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästää en saa kun olen toimeentulotukiasiakas, mutta varaudun huonoihin aikoihin pitämällä ruokavarastoa. Kun toimeentulotukihakemuksen käsittelyssä meni kolme viikkoa ja rahat oli loppuneet jo viikko sitten, selvisin ihan helposti mun varastoilla. Papuja, linssejä, riisiä, ohraa, makaronia, pähkinöitä, siemeniä. Jos mulla olisi kuivuri, kuivaisin kesät sieniä ja vihanneksia.

Teen hommia lähipiirille papupalkalla. Mut saa tekemään töitä, jos omantunnon mukaan maksaa mulle pavuissa tai linsseissä.

Osittain köyhyyteni on ennen ollut oma syyni. En tiennyt koko toimeentulotuesta vuosiin ja niin edelleen. Onneksi olen päässyt avun piiriin. Ehkä tilanne pian paranee. Meinaan lähteä uudestaan opiskelemaan. Ehkä pääsisin vielä töihin.

Vierailija
8/40 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaisella riittää säästöönkin ihan hyvin. Pienet pakolliset menot.

Vierailija
9/40 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin työtön paljon mitään säästää, kun ei ole säästänyt töissä käydessäänkään. Jos olisi, ei olisi työttömänä p.a.

Vierailija
10/40 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä kysymys. Ei "miten" vaan "mistä". Eli eivät säästä. Paitsi ex-kansanedustajat.

Vierailija
11/40 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jää säästöön. Sitten menetellään tilanteen mukaan.

Vierailija
12/40 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan sukanvarresta rahaa. 😂😂

Vierailija
13/40 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahapäivänä siirrän 10-20% säästötilille. Näihin rahoihin en koske kuin äärimmäisessä tarpeessa esim. yllättävissä lääkekuluissa tms. Ne eivät ole loppukuun ruokarahoja.

Vierailija
14/40 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin työtön paljon mitään säästää, kun ei ole säästänyt töissä käydessäänkään. Jos olisi, ei olisi työttömänä p.a.

Yllätyt kuinka nopeasti ne säästöt kuluvat kun työttömyys kestää vuosia...

Vierailija
15/40 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääomatuloista pistän osan sivuun ja loput tuhlaan.

Vierailija
16/40 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästää en saa kun olen toimeentulotukiasiakas, mutta varaudun huonoihin aikoihin pitämällä ruokavarastoa. Kun toimeentulotukihakemuksen käsittelyssä meni kolme viikkoa ja rahat oli loppuneet jo viikko sitten, selvisin ihan helposti mun varastoilla. Papuja, linssejä, riisiä, ohraa, makaronia, pähkinöitä, siemeniä. Jos mulla olisi kuivuri, kuivaisin kesät sieniä ja vihanneksia.

Teen hommia lähipiirille papupalkalla. Mut saa tekemään töitä, jos omantunnon mukaan maksaa mulle pavuissa tai linsseissä.

Osittain köyhyyteni on ennen ollut oma syyni. En tiennyt koko toimeentulotuesta vuosiin ja niin edelleen. Onneksi olen päässyt avun piiriin. Ehkä tilanne pian paranee. Meinaan lähteä uudestaan opiskelemaan. Ehkä pääsisin vielä töihin.

Papuja ja linssejä voi vielä idättääkin. Niistä saa tuorettakin syötävää. Suosittelen niiden varastointia pahan päivän varalle.

Vierailija
17/40 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä työttömänä säästämisessä ei ole varsinaisesti muuta eroa kuin summa mistä voi säästää on pienempi.  Itse säästän, niin että valitsen, vielä toistaiseksi kun voin ja pystyn. Eli on kylmän viileästi harkitsen, että mitkä ovat ne asiat, joita tarvitsen ehdottomasti ja mitä en oikeasti tarvitse, ainkaan välittömästi.  Yritän ennakoida, niin että en aliarvioi pienempääkään säästöä. Pidän kirjaa menoistani, niin näen mihin rahani menee. - Jos katsoo kaikkein välttämättömimmät, niin loppu viimein vielä terveenä (koputtaa puuta) pärjää aika vähällä. Kyse on myös jollain tasolla tottumuksesta; oletko sinä valmis vaihtaaan aamupalasi kaurapuuroon?  Juomaksi teetä kolmatta kertaa käytössä olevasta teepussista - Vai pidätkö kiinni siitä, että saat syödä valmista tuoretta leipää ja sille ainakin voimariinia ja juustoa ja joka kerta uusi teepussi.    

Vierailija
18/40 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllätyt kuinka nopeasti ne säästöt kuluvat kun työttömyys kestää vuosia...

Kuka nyt säästöjään syö?! Säästöjen tuotot voi hätätilassa käyttää mutta ei pääomaa.

Vierailija
19/40 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä työttömänä säästämisessä ei ole varsinaisesti muuta eroa kuin summa mistä voi säästää on pienempi.  Itse säästän, niin että valitsen, vielä toistaiseksi kun voin ja pystyn. Eli on kylmän viileästi harkitsen, että mitkä ovat ne asiat, joita tarvitsen ehdottomasti ja mitä en oikeasti tarvitse, ainkaan välittömästi.  Yritän ennakoida, niin että en aliarvioi pienempääkään säästöä. Pidän kirjaa menoistani, niin näen mihin rahani menee. - Jos katsoo kaikkein välttämättömimmät, niin loppu viimein vielä terveenä (koputtaa puuta) pärjää aika vähällä. Kyse on myös jollain tasolla tottumuksesta; oletko sinä valmis vaihtaaan aamupalasi kaurapuuroon?  Juomaksi teetä kolmatta kertaa käytössä olevasta teepussista - Vai pidätkö kiinni siitä, että saat syödä valmista tuoretta leipää ja sille ainakin voimariinia ja juustoa ja joka kerta uusi teepussi.    

Kaikelle muulle 👍 paitsi tuolle teepussin moneen kertaan käytölle. Kun ei se tee nyt niin hirveän kallista kuitenkaan ole.

Vierailija
20/40 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on jo aikamoista saivartelua eikä säästämistä. Voi hyvää päivää taas. Huoh!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi