Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla ulkomaalainen mies: miten suhteenne eteni?

Vierailija
06.02.2018 |

Kertokaa vähän. Kumpi muutti toisen kotimaahan, miten suhde on voinut, onko ollut ongelmia?

Itse tapasin ihanan miehen muutama kuukausi sitten ja asumme siis eri maassa. Olemme päivittäin yhteyksissä ja pian nähdään. Mietin, voikohan tästä oikeasti tulla mitään. Olemme kumpikin ihan rakastuneita :)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

otetaan vaikka niin, että vastata voi ne, joilla on suhde eurooppalaisen kanssa..

Vierailija
2/24 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron yhden sukulaiseni tarinan. Hän tutustui mieheensä työasioissa sähköpostin välityksellä. Työviestittelyyn alkoi tulla mukaan henkilökohtaisia asioita ja selvästi romanttistakin viritystä. Mies tuli tapaamaan sukulaistani Suomeen ja siitä varsinainen romanssi alkoi. Nainen muutti jonkin ajan kuluttua miehen kotimaahan ja on sillä tiellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerron yhden sukulaiseni tarinan. Hän tutustui mieheensä työasioissa sähköpostin välityksellä. Työviestittelyyn alkoi tulla mukaan henkilökohtaisia asioita ja selvästi romanttistakin viritystä. Mies tuli tapaamaan sukulaistani Suomeen ja siitä varsinainen romanssi alkoi. Nainen muutti jonkin ajan kuluttua miehen kotimaahan ja on sillä tiellään.

Mies ei ole eurooppalainen, vaan nainen muutti toiselle puolelle maapalloa.

Vierailija
4/24 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/24 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tavattiin" netissä marraskuussa. Juteltiin monta tuntia päivittäin netin ja puhelimen välityksellä. Mies aluksi yritti vokotella, minua ei juuri silloin siinä mielessä kiinnostanut. Aika pian kehittyi aivan mahtava ystävyys, oltiin toistemme tukena ja turvana vaikkei fyysisesti oltu lähekkäin.

Seuraavan vuoden huhtikuussa päädyin miehen asuinmaahan, en tarkoituksella vaan lennon peruuntumisen vuoksi. Minun oli tarkoitus viipyä läheisen kaupungin lentokentällä yön yli, ja soitin miehelle että nähtäisiinkö.

Peli oli selvä sillä sekunnilla kun näimme toisemme (kuvia oltiin siis vaihdettu jo netin ja postin kautta, mutta tämä oli enemmän yhteenkuuluvuuden tunne kuin pelkkään ulkonäköön ihastuminen).

Viivyin lopulta miehen luona vajaan viikon. Emme edenneet noina päivinä fyysisesti halausta pidemmälle. Ennen lähtöäni mies oli jo varannut lennot Suomeen toukokuun lopulle.

Suomesta lähdettiin yhdessä, ja sillä tielläni olen edelleen. Päivääkään en kadu ja parisuhteemme on edelleen aivan mahtava.

Vuosi oli 1998.

(Mieheni on eurooppalainen, asui tavatessamme toisella mantereella, jossa asuimme yhdessä yli 10 vuotta. Sittemmin olemme asuneet useassa eri maassa Euroopassa)

Vierailija
6/24 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin miehen lomalla Saksassa. Mies on britti ja asui tuolloin Norjassa. Minä asuin Englannissa. Vuoden kaukosuhteen (tapasimme vuoden aikana viisi kertaa, pisimmillään kahden viikon ajan.) mies muutti luokseni. Asuimme yhdessä vuoden Englannissa. Halusimme molemmat pois ja muutimme miehen töiden perässä eka Lähi-itään kahdeksi vuodeksi ja sitten Afrikkaan. Elokuussa muutetaan Itä-Eurooppaan ja toivotaan, että sieltä löytyy pysyvä(mpi) koti.

Tapasin miehen vajaa kuusi vuotta sitten. Parasta mitä mulle on tässä elämässä käynyt.

Vierailija
7/24 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/24 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin miehen vaihto-opiskelijana ollessani. Asuin siis hänen maassaan silloin. Sitten asutin muutama vuosi kumpikin omissa maissa me. Nyt on oltu yhdessä vähän missä sattuu, hänen massaan, Suomessa, ja muissa maissa, missä milloinkin on töitä. Tai mulla on oikeastaan työ, jota voi suurimman osan ajasta tehdä missä vaan. Joten hånen työnsä perässä useammin reissataan.

