Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimalli ei liikuta mua tippaakaa.

työtön äijä
06.02.2018 |

Tämän vuoden alussa tullut aktiivimalli ei liikuta mua tippaakaan, olen työtön mutta rahaa säästössä sen verran, että haistan tälle mallille pitkät. Mitäs sitte vaikka multa leikattas se 4% työttömyysrahoista. Ei paljoa liikuta.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin ne Sipilän mainostamat työttömien haastattelut alkaa? Olen ollut työtön vuodesta -13. Viiden vuoden aikana minulle on soitettu ainoastaan kerran.

Työ”tarjouksia” tänä aikana minulle on tullut 4kpl. Osa aloille, johon minulla ei ole pätevyyttä. Toki hain kaikkia ja ymmärrän sen, ettei virkailija välttämättä ole perehtynyt kaikkien akateemisten alojen pätevyyskysymyksiin.

Ssshh... älä kerro niille. Sipilä ja kumppanit luulevat, että ne täysin tyhjänpäiväiset haastattelut pyörivät täysillä. :D

Vierailija
22/37 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät pummit pitää saada jalkeille.

Mutta ei palkkatöihin joilla elää?

Ei pummeja voi nopeasti soffan pohjalta nostaa. Pitää ensi aktivoida ja hieman peloitella vähennyksillä. Pummi rupeaa tajuamaan että rahnat loppuu jos ei viitsi edes töitä hakea.

ELi onko niitä työpaikkoja sateenkaaren päässä vai ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssä olijat saa vaikka maailman tappii asti kiukutella et tuet pois ja kaikki työttömät töihi.  Ei tule tapahtumaa sitä ikinä, jos tässä maassa haluaa koko ikänsä nostaa tukia nii se onnistuu helposti. Itekki olen sitä tehny käytännössä jo vuosia. Jos Työkkäri laittaa työhön osoituksia johon laitan vastauksena että olen hakenu vaikka en tosiaa ole hakenut ei ne niitä ala tarkistaa onko hakenu tosiaa. 

Onko käytäntö muuttunut? Ennen työkkäri oli yhteydessä työnantajaan, että oliko työhönosoituksen saanut hakenut paikkaa.

On se kait muuttunu kaipa mä olisin jo karenssiaki saanu jos olen yli 20 työhön osoituksee vastaavan tempun tehny että ilmoittanu niille et hakenu vaikken oikeesti olekkaa. Ei niil oo enää nykypäivänä resurssei ruveta soittelee niille työnajajille onko osoituksen saanu hakenu 

Tarkistavat joskus ja jos työnantaja sanoo ettet ole hakenut joudut selvittämään asian ja käsittelyn ajaksi tuen saanti katkeaa.

Vierailija
24/37 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin ne Sipilän mainostamat työttömien haastattelut alkaa? Olen ollut työtön vuodesta -13. Viiden vuoden aikana minulle on soitettu ainoastaan kerran.

Työ”tarjouksia” tänä aikana minulle on tullut 4kpl. Osa aloille, johon minulla ei ole pätevyyttä. Toki hain kaikkia ja ymmärrän sen, ettei virkailija välttämättä ole perehtynyt kaikkien akateemisten alojen pätevyyskysymyksiin.

Itse olen käynyt TE-toimistoissa monta kertaa.

Ei niitä kiinnosta siellä ihmisten asiat.

Vääntävät jotain päätöksiä päivät pitkät, ihan sama niille virkailijoille vaikka kukaan ei koskaan työllistyis paitsi he itse.

Vierailija
25/37 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssä olijat saa vaikka maailman tappii asti kiukutella et tuet pois ja kaikki työttömät töihi.  Ei tule tapahtumaa sitä ikinä, jos tässä maassa haluaa koko ikänsä nostaa tukia nii se onnistuu helposti. Itekki olen sitä tehny käytännössä jo vuosia. Jos Työkkäri laittaa työhön osoituksia johon laitan vastauksena että olen hakenu vaikka en tosiaa ole hakenut ei ne niitä ala tarkistaa onko hakenu tosiaa. 

Suomessa täytyisi mennä Amerikan malliin. Muutamia kuukausia saa tukea sitten tuet pois.

Mitäs sitten? Töitä ei ole kaikille ja elää kuitenkin pitäisi. Alkaisko nälkäiset ryöstellä?

Pahvilaatikko on työttömän yksiö. Voihan niitä laatikoita yhdistellä jos haluaa isomman asunnon. Miksi muiden ihmisten pitäisi maksaa työttömien elättäminen?

