Aktiivimalli ei liikuta mua tippaakaa.
Tämän vuoden alussa tullut aktiivimalli ei liikuta mua tippaakaan, olen työtön mutta rahaa säästössä sen verran, että haistan tälle mallille pitkät. Mitäs sitte vaikka multa leikattas se 4% työttömyysrahoista. Ei paljoa liikuta.
Kommentit (37)
työtön äijä kirjoitti:
Tämän vuoden alussa tullut aktiivimalli ei liikuta mua tippaakaan, olen työtön mutta rahaa säästössä sen verran, että haistan tälle mallille pitkät. Mitäs sitte vaikka multa leikattas se 4% työttömyysrahoista. Ei paljoa liikuta.
Syy saattaa olla huono matikkapääsi.
4.65% pyöristyy prosentin tarkuudella viiteen.
Aha.
No, jotkut meistä ovat taas laajemmin kiinnostuneita yhteiskunnasta ja siitä, millä tavalla täällä päätöksiä tehdään. Mutta kukin tavallaan.
Sama juttu; ei hetkauta minuakaan vaikka veisivät koko työttömyystuen. Voisin elää lopun elämääni pääomatuloillani, mutta pyydettäessä suostuin menemään puoleksi vuodeksi töihin.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät pummit pitää saada jalkeille.
Olet niin oikeassa. Pummit siperiaan pakkotyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt on tehty tällainen passivoiva malli. Paljon on korjattavaa Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet niin oikeassa. Pummit siperiaan pakkotyöhön.
Keppi on aina ollut paras ratkaisu pohjasakan hämmentämiseen.
Vierailija kirjoitti:
työtön äijä kirjoitti:
Syy saattaa olla huono matikkapääsi.
4.65% pyöristyy prosentin tarkuudella viiteen.
Ilmeisesti kyseessä on jälleen kerran kokkaritrolli, joka haluaa levittää epätotuuksia asiasta.
0.65% on iso raha valtion kirstussa, kun se kertaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei palkkatöihin joilla elää?
Kyllä saa idiootti olla jos joku god damn it aktiivimalli pilaa elämän.
Työssä olijat saa vaikka maailman tappii asti kiukutella et tuet pois ja kaikki työttömät töihi. Ei tule tapahtumaa sitä ikinä, jos tässä maassa haluaa koko ikänsä nostaa tukia nii se onnistuu helposti. Itekki olen sitä tehny käytännössä jo vuosia. Jos Työkkäri laittaa työhön osoituksia johon laitan vastauksena että olen hakenu vaikka en tosiaa ole hakenut ei ne niitä ala tarkistaa onko hakenu tosiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei palkkatöihin joilla elää?
Ei pummeja voi nopeasti soffan pohjalta nostaa. Pitää ensi aktivoida ja hieman peloitella vähennyksillä. Pummi rupeaa tajuamaan että rahnat loppuu jos ei viitsi edes töitä hakea.
Vierailija kirjoitti:
Työssä olijat saa vaikka maailman tappii asti kiukutella et tuet pois ja kaikki työttömät töihi. Ei tule tapahtumaa sitä ikinä, jos tässä maassa haluaa koko ikänsä nostaa tukia nii se onnistuu helposti. Itekki olen sitä tehny käytännössä jo vuosia. Jos Työkkäri laittaa työhön osoituksia johon laitan vastauksena että olen hakenu vaikka en tosiaa ole hakenut ei ne niitä ala tarkistaa onko hakenu tosiaa.
Suomessa täytyisi mennä Amerikan malliin. Muutamia kuukausia saa tukea sitten tuet pois.
Vierailija kirjoitti:
Onko käytäntö muuttunut? Ennen työkkäri oli yhteydessä työnantajaan, että oliko työhönosoituksen saanut hakenut paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa täytyisi mennä Amerikan malliin. Muutamia kuukausia saa tukea sitten tuet pois.
Mitäs sitten? Töitä ei ole kaikille ja elää kuitenkin pitäisi. Alkaisko nälkäiset ryöstellä?
En tajua miten tämä kokkaritrolli jaksaa keksiä näitä hahmoja päivästä toiseen ja vastailla itselleen. Miksei se mene töihin?
Ei haittaa, ettei kaikkia kiinnosta sama asia. Tärkeintä on, että aktiivimalli käydään erittäin tarkkaan läpi ja siitä saadaan selvitys, mieluummin kera syiden ja seurausten. Katsellaan ja kuunnellaan mitä kansanedustajamme osaavat sanoa asiasta... media, huhuu! Osaa kansasta asia ei liikuta, mutta ne joita liikuttaa, ansaitsevat perusteltua tietoa. Ja olisihan mukavaa, että TE-toimistotkin tietäisivät kertoa ennen huhtikuuta, mitä aktiivimalli käytännössä tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko käytäntö muuttunut? Ennen työkkäri oli yhteydessä työnantajaan, että oliko työhönosoituksen saanut hakenut paikkaa.
On se kait muuttunu kaipa mä olisin jo karenssiaki saanu jos olen yli 20 työhön osoituksee vastaavan tempun tehny että ilmoittanu niille et hakenu vaikken oikeesti olekkaa. Ei niil oo enää nykypäivänä resurssei ruveta soittelee niille työnajajille onko osoituksen saanu hakenu
Milloin ne Sipilän mainostamat työttömien haastattelut alkaa? Olen ollut työtön vuodesta -13. Viiden vuoden aikana minulle on soitettu ainoastaan kerran.
Työ”tarjouksia” tänä aikana minulle on tullut 4kpl. Osa aloille, johon minulla ei ole pätevyyttä. Toki hain kaikkia ja ymmärrän sen, ettei virkailija välttämättä ole perehtynyt kaikkien akateemisten alojen pätevyyskysymyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa, ettei kaikkia kiinnosta sama asia. Tärkeintä on, että aktiivimalli käydään erittäin tarkkaan läpi ja siitä saadaan selvitys, mieluummin kera syiden ja seurausten. Katsellaan ja kuunnellaan mitä kansanedustajamme osaavat sanoa asiasta... media, huhuu! Osaa kansasta asia ei liikuta, mutta ne joita liikuttaa, ansaitsevat perusteltua tietoa. Ja olisihan mukavaa, että TE-toimistotkin tietäisivät kertoa ennen huhtikuuta, mitä aktiivimalli käytännössä tarkoittaa.
Hienosti ilmaistu. Media on kummasti taas unohtamassa.