Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäädytitkö lapsena kielesi metalliin pakkasella?

Vierailija
06.02.2018 |

Olen ymmärtänyt, että tämä kokemus on ennemminkin sääntö kuin poikkeus. Esim. itse olen "nuolaissut" mattotelinettä (kiinnihän se kieli siihen jäi), lapsista kumpikin on kokeillut metallin nuolemista päiväkodissa. Mies ei ole tätä kuulemma koskaan tehnyt, mikä valapatto.

Joten miten on, oletko jäänyt lapsena kielestäsi metalliin kiinni pakkasella?

Jäädytitkö lapsena kielesi metalliin pakkasella?

Vaihtoehdot

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän niissä mattotelineissä on?

Vierailija
22/35 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu oltiin peräti niinkin tyhmiä että mentiin kaverin kanssa kisa kumpi uskaltaa pitää kauemmin. Oli kielet veriset ja kaksi kunnon nahanpalaa kiinni valotolpassa sen jälkeen ja itku siinä tuli :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpistin parvekkeella, että näin ulos ja samalla kieli osui metalliin

Vierailija
24/35 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylla. Arvelisin etta noin 4-6 vuotiaana.

Tapahtui Palkaneella, ja siita on nyt siis jo kymmenia vuosia. Opettaja-asuntolan piha, talon katolle vievat metalliset tikapuut. Talon etupuolella, sisaankaynnista vasemmalla.

Oli kielletty.

Kieli jai kiinni, ja sattui myos jonkin verran. Ymmarsin jotenkin, etta jos rauhallisesti odottaa riittavan pitkaan, niin metalli lampenee, jaa sulaa, ja se lahtee irti. Niin myos tapahtui. Arveluni ja muistikuvani mukaan pakkanen ei ollut kauhean kova. Ja kieli saastyi.... .. .

*pakana*

Vierailija
25/35 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, syynä se et näin miten naapurin tyttö kulki ohi  äitinsä taluttamana ja itki sekä huusi veri suusta valuen, oli jäänyt kiinni mattotelineeseen. Olin noin 7v ja näky syöpyi mieleen niin , ettei tehnyt itse mieli kokeilla!

Vierailija
26/35 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään, kun oli sanottu, että kieli jäätyy siihen kiinni, eikä irtoa tai jos irtoaa, niin sattuu helvetisti.

Vai kuka siis vielä tuon tiedon kanssakin lapsena teistä halusi kokeilla? Vai eivätkö vanhempanne varoittaneet? Teillä on ollut huonot vanhemmat.

Vierailija
27/35 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olin nössö (olen kyllä vieläkin) ja en uskaltanut. Pelkään kipua.

Vierailija
28/35 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, uskoin puhetta.

Vierailija
29/35 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut erityistä intoa tunkea kieltäni mihinkään tai vieraita esineitä suuhuni. Lisäksi näin tarhassa, kun naapurin tytön kieli jäi kaiteeseen. Eli en ole.

Vierailija
30/35 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Katsoin Reinikainen -sarjan kanajakson liian monta kertaa tehdäkseni saman virheen.

31/35 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä keksin laittaa kielen kaupan metalliseen kulkuporttiin ja totta helvetissä siinä sitten kulki asiakkaita kauppaan sisään ja porttien liikkuessa minä kipitin kiltisti kieli kiinni portissa eteen ja taakse, eteen ja taakse...

Nää portit olivat siihen aikaan aivan kaupan ulko-oven vieressä ja pakkasella jäässä.

http://www.ea-yhtiot.fi/myymala_portit.php

Tuon tyyppisistä porteista siis kyse.

Ei loistanut järjenvalo tuolloin, ei edes himmeästi.

Vierailija
32/35 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Nuolaisin tarhan metallista porttia yllytettynä. Oli siis apu lähellä, eikä ollut kivulias kokemus. Toiste en silti tehnyt :)

Vierailija
33/35 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mattotelineitä on pihoilla, joilla lapset leikkivät. Ne oli meille kiipeilytelineitä, joissa tehtiin kaikenlaisia temppuja, joten houkutus kokeilla tuota kielijuttua oli kyllä suuri...👅

Vierailija
34/35 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, parkkimittariin. Repäisin itse irti, ikää oli ehkä 6-7 v. Muistikuvat hatarat, mutta oletan, että yllytystä on ollut mukana..

N33

Vierailija
35/35 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumihuurre, sellainen houkuttelevan näköinen jota pitää sitten kielellä kokeilla.