Miksi Fazer ei ilmoita että samalla linjalla on käsitelty hyönteisiä?
On paljon allergisia ja vegaaneja ja muutoin hyönteisiä välittäviä ihmisiä. Fazer ei mainitse asiaa muiden leipien tuoteselosteissa.
Kommentit (20)
Minua kiinnostaisi heinäsirkkojen kasvatusolot teurastustapa. Kyseessä on täysin yhtä lailla kipua tunteva olento kuin esim kana.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi heinäsirkkojen kasvatusolot teurastustapa. Kyseessä on täysin yhtä lailla kipua tunteva olento kuin esim kana.
Todennäköisesti jäädyttämällä tapettu.
Yritäpä löytää viljatuote, joka ei ole ollut tekemisissä hyönteisten kanssa.
Itsekin vältän Fazerin leipiä, sillä todennäköisesti niitä tehdään samalla linjastolla niiden hyönteisleipien kanssa. Toivon "saattavat sisältää hyönteisiä" merkintää kaikkiin tällaisiin tuotteisiin!
Vierailija kirjoitti:
Mitä pienempi eläin, niin sitä todennäköisemmin kohtelu on huonoa. Etenkin kun monet varmaan haistavat nyt ötököissä helpon rahan ja lähtevät kasvattamaan niitä epämääräisissä oloissa ilman kummempaa tietotaitoa.
Ehkä siksi, että niitä hyönteisiä ei käsitellä samalla linjalla?
Miksei ensin syödä järvistä ja meristä roskakalat? Tai tehdä ruokaa niistä meduusoista joita kuulemma on kauheasti.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin vältän Fazerin leipiä, sillä todennäköisesti niitä tehdään samalla linjastolla niiden hyönteisleipien kanssa. Toivon "saattavat sisältää hyönteisiä" merkintää kaikkiin tällaisiin tuotteisiin!
Se leipä sisältää aivan varmasti hyönteisiä, vaikka hyönteisleipiä ei tarkoituksella tehtäisikään.
Pellot ovat täynnä ötököitä ja koska vilja kerätään koneellisesti, niin voin luvata että jokaisessa viljatuotteessa on pieni osuus murskaantuneita hyönteisiä.
Muikut ovat ns. roskakalaa ja erinomaisia maultaan.
Kö? kirjoitti:
Ehkä siksi, että niitä hyönteisiä ei käsitellä samalla linjalla?
Ai Fazer joka pihistää aivan kaikessa mahdollisessa poistaen jopa Wienernougatsta kalliit kaakaorasvat perustamishankkeet oman linjan hahahahah!
Mieluummin syön kissanlihaa kuun hyönteisiä.
Vierailija kirjoitti:
Usein nuo tapetaan silppurilla. Sirkka menee silpuksi sekunnin murto-osassa joten kuolema on välitön. Koska Fazer käyttää sirkat jauhona niin tuo silppuri on todennäköisin vaihtoehto. Voidaan myös jäähdyttää niin että menevät ensin horrokseen ja sitten jäädytetään hengiltä ja pakastekuivataan, jos halutaan kokonaisia sirkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein nuo tapetaan silppurilla. Sirkka menee silpuksi sekunnin murto-osassa joten kuolema on välitön. Koska Fazer käyttää sirkat jauhona niin tuo silppuri on todennäköisin vaihtoehto. Voidaan myös jäähdyttää niin että menevät ensin horrokseen ja sitten jäädytetään hengiltä ja pakastekuivataan, jos halutaan kokonaisia sirkkoja.
Eli satoja tuhansia sirkkoja kaadetaan johonkin laariin, jolloin niiden raajat murtuvat ja irtoavat jne. Kivaa. Aion selvittää tätä asiaa ja julistaa tuloksen pro-sirkka-foorumeilla.
Miksei ihmisiä teloiteta esim Amerikan ihansssa maassa jäädyttämällä?
Vierailija kirjoitti:
Halal teurastettua heinäsirkkaa ripsipiirakoihin? 😀
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin syön kissanlihaa kuun hyönteisiä.
Onko se niin hyvää? En ole koskaan kokeillut itse. Vadelmien seassa meni äsken melkoisen suurella varmuudella mato tai pari, mutta ei tuo itseäni niin häiritse.
Vierailija kirjoitti:
On paljon allergisia ja vegaaneja ja muutoin hyönteisiä välittäviä ihmisiä. Fazer ei mainitse asiaa muiden leipien tuoteselosteissa.
Nuo sirkat eivät tällä hetkellä ole virallisesti allergisoiva ainesosa, joten mitään "Saattaa sisältää hyönteisiä." tms mainintaa ei pakkaukseen tarvitse laittaa. Kovin suuria älynlahjoja ei tarvitse päätelläkseen miksi sellaista ei myöskään pakkaukseen vapaaehtoisesti laiteta.
Kuinka monta hyönteistä olet tappanut omalla autollasi tai julkisilla kulkuvälineillä? Mieti niitä hyönteisiä jotka lentävät tuulilasiin ja murskaantuvat tai lennähtävät tien siivuun ja jäävät siihen kitumaan. Tai niitä hyttysiä joita huidot, varmasti tuntevat kipua kun osut kädelläsi niihin.
Nuo sirkkaleiväthän ovat käsittääkseni Fazer lähileipomoiden tuotteita eli leivotaan siellä Prismassa paikan päällä. Mitään varsinaista "linjaa" ei siis ole. Toistaiseksi ovat onnistuneet huolehtimaan siisteydestä sen verran hyvin että vaikka samoissa tiloissa leivotaan myös vaarallisiakin allergeeneja sisältäviä tuotteita niin kukaan ei ole kuitenkaan mitään reaktioita saanut eli tuskinpa sitä sirkkajauhoakaan muihin leipiin pääsee.
Siksi että Fazeria kiinnostaa vain raha ja omistajasuku.