Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kurkut ja paprikatkin pitää muovittaa

Vierailija
07.02.2018 |

heviosastoilla. Monta tonnia muovijätettä vuodessa pelkästään näistä, ja miksi, ihan turhaan. Kyllä kurkku säilyy ihan kurkkuna siinä kurrkulaarissa, ilman sitä suojamuovia, joka usein saattaa vielä olla avonainen, joten en ymmärrä sen virkaa.

Koskakohan tästä turhakkeesta osattas luopua. Kuulemma ulkomailla ei tällasta ilmiötä ole, katsoin jotain ohjelmaa jossa joku ulkomaalainen ihmetteli miksi kurkuissa on muovit päällä täällä.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kaikissa. Käyräkurkku ja punainen irtopaprika ovat alastomina hyllyissä. Ole hyvä.

Vierailija
2/84 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska, nykyään hieman vähenemään päin oleva ryhmä, nimeltä kynsimummot näplää jokaisen paprikan hyllystä läpi löytääkseen parhaan ja painelee samalla kynnellään paprikaan jälkiä. Muovi pitää sen tuotteen hygienisenä näiden käsittelyssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovittaa ei ole suomenkielinen sana. Kuten ei myöskään mikrottaminen. Opetelkaa kirjoittamaan, aikuiset ihmiset.

Ja minä en koske muovittomiin kurkkuihin ja paprikoihin. Yök mitä bakteeripesiä.

Vierailija
4/84 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kaikissa. Käyräkurkku ja punainen irtopaprika ovat alastomina hyllyissä. Ole hyvä.

Hohhoijaa. 

Vierailija
5/84 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muovittaa ei ole suomenkielinen sana. Kuten ei myöskään mikrottaminen. Opetelkaa kirjoittamaan, aikuiset ihmiset.

Ja minä en koske muovittomiin kurkkuihin ja paprikoihin. Yök mitä bakteeripesiä.

Et sitten varmaan osta koskaan myöskään irtoperunoita, -sipuleita, kaalia, inkivääriä, purjoa, omenoita jne.

Vierailija
6/84 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska, nykyään hieman vähenemään päin oleva ryhmä, nimeltä kynsimummot näplää jokaisen paprikan hyllystä läpi löytääkseen parhaan ja painelee samalla kynnellään paprikaan jälkiä. Muovi pitää sen tuotteen hygienisenä näiden käsittelyssä.

Älä jauha paskaa. Suomalaisilla on vesihanat kotona, missä kurkun ja paprikan saa huuhdeltua. Jos lähetään bakteerikammosten fobioiden pohjalta maailmaa muokkaamaan, ollaan kohta kaikki kelmutettu.

Ei tuossa muovittamisessa ole järjenhiventä.

Vierailija
7/84 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hygieenisempää, kun ovat muovissa. Ja sitäpaitsi, jos eivät olisi, pussittaisin ne ennen kärryyn laittamista. En todellakaan laita kärryyn tai hihnalle pussittamattomia vihanneksia, jotka syödään kuorineen.

Eli kun ne kuitenkin pakataan kuiviin, niin ei haittaa, vaikka joku on tehnyt sen jo valmiiksi.

Vierailija
8/84 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten varmaan osta koskaan myöskään irtoperunoita, -sipuleita, kaalia, inkivääriä, purjoa, omenoita jne.

Nuo kuoritaan ennen syömistä. Osa jopa keitetään.

Ja ne ostoskärryt ja hihnat ovat erittäin likaisia. Niissä on ollut esimerkiksi multaisia ruukkukukkia.

Vierailija
9/84 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihannesten puristelu ennen muuta vahingoittaa sitä vihannesta. Inhottaa kun ihmiset puristelee tomaatit, kurkut sun muut. Erityismaininta terveysvinkujille, joiden pitää irrottaa kaikista avokadoista kanta. 

Vierailija
10/84 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ne ostoskärryt ja hihnat ovat erittäin likaisia. Niissä on ollut esimerkiksi multaisia ruukkukukkia.

kuoritko tomaatitkin?

