Tänään sen huomasi, että katumaasturi on ainoa oikea auto kaupunkilaiselle.
Jo pelkästään parkkiruudusta pois pääseminen vaati puolen tunnin lumenluonnin. Ei vaan matala pienirenkainen kippo nouse kinoksesta pois. Katumaasturi olisi lähtenyt ongelmitta.
Kommentit (51)
Citymasturi kirjoitti:
Muistan joskus parikymmentä vuotta sitten, kun Tuulilasin tai Tekniikan Maailman koeajaja arveli, ettei testattu kaksivetoinen "katumaasturi" tule koskaan yleistymään.
Minä jo silloin arvelin, että väärässä on. Katumaasturin paras puoli on, että siinä istuu vähän korkeammalla, jolloin näkymä on mielestäni parempi. Myyntitilastoja tutkimalla voi huomata, että moni on kanssani samaa mieltä.
Joo hyvä täytyy olla, kun kerta melkein kaikki muutkin sellaisen hankkivat. Kärpästen mielestähän paska on hyvää.
Nasulla pääsee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mersumies kirjoitti:
Ostakaa Mersun G63. Se on kunnon maastoauto.
Lada Niva tekee kaiken minkä tuo auto ja enemmän. Ladalla ajaa vaikka kinttupolkuja pitkin, G-sarjalaisella ei.
Olisiko jotain linkkivinkkiä? Vaikka joku kiva TM:n vertailu?
Katso vaikka youtube-videoita, jos et aiheesta muuten ymmärrä. Nivassa on maasto-ominaisuudet + pieni koko ja kevyt omamassa. Siksi sillä pääsee sellaisitakin paikoista, joihin Mersu jää jumiin tai ei mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Citymasturi kirjoitti:
Muistan joskus parikymmentä vuotta sitten, kun Tuulilasin tai Tekniikan Maailman koeajaja arveli, ettei testattu kaksivetoinen "katumaasturi" tule koskaan yleistymään.
Minä jo silloin arvelin, että väärässä on. Katumaasturin paras puoli on, että siinä istuu vähän korkeammalla, jolloin näkymä on mielestäni parempi. Myyntitilastoja tutkimalla voi huomata, että moni on kanssani samaa mieltä.
Joo hyvä täytyy olla, kun kerta melkein kaikki muutkin sellaisen hankkivat. Kärpästen mielestähän paska on hyvää.
Citymaasturissa saa pikkurahalla osan todellisen maasturin ominaisuuksista. Mikä tässä ruosteisen Lantikan omistajia veetuttaa?
Miten usein onnistutte sitten jäämään kiinni jonnekin lumivalliin? Oon ajellut ihan tavallisella autolla yli 30 v, enkä ole koskaan vielä jäänyt kiinni lumeen. Paljon olen ajanut ja asun pohjoisessa. Olen ajanut paljon mm. metsäautoteillä. Onko täällä pohjoisessa sitten vaan sekin asia paremmin hoidettu, siis lumityöt, kun en mitään valtavia valleja ole missään nähnyt, vaikka lunta täällä on moninkertaisesti etelään verrattuna? En myöskään koskaan ajanut kolaria, en ojaan, en törmännyt mihinkään eikä tien liukkaus ole ollut ongelma. Yhden kerran olen menettänyt lievästi autoni hallinnan, kun ajoin asfaltilta vähän liian kovaa soratielle, mutta ei siinäkään mitenkään käynyt, kun sain auton hallinnan takaisin nopeasti. En keksi yhtään syytä, miksi ostaisin katumaasturin. Eiköhän se ole vain muotiasia.
Mersumies kirjoitti:
Mersun G-malliston halvinkin maksaa reilusti yli 150 000 €.
Harva tuommoista autoa pystyy ostamaan. Vielä harvempi vie sen maastoon.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyyden huipentuma: katumaasturin omistaja. Leikittekö omistavanne oikean maasturin vai mitä ihmeen pelleilyä tuo on? Miten törppö pitää olla, että jää johonkin kinokseen kiinni?? Parkkipaikat ja pihat on aurattu, tietysti jos on huono kuski ja ajaa törppöyttään kinokseen, niin se on eri asia. Ja katumaasturin omistajat nyt vaan on sitä tyhmintä sakkia, ei voi mitään. Ei kai teille voi kuin nauraa.
Oikeasti porukka ostaa niitä, koska se on cool. Vähän niin kuin joku hatchback 90-luvulla.
90-luvulla joka helvetin automallista piti tehdä hatchback. Nyt, jokaisesta pitää tehdä ”crossover”.
Kyllähän joku kunnon katumaasturi sopivassa ajossa on ihan hyödyllinen, mutta kaupungissa kannattaisi myöntää sen tarpeettomuus ja hyväksyä että kyseessä on vain trendi.
AngelWithAShotgun kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Automaattivaihteisia suurin osa uusista (ei pääse irti jos jää kiinni vaikka metsäreissulla, automaatilla ei voi heijata).
Oikeissa maastureissa on nimenomaan automaattivaihteisto ja alennusvaihde.
Voi tietämätöntä..
