Jäädytitkö lapsena kielesi metalliin pakkasella?
Olen ymmärtänyt, että tämä kokemus on ennemminkin sääntö kuin poikkeus. Esim. itse olen "nuolaissut" mattotelinettä (kiinnihän se kieli siihen jäi), lapsista kumpikin on kokeillut metallin nuolemista päiväkodissa. Mies ei ole tätä kuulemma koskaan tehnyt, mikä valapatto.
Joten miten on, oletko jäänyt lapsena kielestäsi metalliin kiinni pakkasella?
Kommentit (35)
Juu oltiin peräti niinkin tyhmiä että mentiin kaverin kanssa kisa kumpi uskaltaa pitää kauemmin. Oli kielet veriset ja kaksi kunnon nahanpalaa kiinni valotolpassa sen jälkeen ja itku siinä tuli :D
Varpistin parvekkeella, että näin ulos ja samalla kieli osui metalliin
Kylla. Arvelisin etta noin 4-6 vuotiaana.
Tapahtui Palkaneella, ja siita on nyt siis jo kymmenia vuosia. Opettaja-asuntolan piha, talon katolle vievat metalliset tikapuut. Talon etupuolella, sisaankaynnista vasemmalla.
Oli kielletty.
Kieli jai kiinni, ja sattui myos jonkin verran. Ymmarsin jotenkin, etta jos rauhallisesti odottaa riittavan pitkaan, niin metalli lampenee, jaa sulaa, ja se lahtee irti. Niin myos tapahtui. Arveluni ja muistikuvani mukaan pakkanen ei ollut kauhean kova. Ja kieli saastyi.... .. .
*pakana*
En, syynä se et näin miten naapurin tyttö kulki ohi äitinsä taluttamana ja itki sekä huusi veri suusta valuen, oli jäänyt kiinni mattotelineeseen. Olin noin 7v ja näky syöpyi mieleen niin , ettei tehnyt itse mieli kokeilla!
En tietenkään, kun oli sanottu, että kieli jäätyy siihen kiinni, eikä irtoa tai jos irtoaa, niin sattuu helvetisti.
Vai kuka siis vielä tuon tiedon kanssakin lapsena teistä halusi kokeilla? Vai eivätkö vanhempanne varoittaneet? Teillä on ollut huonot vanhemmat.
En. Olin nössö (olen kyllä vieläkin) ja en uskaltanut. Pelkään kipua.
Mulla ei ollut erityistä intoa tunkea kieltäni mihinkään tai vieraita esineitä suuhuni. Lisäksi näin tarhassa, kun naapurin tytön kieli jäi kaiteeseen. Eli en ole.
En. Katsoin Reinikainen -sarjan kanajakson liian monta kertaa tehdäkseni saman virheen.
Mä keksin laittaa kielen kaupan metalliseen kulkuporttiin ja totta helvetissä siinä sitten kulki asiakkaita kauppaan sisään ja porttien liikkuessa minä kipitin kiltisti kieli kiinni portissa eteen ja taakse, eteen ja taakse...
Nää portit olivat siihen aikaan aivan kaupan ulko-oven vieressä ja pakkasella jäässä.
http://www.ea-yhtiot.fi/myymala_portit.php
Tuon tyyppisistä porteista siis kyse.
Ei loistanut järjenvalo tuolloin, ei edes himmeästi.
Joo. Nuolaisin tarhan metallista porttia yllytettynä. Oli siis apu lähellä, eikä ollut kivulias kokemus. Toiste en silti tehnyt :)
Vierailija kirjoitti:
Mikähän niissä mattotelineissä on?
No mattotelineitä on pihoilla, joilla lapset leikkivät. Ne oli meille kiipeilytelineitä, joissa tehtiin kaikenlaisia temppuja, joten houkutus kokeilla tuota kielijuttua oli kyllä suuri...👅
Juu, parkkimittariin. Repäisin itse irti, ikää oli ehkä 6-7 v. Muistikuvat hatarat, mutta oletan, että yllytystä on ollut mukana..
N33
Vierailija kirjoitti:
Lumihuurre, sellainen houkuttelevan näköinen jota pitää sitten kielellä kokeilla.