Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parhaat Tomaatit?

Tomaattifani
07.02.2018 |

Hei,

Olen pitkään miettinyt mikä on paras tomaatti ruuanlaittoon tai naposteluun. Onko teillä jotain suosituksia tietyistä merkeistä tai tuotteista? Kiitokset jo etukäteen vastauksista!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään Lildin Hollantilaisesta terttutomaatista

Vierailija
2/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa Suomesta, sorry.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naposteluun kirsikkatomaatit, minkä tahansa merkkiset käyvät.

Vierailija
4/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata koska öljyni käyttäytyy satanistisesti.

Vierailija
6/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on surke tomaattitilanne. Aina liian raakoja.

Vierailija
7/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kasvatetut tai luomu kirsikkatomaatit.

Vierailija
8/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirkka miniluumutomaatit. Nam!

https://www.google.fi/search?q=pirkka+miniluumutomaatti&rlz=1C9BKJA_enF…:

Meidän lapsi napostelee näitä kuin karkkia. Ovat makeita. Kirsikkatomaateista ei kuulemma tykkää koska ovat kirpeämpiä.

Vierailija
9/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne tuoksuu ihan ruusulle:) Etsin jo keittiöstä ruusukimppua, mutta mies leikkaskin tomaattia.

Vierailija
10/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nams merkkinen, on ainoa kypsänä poimittu jota saa kaupoista. Ylivoimaisesti maukkain.

Vierailija
11/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään tomaateista. Mutta Suomessa tosiaan on se ongelma, että kaikki tomaatit tulee raakana. Joutuu olemaan kunnon selvännäkijä, että tietää, mitkä tomaatit lopulta kypsyy ja mitkä mätänee, kun kaupasta ostaa.

Vierailija
12/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään tomaateista. Mutta Suomessa tosiaan on se ongelma, että kaikki tomaatit tulee raakana. Joutuu olemaan kunnon selvännäkijä, että tietää, mitkä tomaatit lopulta kypsyy ja mitkä mätänee, kun kaupasta ostaa.

Kannattaa ainakin ottaa muovipakkauksesta ilmavampaan tilaan ja huonelämpöön. Jos tämän jälkeen vielä mustuu niin sitten tomaateissa on jotain vikaa.

Vierailija
13/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai säilytätte tomaattinne huoneenlämmössä?

Vierailija
14/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dulcita ja Tommies parhaita :) Minitomaatit ♥

Vierailija
15/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. ostan niitä vaikka saisi kotimaisia samaan hintaan.

Kesällä amsterdamilaisella torilla ( kauempana keskustasta ) tomaatit oli euron kilo. Kysyin myyjältä, onko se joku tarjous tai kampanjahinta. Ei ole, vastas myyjä. Ihan normihinta.

Söin iltaisin hotellihuoneessa kasan tomaatteja :).

Vierailija
16/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa etten ole ikinä Suomesta löytänyt hyvää tomaattia. Etelämpään kun menee niin ne käyvät jo karkista.

Vierailija
17/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ainakin ottaa muovipakkauksesta ilmavampaan tilaan ja huonelämpöön. Jos tämän jälkeen vielä mustuu niin sitten tomaateissa on jotain vikaa.

Näimpä. Ja koska niitä pitää olla isompi kasa (noin 5kg), että kerkiävät kypsyä samaan tahtiin, kun niitä syö, joutuu päivittäin käymään kasan läpi ja nostelemaan kypsimmät pälimmäisiksi.

Silti jotkut erät mitä on ostanut ei vain ikinä kypsy. En tiedä ovatko saaneet kylmää, vai onko ne vaan poimittu ihan liian raakoina. Raaoistakin tomaateista voi toki tehdä jonkun kastikkeen, jos huomaa erän olevan mädäntyvää sorttia.

Vierailija
18/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näimpä. Ja koska niitä pitää olla isompi kasa (noin 5kg), että kerkiävät kypsyä samaan tahtiin, kun niitä syö, joutuu päivittäin käymään kasan läpi ja nostelemaan kypsimmät pälimmäisiksi.

Silti jotkut erät mitä on ostanut ei vain ikinä kypsy. En tiedä ovatko saaneet kylmää, vai onko ne vaan poimittu ihan liian raakoina. Raaoistakin tomaateista voi toki tehdä jonkun kastikkeen, jos huomaa erän olevan mädäntyvää sorttia.

Onko kyse kotimaisista?

Itse en ikinä ole kokenut tuollaista ongelmaa. Käytän vain kotimaisia.

Vierailija
19/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kyse kotimaisista?

Itse en ikinä ole kokenut tuollaista ongelmaa. Käytän vain kotimaisia.

Kotimaiset on yleensä niitä pahimpia. Puolalaiset sitten ja yleensä etelämpää tulleet kypsyy.

Vierailija
20/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun (pohjois-)Italiassa ja talvella en osta tomaatteja edes täällä. Mielestäni on tärkeää arvostaa ja oppia syömään satokauden mukaan paikallisia tuoreita vihanneksia. Kun vihannes, tässä tapauksessa tomaatti, on kasvanut luonnollisesti ja se syödään oikeaan aikaan, makuero kasvihuoneessa kasvatettuun tai raakana poimittiuun ja kuljetettuun on niin suuri, että kun tämän tajuaa, ei vetisen makuisia kasviksia oikeasti enää tee mieli syödä. Naposteluun parhaita ovat kirsikka- ja muut minikokoiset tomaatit. Talviaikaan Suomessa tomaatinhimoon suosittelisin jotain hyvää tomaattimurskaa, esim Muttia.