Millainen on mielestäsi tyylikkäin hiustyyli nelikymppiselle naiselle?
Kommentit (19)
Lyhyt, suora ruma.
Pitkä, hieman kihara on kaunis kaikilla.
Ei räväkkä! Nämä keinoja kaihtamattomat ”räväkät” aiheuttavat katukuvassa misatropiaa ja anhedoniaa. Sori, et näyttänykään kivalta.
Ota huomioon ainakin...
1. Oma persoonallisuus ja tyyli.
2. Kasvojen muodot ja hiusraja.0
3. Hiusten laatu ja väri.
4. Haluatko värjätä tai leikata hiuksia?
Paras henkilö joka voisi sinua tässä asiassa auttaa on parturikampaaja, jonka kanssa voit keskustella siitä millaine hiustyyli sopii parhaiten sinulle. Ja muista, ikä on vain numero.
Luonnolliset värisävyt ja henkilön kasvoihin parhaiten sopiva hiusmalli on varmaan paras.
Vastaavasti epäpukevaa on liian räikeät värjäykset.
Miksi pitää värjätä? Jokaiselle sopivin on oma väri.
Olen 44v ja hiukseni on lapaluihin asti luonnonkiharat, tummanruskeat ja suht paksut. Harmaata on paljon ja yritän nyt pikkuhiljaa värjätä tukkaani vaaleamman ruskeaksi ettei harmaat erottuisi niin selvästi, en kuitenkaan miellä itseäni mummoksi mutta kiitos perintötekijöiden olen kohta jo valkohiuksinen jollen värjää. Omasta mielestäni tämä tukka sopii minulle. En halua lyhyttä tukkaa ( ikinä ) enkä mitään räväkkää shokkiväriä.
Itse olen saanut kehuja pitkästä polkasta, joka on värjätty suklaan ruskeaksi ja siinä on kullanruskeita raitoja elävöittämässä. Kiharran sen loiville laineille ja pöyhin tuuhean näköiseksi.
Kauhein on mielestäni pitkät, päätä ja naamaa pitkin roikkuvat hiukset, jotka korostavat sitä, että kasvojen iho alkaa roikkua neljänkympin jälkeen. Muutenkin pitkät hiukset saavat keski-ikäisen näyttämään epämääräiseltä. Myös musta, punainen tai ihan blondi väri harvoin sopii ikäisilleni.
Mulla pitkät ja vaaleat hiukset, omatkin hiukset aika vaaleat. En voi töiden takia pitää pitkää polkkaa. Pitää olla hiukset kiinni.
Mulla on pitkät, tummat hiukset. Ennen oli aina lyhyt mutta nyt 4-kymppisenä olen kasvattanut pitkät. Luonnostaan olen tummahiuksinen ja tällä hetkellä on vähän vaaleampaa raitaa karhaettamassa muuten liukasta hiusta.
Mulla on hyvä itsetunto, joten en tarvitse keinotekoista "kauneutta".
Kohta 39. Mulla on tukka häntäluuhun saakka, sen saa aikanaan luonto raidoittaa. (Ei hätää, en pidä tätä auki julkisesti). Nämä ovat mun voitonmerkki ja ihme kyllä samannäköiset kuin ennen sytostaatteja. Olen ehdottomasti epämääräinen, joten sellaiselta(kaan) näyttäminen ei ole mikään ongelma. 😀
Mulla on luonnolliset, harmaantuvat, peppuun yltävät hiukset. Epämääräiseltä tai kulahtaneelta en silti näytä. Töissä pidän hiuksiani kiinni vaihdellen kampauksia. Ylösnostetut pitkät hiukset ovat mitä parhain kasvojen kohotus, jos sellaista efektiä on joku vailla! ;)
N44
Vierailija kirjoitti:
Olen 44v ja hiukseni on lapaluihin asti luonnonkiharat, tummanruskeat ja suht paksut. Harmaata on paljon ja yritän nyt pikkuhiljaa värjätä tukkaani vaaleamman ruskeaksi ettei harmaat erottuisi niin selvästi, en kuitenkaan miellä itseäni mummoksi mutta kiitos perintötekijöiden olen kohta jo valkohiuksinen jollen värjää. Omasta mielestäni tämä tukka sopii minulle. En halua lyhyttä tukkaa ( ikinä ) enkä mitään räväkkää shokkiväriä.
Kyllä minäkin värjäisin tuossa tapauksessa. Ei 44 vuotiaan vielä "tarvitse" olla harmaa, jollei halua.
Täälläkin luonnolliset, peppuun yltävät hiukset. Pidän yleensä nutturalla tai ranskalaisella letillä. Vapaana vain harvoin. En lähtisi tuomitsemaan toisten kampausta kuten en ulkonäköä muutenkaan. Olisi nimittäin helvetin noloa arvostella ääneen ja saada sitten selville että nyrhitty tukka on sellainen sytostaattihoidon jäljiltä, siksi ettei ihminen ole ison elämänkriisin takia jaksanut tälläytyä normaalisti, tai siksi että kallis kampaaja kämmäsi kunnolla.
Hiukset ovat hyvinvoinnin merkki, se miten intohimoisesti jotkut suhtautuvat siihen että keski-ikäisen naisen pitäisi leikata hyväkuntoiset hiuksensa lyhyeksi taitaa kertoa vähän enemmänkin näiden ihmisten suhtautumisesta keski-ikäisiin naisiin.
N40
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt, suora ruma.
Pitkä, hieman kihara on kaunis kaikilla.
Samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on luonnolliset, harmaantuvat, peppuun yltävät hiukset. Epämääräiseltä tai kulahtaneelta en silti näytä. Töissä pidän hiuksiani kiinni vaihdellen kampauksia. Ylösnostetut pitkät hiukset ovat mitä parhain kasvojen kohotus, jos sellaista efektiä on joku vailla! ;)
N44
Niin, tämän takia en juuri ymmärrä, miksi aina vanhempia naisia painostetaan leikkaamaan tukka lyhyeksi, kun se muka kohottaa kasvoja. Saman efektin saa laittamalla hiukset kauniisti ylös. Ja pidemmässä tukassa on mahdollisuuksia erilaisiin variaatioihin kampausten suhteen. Halutessaan saa myös näyttävästi auki. EIhän niiden hiusten tosiaan ole pakko antaa vain roikkua sivuilla raskaina.
Sellainen "sulkamainen" lyhyt tykka on kaikista kauhein. Lähes aina värjätty myös liian tummaksi tai räikeäksi.
Riippuu tietenkin persoonasta ja tyylistä. Mutta paras ehkä hyvinhoidettu, sopivasti värjätty pitkä polkka ja kauhein joku räikeä, ihoon sopimaton sivusiili.