Vierailija
11/84 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sun kaltanen ihminen uskaltaa ylipäätä käydä kaupassa.

Jos ostat yhden banaanin, pussitat varmaan senkin.

Vierailija
12/84 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei säily kurkut ilman muovia. Ne on joko vakuumissa tai "flow packissä", koska niiden halutaan säilyvän pidempään. II-laadun kurkut on ilman muovia, mutta nekin on muovin alla peitossa ja niitä pitää suihkutella

Vierailija
13/84 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kosken vain muovisiin kurkkuihin.

Vierailija
14/84 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hygieenisempää, kun ovat muovissa. Ja sitäpaitsi, jos eivät olisi, pussittaisin ne ennen kärryyn laittamista. En todellakaan laita kärryyn tai hihnalle pussittamattomia vihanneksia, jotka syödään kuorineen.

Eli kun ne kuitenkin pakataan kuiviin, niin ei haittaa, vaikka joku on tehnyt sen jo valmiiksi.

Jos minä ostan yhden kurkun, en todellakaan pussita sitä, ellei se ole muovitettu. Lätkäisen siihen vain hintalapun. 

Mulla on tapana huuhdella kurkku ennen syöntiä.

Vierailija
15/84 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei säily kurkut ilman muovia. Ne on joko vakuumissa tai "flow packissä", koska niiden halutaan säilyvän pidempään. II-laadun kurkut on ilman muovia, mutta nekin on muovin alla peitossa ja niitä pitää suihkutella

hohhoijaa

Vierailija
16/84 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä ostan yhden kurkun, en todellakaan pussita sitä, ellei se ole muovitettu. Lätkäisen siihen vain hintalapun. 

Samat sanat, enkä pussita mitään muutakaan mitä ostan vain yhden kappaleen (kesäkurpitsa, valkokaali yms). Kaikkihan minä ne joka tapauksessa vähintään huuhtelen ennen käyttöä, osan myös kypsennän.

17/84 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perunat, inkiväärin, kaalin (sisempiä lehtiä joskus raakanakin) ja purjon syön yleensä keitettynä, sipulista uloin kerros ja omenasta  kuoret menevät jätteisiin. 

Katsele joskus ihmisten toimintaa hedelmäosastolla.

Vierailija
18/84 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä täällä on useimmat paprikat muovitettu ja kurkut myös.

lidlistä taitaa löytyä muvittamattomia. Ilmankos, ei ole suomalainen kauppa.

Hyvä LIDL! 

Vierailija
19/84 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jauha paskaa. Suomalaisilla on vesihanat kotona, missä kurkun ja paprikan saa huuhdeltua. Jos lähetään bakteerikammosten fobioiden pohjalta maailmaa muokkaamaan, ollaan kohta kaikki kelmutettu.

Ei tuossa muovittamisessa ole järjenhiventä.

Voihan toki pestä paskasi ja syödä sen jos haluat. Muttei siinäkään ole järjenhiventä kuten ei muutenkaan bakteerikammoiseksi syyttelemisessäsi. Ei ole viisasta sylkeä ja räveltää heldelmiä, eikä vihanneksia, eikä kukkia. Ne eivät tällaista käsittelyä kestä ja sitten ne jäävät ostamatta kun niissä on jälkiä ne tummuvat ja pekualon kynnen kuvioiden ymärillä on mätää. Sitten ne heitetään menemään. Kyse on käytännöllisyydestä ei bakteerikammosta, vaan siitä ettei sormista tuleva lika ja nänästä tuleva räkä tee hyvää myytäville tuotteille.

Vierailija
20/84 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat sanat, enkä pussita mitään muutakaan mitä ostan vain yhden kappaleen (kesäkurpitsa, valkokaali yms). Kaikkihan minä ne joka tapauksessa vähintään huuhtelen ennen käyttöä, osan myös kypsennän.

Juu, sama homma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan