Jäädytitkö lapsena kielesi metalliin pakkasella?
Olen ymmärtänyt, että tämä kokemus on ennemminkin sääntö kuin poikkeus. Esim. itse olen "nuolaissut" mattotelinettä (kiinnihän se kieli siihen jäi), lapsista kumpikin on kokeillut metallin nuolemista päiväkodissa. Mies ei ole tätä kuulemma koskaan tehnyt, mikä valapatto.
Joten miten on, oletko jäänyt lapsena kielestäsi metalliin kiinni pakkasella?
Kommentit (35)
Mulle sanottiin että se sattuu jos koskee kielellä metallia ja en sen takia uskaltanu kokeilla :D
Totta kai se piti tehdä, kun kiellettiin. Suksisauvan lenkki oli niitattu kiinni teräsniitillä ja kun sitä lipaisi, niin auva oli suussa kiinni. Helppohan tuo oli. Naapurin pikkupoika lipaisi porraskaidetta, ja huusi kuin syötävä kun hänen vanhempansa liottivat kaidetta kuumalla vedellä, ettei tarvinut kiskaista nahkaa lapsen kielestä.
Viimeinen vaihtoehto on suorastaan kekseliäs!
Kyllä, peräti kahdesti. Ensin postilaatikkoon ja myöhemmin pihaporttiin. Minä olin fiksu, veljeni kokeili leikkipuistossa ja joutui odottamaan erittäin hankalassa asennossa kun hain äitiä hätiin.
Pitihän se testata pentuna ala-asteella ulkona olleeseen kiipeilytelineeseen. Itkin, kun (yllätys yllätys) kieli jäi kiinni ja opettajan piti tuoda sisältä lämmintä vettä, että tilanteesta selvittiin :D
Ovenkahvaa piti varovasti nuolaista. Sain kyllä kielen repäistyä itse irti (verta kyllä tuli ja kunnon haava kieleen).
Hah, toistaiseksi vastausten jakauma muistuttaa perheeni vastaavaa - kolme neljästä on kokenut tämän! Ap
Kyllä. Joka ikinen aamu ennen hoitoon lähtöä kokeilin joko on tarpeeksi kylmä... Olin siis pihalla yksin odottamassa kun äiti vielä puki pikkuveljeä ja itseään. Olin kaiketi noin viiden vanha, kuitenkin alle 6v.
Kerrasta opin, ettei tuo kannata :D. Äiti ei oikein ymmärtänyt mitä mä huusin ja juoksin pitkin pihaa, enkä tolpasta irti vetäistyllä kielellä saanut sanotuksi. Veljeni eivät ikinä kokeilleet mutta mä olenkin aina ollut se vähän yllytyshullu ja uhkarohkeastikin kaikkea kokeilemassa.
En kieltä vaan sormet kun tartuin märillä käsillä ovenkahvaan.
En koskaan. Ihmettelin lapsena, miksi joku tekisi niin.
Mä en oikeesti muista! Olen miettinyt tätä ennenkin ja minulla on jonkinlainen muistikuva mattotelineeltä pakkasessa ja miltä tuntui kielessä, mutta saattaa olla tekomuisto ja tapahtunut esim pikkuveljelle.
En ole laittanut kieltä jäiseen metalliin. Kaveri laittoi rautaisen rekkitankoon koulun pihalla ekalla luokalla. Ope ei ennättänyt tuoda lämmintä vettä vaan kaveri nykäisi kielensä irti ja aika pala kielen pintaa jäi siihen tankoon kiinni. Ei sen jälkeen ole tehnyt mieli eli kokeilla tätä.
En, näin jo miten märkä rukkanen jäätyy metalliin kiinni.
Meidän kuudesta lapsesta muistaakseni yksi on nuolaissut jotain kiikkua.
Itse olin 3v kun sain älynväläyksen kiivetä katolle. Matkalla sinne päätin nuolaista jäätä tikapuilta, kieli tarttui kunnolla tikapuihin, hätäännyin ja pudottauduin lumihankeen. Kieli repesi pahasti kielen alta ja verta tuli kuin härän kurkusta. Eipä sen jälkeen tullut pakkasella rautaa nuoltua.
Juu, monta monta kertaa, niin lapsena kuin aikuisena ja siinä välissäkin ehdin
:D mä olen varmaan ainoa, joka ei ole tuota tehnyt. Johtunee siitä että kaikki aina pelottelivat että jäätyy kiinni ja pitää leikata irti.
En, vaan päälle 30v aikuisena. Oli kyllä pullo lämmintä vettä mukana.