Vierailija

Pohtii lapseton introvertti, joka kaipaa paljon omaa tilaa ja aikaa, mutta haluaisi olla vielä joku päivä äiti.

• ylös 8
  • alas 12

Sivut

Kommentit (23)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Voi, mutta ajattelepa asiaa lapsen näkökulmasta:

Lapsi viettää kaksi ylimääräistä tuntia päiväkodissa sillä välin kun äiti latailee akkuja kotona.

• ylös 26
  • alas 2
Vierailija

Voi laittaa ja koulun jälkeen ip-kerhoon. Tosin minä en laittaisi, jos ei olisi pakko. On aika kallista lystiä.

Työttömänä laittaisin mielelläni, kun ei itse tarvitsisi maksaa penniäkään. Olisi aikaa harrastella:)

• ylös 1
  • alas 18
Vierailija

Meneehän työmatkaan aikaa. Itse en veisi pidemmäksi aikaa kuin työpäivän- +työmatkan pituus.

• ylös 18
  • alas 0
Vierailija

Miksi asiat pitää tehdä aina niin kuin kaikki muutkin tekee? Miksi ei voi yrittää keksiä itselle sopivaa ratkaisua? Onko siinä nyt paljon eroa, että onko 8 tuntia töissä vai 6 tuntia töissä ja 2 tuntia omaa aikaa päivässä? Jos saan työpäivän jälkeen 2 tuntia omaa aikaa, niin olen paljon parempi ja jaksavampi äiti lapsille. Voin käyttää sen ajan esim. liikkumiseen, kaupassa käyntiin, siivoamiseen jne. Onko parempi, että on 8 tuntia töissä ja juoksee jossain oravanpyörässä jatkuvasti väsyneenä ja stressaantuneena?

• ylös 12
  • alas 16
Vierailija

Entä jos se lapsikin sattuisi olemaan introvertti, joka kaipaa paljon omaa tilaa ja aikaa? Päiväkodissahan lapsella harvemmin on mahdollisuutta vetäytyä omaan rauhaansa.

• ylös 23
  • alas 1
Vierailija

Voi ja yleensä lapset ei ole hoidossa työpaikan vieressä, joten joka tapauksessa 6-tuntista päivää tekevän lapsi on noin 7 tuntia hoidossa.Iltapäivällä ne lapset joka tapauksessa ulkoilee, joten lapsella on vain kivaa kavereiden kanssa. Omat lapset on hoidossa 10-tuntisia päiviä, työmatkaan kun kuluu julkisilla vähän yli tunti suuntaansa (Helsingissä).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voi, mutta ajattelepa asiaa lapsen näkökulmasta:

Lapsi viettää kaksi ylimääräistä tuntia päiväkodissa sillä välin kun äiti latailee akkuja kotona.

Harva alle kouluikäinen lapsi tajuaa vielä kellonaikoja. Vielä harvempi kouluikäinen kysyy, että teetkö äiti 6h vai 8h päivää? Omassa lapsuudessani en edes ymmärtänyt, jos vanhemmat oli ylitöissä tai ostoksilla ja hakivat hoidosta tuniin pari myöhemmin. Eli tee itsellesi sopiva järjestely, kyllä lapsi siihen sopeutuu. Varmaankin osaat nauttia yhteisestä ajastakin enemmän, kun saat tunnin pari aikaa itsellesi.

• ylös 11
  • alas 1
Vierailija

Voi. Minulla lapset 7h päivä hoidossa ja olen työtön. Täällä siis ei ole mitään 20h/vko rajoituksia

Vierailija

Hmm, eikö olisi raskasta tulla joka päivä töiden jälkeen 2 tunniksi kotiin hengailemaan ja lähteä sitten uudestaan liikkeelle hakemaan se lapsi? Mistä tiedät edes saatko kovin läheltä päivähoitopaikan? Jos se on lähempänä sun työpaikkaa niin kait loogisempaa olisi hakea lapsi töistä lähtiessä?

Vai ajattelitko joka päivä töiden jälkeen kuluttaa jossakin aikaa 2h?

Itse en ainakaan jaksaisi. Hakisin sitten 2 tuntia aikaisemmin.

Vierailija

Ihan mahdollista, että tuo ominaisuus periytyy ja lapselle päiväkodin yltiösosiaalinen elämä on varsin rankkaa. Lapselle jopa rankempaa kuin aikuiselle.

Vierailija

En tiedä, miten muualla hoidetaan hoitoaikojen ilmoittaminen päiväkotiin, mutta meillä ilmoitetaan viikkoa aikaisemmin (viimeistään), enkä mä voi kuin arvailla todellisen työtilanteen siinä vaiheessa. Nuorempi lapsi on osan viikkoa päiväkodissa ja osan kotona. Joskus käy niin, että mulla ei olekaan töitä päivänä, jolloin olen ilmoittanut lapsen hoitoon, joskus taas on. Joskus on viikonloppuna, jolloin ei kukaan ole hoidossa. Meillä tosin ei ole työaikoja, joten senkin puolesta viemiset ja hakemiset ovat joustavampia (lapsi menee päiväkotiin aikaisintaan 9.15, syö aamupalan kotona). Ei täällä kukaan kysele, mitä mä teen silloin, kun lapsi on hoidossa.

Vierailija

Ihan yleisen tason neuvo: Jos oma jaksaminen arveluttaa jo ennen lapsen hankintaa eikä tukiverkostoja ole, niin kannattaa aika huolella harkita, onko lapsen hankinta oikea päätös . Tuota päätöstä ei kannata tehdä sillä perustella, että päivähoitojärjestelmä auttaa jaksamaan.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.