Vierailija
9/24 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/24 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti Helsingin yöelämässä niinkuin suurin osa eurooppalaisen, ulkomaalaisen miehen kanssa suhteessa oleva. Toinen vaihtoehto on että tapaa miehen kotimaassa, yleensä työn merkeissä tai lomalla. Eipä ole tullut vastaan pariskuntia jotka olisivat netin kautta tavanneet ja tutkimuksethan sen jo kertovat että ulkomaalaiset miehet raakkaavat suomalaiset naiset heti pois deittiohjelmistaan. Eri asia on sitten Eurooppaan muuttaneet mutta alunperin muualta tulleet. Heillä tntuvat nuo deittiohjelmat olevan hallussa:)

Vierailija
11/24 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/24 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/24 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australialainen mies, joten en voi vastata tähän ketjuun.

Vierailija
14/24 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin molemmat ulkomailla, minä töissä ja mies opiskeli ko. maassa. Rakastuttiin palavasti, seurusteltiin puolisen vuotta, mies palasi kotimaahansa ja minä lähdin perässä jonkun ajan päästä. Palasin välillä Suomeen tekemään töitä, lisäksi sopeutuminen miehen kotimaahan oli hankalaa (piti opetella uusi kieli), vaikka maa sinänsä oli aivan ihana. Nyt 5 vuotta myöhemmin asumme edelleen miehen kotimaassa, enkä kaipaa muualle. Suomeen muutto ei ollut missään vaiheessa minulle edes vaihtoehto, vaikka mies sitä kyllä ehdotti.

Vierailija
15/24 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abdullah lähetti minulle facebookissa säännöllisesti viestejä...

Vierailija
16/24 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuttaa yhteen mahdollisimman pian (olettaen että vaikuttaa aidosti lupaavalta). Ei tule tärvättyä vuosia kaukosuhteessa, vaan näkee aika nopeasti toimiiko suhde oikeasti vai ei. Itse nyt 13 vuotta naimisissa, muutama ensimmäinen miehen kotimaassa, nykyisin Suomessa.

Vierailija
17/24 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vaihto-opiskelijana, palasin Suomeen ja tein maisterinopinnot loppuun pikavauhtia, jonka jälkeen hain jatko-opiskelijaksi mieheni maahan.

Vierailija
18/24 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkkimies. Tavattiin netissä Suomessa. Mies muutti minun luokseni ja häät oli vuoden päästä treffeistä. Nyt jo 8 vuotta ja lapsiakin on.

Vierailija
19/24 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin etelä eurooppalaisen mieheni lomamatkalla 18-vuotiaana. Viestiteltiin joka päivä yli puoli vuotta tämän jälkeen messengerissä. Kävin tapaamiselle jälkeen hänen luonaan 3 kertaa ja hän Suomessa kerran, kunnes muutti Suomeen 8kk seurustelun jälkeen. Mentiin naimisiin tästä 4 kk päästä ja Suomessa ollaan asuttu ja muualla mutta ei hänen maassaan.

Elämäni parhaita päätöksiä :) Kuulostaa imelältä mutta nyt 10 vuoden jälkeen pakahduttaan edelleen rakkaudesta.

Vierailija
20/24 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasimme mieheni kanssa netissä vuonna 2002. Juttelimme netissä vähän yli vuoden ennen kuin mies tuli Suomeen käymään luonani. Kun tapasimme, oli se sitten menoa :) Mies tuli luokseni kuukauden tai kahden välein, minäkin kävin mieheni kotimaassa useamman kerran. Vähän yli vuoden tapainen jälkeen menimme naimisiin, ja mies muutti Suomeen. Asuimme Suomessa muutaman vuoden, mutta mieheni ei koskaan viihtynyt kovin hyvin. Muutimme sitten kolmanteen maahan, ei kummankaan kotimaahan. Täällä löysimme molemmat kivat työpaikat, rakensimme talon, ja saimme kaksi lasta. Ei tässä mitään sen kummempia ongelmia ole ollut. Olen todella tyytyväinen valintoihin. Meillä on erinomainen avioliitto ja onnellinen perhe. :)