Onko normaalia, että aikuinen kaipaa läheisyyttä?
Uusi yritys, edellinen aloitus katosi:
Ongelmani on se, että haluaisin todella paljon romanttista läheisyyttä ja kosketuksia minua kiinnostavan ihmisen kanssa, mahdollisesti seksiäkin. Onko mussa jotain vikaa, sillä olen kuitenkin aikuinen ja mun pitäisi olla ns. "järkevä" ja älyllisesti/rationaalisesti ajatteleva? Miksi tunteeni ja seksuaaliset viettini dominoivat ajatuksiani näin pahasti? Mikä tähän auttaisi? Miten saisin tukahdutettua tunteeni pysyvästi ja varmasti? Onko ongelmani yleinen vai olenko joku friikki? En kehtaisi asian kiusallisuuden vuoksi mennä mihinkään lääkärillekään (esim. psykiatrille) kertomaan tällaisesta vaivasta.
Kommentit (18)
Tuohan on ihan normaalia. Vähän olen huolissani sinusta, että haluat poistaa ja tukahduttaa normaalin inhimillisen tunteen.
Onko seksuaalisuus sinulle jostain syystä likaista tai kielettyä? Uskonnollinen tausta?
Friikki todellakin olet. Se edellinen avauksesi poistui siksi, että ilmiselvät provot kannattaa ilmiantaa ylläpidolle.
Vierailija kirjoitti:
Friikki todellakin olet. Se edellinen avauksesi poistui siksi, että ilmiselvät provot kannattaa ilmiantaa ylläpidolle.
Tämä!
Normaaliälyinen ihminen ei edes tekisi moisesta aiheesta aloitusta tänne. Sinä olet huomiohakuinen trolli. Läheisyydenkaipuu on ihan normaali asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Normaaliälyinen ihminen ei edes tekisi moisesta aiheesta aloitusta tänne. Sinä olet huomiohakuinen trolli. Läheisyydenkaipuu on ihan normaali asia.
Mitä te sitten teette, kun ette saa sellaista vuosikausiin? En ole trolli, vaan mulla on oaha olla. :'(
Nyt samantien sinne psykiatrille tai parempi suljetulle suoraan jos kerta olet nainen ja halut seksiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Mitä te sitten teette, kun ette saa sellaista vuosikausiin? En ole trolli, vaan mulla on oaha olla. :'(
Jos olet sinkku, voit hakea läheisyyttä joko pysyvästä suhteesta tai satunnaisista. Molemmat on ihan normaalia ja hyväksyttävää.
Jos olet parisuhteessa, ota asia puheeksi ja käykää vaikka terapiassa. Jos asia ei muutu, tarve on niin perustavanlaatuinen että on ihan ymmärrettävää haluta erota jotta voi hakea läheisyyttä muualta.
Joidenkin parisuhteissa on päädytty siihen että voi olla läheisyyttä mutta ei tarvitse olla seksiä. Joissakin on sovittu että voi hakea kosketusta muualta tarvitsematta erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Jos olet sinkku, voit hakea läheisyyttä joko pysyvästä suhteesta tai satunnaisista. Molemmat on ihan normaalia ja hyväksyttävää.
Jos olet parisuhteessa, ota asia puheeksi ja käykää vaikka terapiassa. Jos asia ei muutu, tarve on niin perustavanlaatuinen että on ihan ymmärrettävää haluta erota jotta voi hakea läheisyyttä muualta.
Joidenkin parisuhteissa on päädytty siihen että voi olla läheisyyttä mutta ei tarvitse olla seksiä. Joissakin on sovittu että voi hakea kosketusta muualta tarvitsematta erota.
En ole parisuhteessa, vaan eronnut. Olen ihastunut varattuun, jota en saa omaksi rakkaakseni koskaan, ja koetan selvitä niiden tunteitteni kanssa. En kykene tuntemaan vetoa ketään muuta kohtaan juuri nyt. Silti koen tosi voimakasta läheisyyden kaipuuta jotenkin yleisemmälläkin tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Joidenkin parisuhteissa on päädytty siihen että voi olla läheisyyttä mutta ei tarvitse olla seksiä. Joissakin on sovittu että voi hakea kosketusta muualta tarvitsematta erota.En ole parisuhteessa, vaan eronnut. Olen ihastunut varattuun, jota en saa omaksi rakkaakseni koskaan, ja koetan selvitä niiden tunteitteni kanssa. En kykene tuntemaan vetoa ketään muuta kohtaan juuri nyt. Silti koen tosi voimakasta läheisyyden kaipuuta jotenkin yleisemmälläkin tasolla.