Vierailija kirjoitti:
Miten usein onnistutte sitten jäämään kiinni jonnekin lumivalliin? Oon ajellut ihan tavallisella autolla yli 30 v, enkä ole koskaan vielä jäänyt kiinni lumeen. Paljon olen ajanut ja asun pohjoisessa. Olen ajanut paljon mm. metsäautoteillä. Onko täällä pohjoisessa sitten vaan sekin asia paremmin hoidettu, siis lumityöt, kun en mitään valtavia valleja ole missään nähnyt, vaikka lunta täällä on moninkertaisesti etelään verrattuna? En myöskään koskaan ajanut kolaria, en ojaan, en törmännyt mihinkään eikä tien liukkaus ole ollut ongelma. Yhden kerran olen menettänyt lievästi autoni hallinnan, kun ajoin asfaltilta vähän liian kovaa soratielle, mutta ei siinäkään mitenkään käynyt, kun sain auton hallinnan takaisin nopeasti. En keksi yhtään syytä, miksi ostaisin katumaasturin. Eiköhän se ole vain muotiasia.
Ainakin Helsingissä aura-auto pyyhkäisee nuoskalumen kadunvarteen parkkerattujen autojen kylkiin kiinni, jonka jälkeen tulee pakkanen. Se on niin kovaa, että pitää olla rautalapio. Renkaiden alla on jäätä, johon ei uudetkaan nastat tahdo purra. Pari kertaa jos yrität tarpeeksi kaivamatta, niin renkaan kiilloittavat alla olevan lumen jääksi. Siinä sitten jurnutat.
Ennen kuin ehdit, niin olen samaa mieltä, että kärsivällisyys auttaisi asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyyden huipentuma: katumaasturin omistaja. Leikittekö omistavanne oikean maasturin vai mitä ihmeen pelleilyä tuo on? Miten törppö pitää olla, että jää johonkin kinokseen kiinni?? Parkkipaikat ja pihat on aurattu, tietysti jos on huono kuski ja ajaa törppöyttään kinokseen, niin se on eri asia. Ja katumaasturin omistajat nyt vaan on sitä tyhmintä sakkia, ei voi mitään. Ei kai teille voi kuin nauraa.
Oikeasti porukka ostaa niitä, koska se on cool. Vähän niin kuin joku hatchback 90-luvulla.
90-luvulla joka helvetin automallista piti tehdä hatchback. Nyt, jokaisesta pitää tehdä ”crossover”.Kyllähän joku kunnon katumaasturi sopivassa ajossa on ihan hyödyllinen, mutta kaupungissa kannattaisi myöntää sen tarpeettomuus ja hyväksyä että kyseessä on vain trendi.
Miksi näitten koppiautojen yhteydessä käytetään maasturi sanaa?
Maastoon noilla ei mitään asiaa.
Naurettavia vehkeitä jotkin kaskaat ja CR-Vt:t, eihän niissä ole edes porttaaliakseleita.
Vierailija kirjoitti:
Pohjoissessa aurauskalusto on kokoajan liikenteessä. Täällä etelässä ei niitä välttämättä tarvita ollenkaan ja kun lunta tulee on kalustoa liian vähän ja kuskit kännissä.
Katumaasturi ainoa oikea, jos ei nelivetoisia henkilöautoja lasketa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Automaattivaihteisia suurin osa uusista (ei pääse irti jos jää kiinni vaikka metsäreissulla, automaatilla ei voi heijata).
Voi tietämätöntä..
Esim armeijan laitteissa on automaattilaatikot. Momentinmuunnin kestää luistattamista vaikka kuinka paljon kun taas kytkin palaa kiinni. Toki tuo heijaamisen puute vaivasi pari kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tietämätöntä..
Esim armeijan laitteissa on automaattilaatikot. Momentinmuunnin kestää luistattamista vaikka kuinka paljon kun taas kytkin palaa kiinni. Toki tuo heijaamisen puute vaivasi pari kertaa.
Dumpperissakin on automaatti. Aina löytyy oikea pykälä, oli tilanne mikä vaan. Eikä sitä tositilanteessa kun vehje meinaa mennä kyljelleen, mitään kytkintä ja vaihekeppiä kerkeis veivaamaankaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mersumies kirjoitti:
Lada Niva tekee kaiken minkä tuo auto ja enemmän. Ladalla ajaa vaikka kinttupolkuja pitkin, G-sarjalaisella ei.
Katso vaikka youtube-videoita, jos et aiheesta muuten ymmärrä. Nivassa on maasto-ominaisuudet + pieni koko ja kevyt omamassa. Siksi sillä pääsee sellaisitakin paikoista, joihin Mersu jää jumiin tai ei mahdu.
Tässä on video jossa Niva menee kevyesti paikasta, josta Mercedes G pitää hinata pois.
Vähän kädettömältä kyllä vaikuttaa tuo mersukuski, kun ei näytä ensin tajuavan, että hinattaessa pitää olla molemmissa autoissa veto päällä.
Mersumies kirjoitti:
MAASTOautossa ei tarvita AMG:n turbo-V8-konetta 500(?) hevosvoimalla. Muuten G on kyllä asiallinen ja tarkoitukseen sopiva maastoauto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mersumies kirjoitti:
Tässä on video jossa Niva menee kevyesti paikasta, josta Mercedes G pitää hinata pois.
Vähän kädettömältä kyllä vaikuttaa tuo mersukuski, kun ei näytä ensin tajuavan, että hinattaessa pitää olla molemmissa autoissa veto päällä.
Renkaissakin voi olla eroa.
Voi v.ttu minkälaisia k.llinimijöitä tällä palstalla kirjoittelee ja antaa neuvoja.
Köyhät inisee lelumaastureiden perään! Säälittävää! 💩💩💩💩
☭ 7217 ☭