Vierailija

Mitä kannattaisi ostaa: tavallista, tummaa vai täysjyvämakaronia?
Mitä sinä valitset ja ennen kaikkea, miksi?

Onko niissä sitten loppujen lopuksi paljoakaan eroa? Kuitumäärässä toki, mutta onko se ero sitten kovinkaan merkittävä?

Oletko huomannut konkreettista eroa olossasi riippuen siitä, mitä pastaa/makaronia kulloinkin valitset?

  • ylös 4
  • alas 3

Sivut

Kommentit (55)

Vierailija

Barillan täysjyväpasta, se on 100% täysjyvävehnää (toisin kuin suomalaiset "tummat pastat"), huomattavan hyvänmakuista ja terveellistä.

  • ylös 7
  • alas 17
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Pastaa ne on kaikki, ei mitään eroa terveellisyydessä.  Tosin täysjyvä missä muodossa vaan on suolistolle haitallisempaa kuin tavallinen.

  • ylös 36
  • alas 30
Vierailija

Jos ei syö kovin paljon/usein ei ole terveellisyyden kannalta väliä mitä syö eli valitsen vehnän.

age is just a number

Mä olen ollut siinä käsityksessä, että täysjyväpastassa on paremmat hiilarit. Siksi ostan sitä. Alkuun piti tottua makuun, nykyään pidän maukkaampana kuin valkoista pastaa. 

  • ylös 17
  • alas 23
Huohj

Pastassa on 12 grammaa protskua per 100 grammassa. Anoppi ei uskonut silmiään kun hän näki pakkauksen kyljessä oleva numero.
Huom normipasta.
Italiassa pasta on tärkeä proteiininlähde ja sen takia tervellistä.

Riisi tai peruna vasta turhia ovat, pelkkää hiilaria.

  • ylös 3
  • alas 24
Vierailija

age is just a number kirjoitti:
Mä olen ollut siinä käsityksessä, että täysjyväpastassa on paremmat hiilarit. Siksi ostan sitä. Alkuun piti tottua makuun, nykyään pidän maukkaampana kuin valkoista pastaa. 

Ei ole eroa hiilareiden paremmuudessa.

  • ylös 32
  • alas 7
Vierailija

Osta sitä, jossa on eniten hiilareita sillä hiilareihin on tutkimusten mukaan kiinnittynyt runsaasti myös vitamiineja ja antioksidantteja.

  • ylös 4
  • alas 20
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Täysjyvää. Siinä on enemmän kuitua.
Kuituhan voi tukkia suolet, liika on liikaa mysö kuiduissa.

  • ylös 17
  • alas 9
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
age is just a number kirjoitti:
Mä olen ollut siinä käsityksessä, että täysjyväpastassa on paremmat hiilarit. Siksi ostan sitä. Alkuun piti tottua makuun, nykyään pidän maukkaampana kuin valkoista pastaa. 

Ei ole eroa hiilareiden paremmuudessa.

Höpö höpö, on eroa, ovatko hiilihydraatit hitaasti vai nopeasti imeytyviä (esim. sokeri vs. kaurapuuro).

  • ylös 31
  • alas 29
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
age is just a number kirjoitti:
Mä olen ollut siinä käsityksessä, että täysjyväpastassa on paremmat hiilarit. Siksi ostan sitä. Alkuun piti tottua makuun, nykyään pidän maukkaampana kuin valkoista pastaa. 

Ei ole eroa hiilareiden paremmuudessa.

Onpas, täysjyvätuotteissa hiilari on muodossa, jossa se imeytyy hitaammin eli verensokeri pysyy tasaisempana, nousee hitaammin ja laskee hitaammin. 

  • ylös 29
  • alas 31
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
age is just a number kirjoitti:
Mä olen ollut siinä käsityksessä, että täysjyväpastassa on paremmat hiilarit. Siksi ostan sitä. Alkuun piti tottua makuun, nykyään pidän maukkaampana kuin valkoista pastaa. 

Ei ole eroa hiilareiden paremmuudessa.

Höpö höpö, on eroa, ovatko hiilihydraatit hitaasti vai nopeasti imeytyviä (esim. sokeri vs. kaurapuuro).

Pastoissa ei ole eroa.

  • ylös 27
  • alas 16
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
age is just a number kirjoitti:
Mä olen ollut siinä käsityksessä, että täysjyväpastassa on paremmat hiilarit. Siksi ostan sitä. Alkuun piti tottua makuun, nykyään pidän maukkaampana kuin valkoista pastaa. 

Ei ole eroa hiilareiden paremmuudessa.

Onpas, täysjyvätuotteissa hiilari on muodossa, jossa se imeytyy hitaammin eli verensokeri pysyy tasaisempana, nousee hitaammin ja laskee hitaammin. 

Eikä ole

  • ylös 17
  • alas 13
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
age is just a number kirjoitti:
Mä olen ollut siinä käsityksessä, että täysjyväpastassa on paremmat hiilarit. Siksi ostan sitä. Alkuun piti tottua makuun, nykyään pidän maukkaampana kuin valkoista pastaa. 

Ei ole eroa hiilareiden paremmuudessa.

Höpö höpö, on eroa, ovatko hiilihydraatit hitaasti vai nopeasti imeytyviä (esim. sokeri vs. kaurapuuro).

Pastoissa ei ole eroa.

Perustelisitko vielä?

  • ylös 19
  • alas 2
Vierailija

Kehonrakentajat syö pastan ja riisin valkoisena, jotta ravintoaineet imeytyvät paremmin kehoon. Ehkä sitten laihduttajalle voi olla niin, että kuitu auttaa siihen, että ravintoa ei imeydy niin paljon kehoon ja sitä myötä laihtuu? On niilla kuiduilla käsittääkseni myös suolen terveyden kannalta jotain merkitystä. Ilmeisesti kuidut ovat hyvää raaka-ainetta suoliston hyville bakteereille?

  • ylös 9
  • alas 14
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
age is just a number kirjoitti:
Mä olen ollut siinä käsityksessä, että täysjyväpastassa on paremmat hiilarit. Siksi ostan sitä. Alkuun piti tottua makuun, nykyään pidän maukkaampana kuin valkoista pastaa. 

Ei ole eroa hiilareiden paremmuudessa.

Höpö höpö, on eroa, ovatko hiilihydraatit hitaasti vai nopeasti imeytyviä (esim. sokeri vs. kaurapuuro).

Pastoissa ei ole eroa.

Perustelisitko vielä?

Nostaa verensokeria yhtä nopeasti, oli täysjyvää tai ei. Sen pystyy toteamaan ihan mittaamalla.

  • ylös 27
  • alas 6
Vierailija

Ostan ruis-kaurapastaa (muistaakseni Myllyn Paras). Myös suomalainen tattari-härkäpapupasta on hyvää, kalliimpaa vain.

Vierailija

Tutkitusti täysjyvä on terveellisempää. Entä jos etsisit vastauksia tällaisiin kysymyksiin ihan tietoa etsimällä, eikä ihmisten kokemuksia?

  • ylös 20
  • alas 29

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.
 
Sisältö jatkuu mainoksen alla