No silloin edelleen on normaalia haluta läheisyyttä. Ongelmasi on se että sinun pitäisi sulkea vahingollinen ihastus pois elämästäsi. Sinulle ei tee pahaa oloa läheisyydenkaipuu sinänsä vaan sen kohdistaminen väärään ihmiseen.
Tottakai tiesit tämän mutta halusit provosoida keskustelua koska haluat nyt kieriskellä ihastuksessasi ja saavuttamattomuuden tuskassa. Ehkä jotenkin nautit siitä että tunnet jotain, vaikka sitten tuskaakin joillekin tuska tuo aistillista nautintoa ja riippuvuutta. Haluat vain puhua ihastuksestasi, hän on sinulle riippuvuus nyt.
Jos toivot voivasi kuolettaa jonkun tunteen, kuoleta ennemmin tuo väärä ihastus.
Miten vierotat itsesi vahingollisesta suhteesta? Kaksi asiaa: ensimmäinen, lakkaa kaikki yhteydenpito, stalkkaus, hänestä puhuminen ja hänen ajatteleminen. Pyyhi hänet ja kaikki häneen liittyvä elämästäsi. Myös harrastusryhmä, työpaikka, ruokakauppa tai bussireitti, tai juhlat tai seminaarit missä häneen törmäät. Aseta tavoitteeksi kaksi vuotta täyskieltoa.
Toiseksi ala pakottaa itsesi treffeille muiden kanssa. Tee profiili jonnekin, aseta tavoitteeksi yhdet kahvitreffit viikossa. Tottakai mukavien ihmisten kanssa. Älä aseta tavoitteeksi seksiä, mutta työstä joka kerta ajatusta, että sinulla on lupa siihen. Myös muista miettiä joka kerta, että jos et halua läheisyyttä näiden ihmisten kanssa, et saa sitä ikinä. Anna ajatuksen oikein upota. Ajattele että saamasi läheisyys ei ole keltään pois. Laastari ei ole rikos.
Kyllä se toipuminen sieltä lähtee lopulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Syön raakaa kakkutaikinaa :D
No normaalia HALUTA läheisyyttä. Jopa TARVITA sitä. Tämä on ihan fine. Et tarvitse siihen psykologia etkä psykiatria. Jos et voi mennä rakkaasi kainaloon, menet kotiin, rutistat nallea ja hyväilet itseäsi.
On epänormaalia vaatia läheisyyttä muilta ja laitonta pakottaa ketään siihen. Tämä jos alkaa tulla mieleen, on aika mennä psykiatrille.
Vierailija kirjoitti:
No normaalia HALUTA läheisyyttä. Jopa TARVITA sitä. Tämä on ihan fine. Et tarvitse siihen psykologia etkä psykiatria. Jos et voi mennä rakkaasi kainaloon, menet kotiin, rutistat nallea ja hyväilet itseäsi.
On epänormaalia vaatia läheisyyttä muilta ja laitonta pakottaa ketään siihen. Tämä jos alkaa tulla mieleen, on aika mennä psykiatrille.
En minä tietenkään vaadi, vaan _unelmoin_ sellaisesta sen ihanan ihmisen kanssa.
Saman asian kanssa painiskelen, jo toista kertaa saman ihmisen kohdalla. Olispa jokin pilleri jonka nielaisemalla pääsis tunteista eroon. No viimeisellä pillerillä ehkä mutta ihan vielä en sitä halua ottaa :) Ihan normaalia se on, läheisyydenkaipuu, meille aikuisillekin, ei kait se lopu mihinkään tiettyyn ikään. Kohdetta vaan on vaikeampi sille löytää, jopa mahdotonta. Pitää se energialataus suunnata sitten muuhun toimintaan; lenkkeilyyn, harrastuksiin jne. Vaikka eihän ne sitä korvaakaan.
En oikeasti tiedä.
Olen aikuisiällä kokenut vain kättelyitä, enkä ainakaan niistä saa hirveästi mitään irti. Ehkä jos pääsisi vaikka kerran halaamaan toista, voisi siihen jäädä koukkuun, mutta sitä on näin läheisyyskokemattomana vaikea tietää.
On kuitenkin usein hetkiä, kun itsellä on vaikeaa ja haluaisi vain, että joku olisi lähellä ja lohduttaisi. En tiedä mistä nämä tuntemukset kumpuaa, ehkä fiktiosta. Nyt käperryn vain pieneksi palloksi ja toivon asioiden korjaantuvan.
No onhan tuo ihan normaalia. Hierojalla ja parturissa saa myös kosketusta, mutta ei tietenkään samalla tavalla.
Itse ainakin nautin silityksistä, kädestä pitämisestä jne myös ystävien kanssa. Ja olen ihan akateeminen ja "fiksu" nainen.