Vierailija
26/37 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pummeja voi nopeasti soffan pohjalta nostaa. Pitää ensi aktivoida ja hieman peloitella vähennyksillä. Pummi rupeaa tajuamaan että rahnat loppuu jos ei viitsi edes töitä hakea.

Nyt et ymmärrä sanoja "pummin" "aktivointi"

Tuskin kaikki töitä saa, mutta edes yrittäisi aktiivisesti.

Vierailija
27/37 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa täytyisi mennä Amerikan malliin. Muutamia kuukausia saa tukea sitten tuet pois.

Mitäs sitten? Töitä ei ole kaikille ja elää kuitenkin pitäisi. Alkaisko nälkäiset ryöstellä?

Pahvilaatikko on työttömän yksiö. Voihan niitä laatikoita yhdistellä jos haluaa isomman asunnon. Miksi muiden ihmisten pitäisi maksaa työttömien elättäminen?

Taasko joku sinkkumies on päässyt osastolla koneelle?

Vierailija
28/37 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtön äijä kirjoitti:

Tämän vuoden alussa tullut aktiivimalli ei liikuta mua tippaakaan, olen työtön mutta rahaa säästössä sen verran, että haistan tälle mallille pitkät. Mitäs sitte vaikka multa leikattas se 4% työttömyysrahoista. Ei paljoa liikuta.

Oletko vain nuori, vai kokoomusnuori? Vai etkö ole kuullut, että joitakin kiinnostaa elämässä ja maailmassa muukin kuin oma lompakko? Suosittelen lukemaan hyvää kirjallisuutta. Avartaa ajatusta ja elämä muutuu myös paremmaksi paikaksi.

Vierailija
29/37 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt et ymmärrä sanoja "pummin" "aktivointi"

Tuskin kaikki töitä saa, mutta edes yrittäisi aktiivisesti.

Pummeja ovat kokoomuksen pellet, ne pitäis kepittää ihmisiksi.

Tätäkö ajat takaa?

Vierailija
30/37 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtön äijä kirjoitti:

Älä huoli. Moni aikuistuvat vasta lukion jälkeen. Jotkut vasta siinä kolmekymppisinä. Näitä yhteiskunnallisia asioita ja keskusteluja on vaikea seurata ennen kuin asioihin on paremmin perehtynyt.

Vierailija
31/37 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin elän pääomatuloilla, vaikka olen nyt työtön. Voin taas sijoittaa nuo liiton tuet kun niitä taas tulee.

Vierailija
32/37 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työtön äijä kirjoitti:

Oletko vain nuori, vai kokoomusnuori? Vai etkö ole kuullut, että joitakin kiinnostaa elämässä ja maailmassa muukin kuin oma lompakko? Suosittelen lukemaan hyvää kirjallisuutta. Avartaa ajatusta ja elämä muutuu myös paremmaksi paikaksi.

No työttömänähän sitä onkin aikaa lukea. Mistä päättelit että työtön ei harrasta kirjallisuutta ja kaikkea muutakin mukavaa?

Vierailija
33/37 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin elän pääomatuloilla, vaikka olen nyt työtön. Voin taas sijoittaa nuo liiton tuet kun niitä taas tulee.

No liittyykö tuo jotenkin aktiivimalliin?

Vierailija
34/37 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyy sillä tavoin, että ei tarvitse mitään "aktiivimallia" alkaa tekemään, kun on varaa yllin kyllin.

Vierailija
35/37 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

työtön äijä kirjoitti:

No työttömänähän sitä onkin aikaa lukea. Mistä päättelit että työtön ei harrasta kirjallisuutta ja kaikkea muutakin mukavaa?

No tiedän, että jokainen työtön tai työllinen ei lue. Tuli vain olo, että aloittaja ei olisi kovin paljon lukenut. Lukutaitoinen ihminen kai olisi hahmottanut, että useimmat ihmiset vastistavat aktiivimallia muista syistä kuin oman lompakon 4,65% laihdutuskuurin vuoksi.

Vierailija
36/37 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyy sillä tavoin, että ei tarvitse mitään "aktiivimallia" alkaa tekemään, kun on varaa yllin kyllin.

Ok. Ja yhteiskunnalliset kysymykset eivät noin yleensä kiinnosta?

Vierailija
37/37 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia tämä jaksaa kiinnostaa. Toivottavasti ei pääse ennen ensi kevään vaaleja medialtakaan unohtumaan