Naisten palkkoja laskettiin (hoitoala) - eikö teknologia alalla olevat voi myös leikata lomarahoja?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Kaikilta voisi poistaa lomarahat. Muinaisjäännehän tuo on.
minustakin. Ihan kummallinen lisä.
Vierailija kirjoitti:
Anna vain omasi pois. Minä pidän omani. Lomarahan ja lomalisien määrä on yli 5000€
Vierailija kirjoitti:
Siis kummipoikani on DI. On lähinnä helpdesk-tyyppisessä työssä. Palkka on about 4000 e. Päivätyö.
Mielestäni kyllä hoitoalan työ on kyllä arvokkaampaa. Ja raskaampaa.
Helpdesktyöstä ei makseta 4000€/kk.
Miksi ette lue itseänne insinööreiksi? Hoitsujen palkat maksetaan usein verovaroista eli yhteisestä kukkarosta eivätkä he täten maksa nettoveroja. En ymmärrä, miksi vientiyrityksessä työskentelevältä insinööriltä pitäisi leikata. Jos firmalla menee niin hyvin, että ammattitaitoiselle inskalle kannatta maksaa, niin mitä se teiltä on pois? Kuka tahansa voi Suomessa lukea itsensä vaikka DI:ksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minustakin. Ihan kummallinen lisä.
No samahan se on jos sama määrä lisätään palkkaan.
Hei, olen kyllä osuuteni tehnyt. Terveisin DI, työpaikkana kuntayhtymä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna vain omasi pois. Minä pidän omani. Lomarahan ja lomalisien määrä on yli 5000€
Onko se sun taloudessa noin tärkeä raha? Olen mitoittanut oman talouteni niin, ettei moista leikkausta huomaa missään. Kannattaisiko vähän yrittää säästää ja sijoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kummipoikani on DI. On lähinnä helpdesk-tyyppisessä työssä. Palkka on about 4000 e. Päivätyö.
Mielestäni kyllä hoitoalan työ on kyllä arvokkaampaa. Ja raskaampaa.
Kuulostaa ruhtinaalliselta korvaukselta helpparin hommista. Ja kummipoikasi on myös ylikoulutettu tuohon hommaan.
No riippuu varmaan minkä tyylisiä ongelmia ratkoo. Tuollaista helpdesk-palveluakin on monen tasoista. Esimerkiksi helpdeskeilla on usein vielä oma helpdeski johon ottavat yhteyttä jos tulee vaikea tilanne tai ongelma jota eivät saa ratkaistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se sun taloudessa noin tärkeä raha? Olen mitoittanut oman talouteni niin, ettei moista leikkausta huomaa missään. Kannattaisiko vähän yrittää säästää ja sijoittaa?
Oletpa rikas. Normi av mamma kyllä huomaisi. Onhan se mukavaa saada yli 12 000€ brutto tili ennen loman alkua.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin vuosittainen työaika kasvoi 24 tunnilla. Käsittääkseni se oli hoitsuillakin vaihtoehtona, mutta he valitsivat mieluummin lomarahan leikkauksen.
Erehdys. Kunnallisella puolella SEKÄ lisättiin työaikaa ETTÄ leikattiin lomarahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoitustilit ja rahat on erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tommoset lomalisät on? Enkä anna omiani pois, mutta enpä pahastuisi jos kuopattaisiin kaikilta tämä saavutettu etu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tommoset lomalisät on? Enkä anna omiani pois, mutta enpä pahastuisi jos kuopattaisiin kaikilta tämä saavutettu etu.
Prosessiteollisuudessa ja vuoroa tekevälle.
Vierailija kirjoitti:
Yksityisen puolen lomat ovat lyhyempiä kuin kuntapuolen. Itse en ymmärrä missä vaiheessa kuntapuoli sai lypsettyä pitkät lomansa, jotka sitten verorahoila kustannetaan.
Sillä kompensoidaan huonompaa palkkaa.
Kaikille samat lomat niin ongelma ratkeaa
Vierailija kirjoitti:
Kaikille samat lomat niin ongelma ratkeaa
Miten tuo auttaa siihen? Vanhat terveydenhuolto ihmiset menettää kalkkiksensa?!
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin vuosittainen työaika kasvoi 24 tunnilla. Käsittääkseni se oli hoitsuillakin vaihtoehtona, mutta he valitsivat mieluummin lomarahan leikkauksen.
Ei ne kyllä mitään saaneet valita. Lomarahojen leikkaukset tulivat työajan pidennyksen lisäksi. Eikä me kaikki kunta-alalla työskentelevät todellakaan olla hoitsuja. Itse olen inssi ja it-alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityisen puolen lomat ovat lyhyempiä kuin kuntapuolen. Itse en ymmärrä missä vaiheessa kuntapuoli sai lypsettyä pitkät lomansa, jotka sitten verorahoila kustannetaan.
Sillä kompensoidaan huonompaa palkkaa.
Nykyään vastaavan tasoisissa töissä julkisella puolella on parempi palkka.
Yli Pitkät lomat pitää siis poistaa.
Minua vituttaa tämä asenne, yhden ammatin glorifioiminen yli muiden. Ilman sitä help deskin tyyppiä sen firman koneet saattaisi olla täysin tiltissä ja yrityksen toiminta täysin lamautunut. Ilman roskakuskeja kuljettaisiin nilkkoja myöten jätteissä, ilman arkkitehteja talot tippuisi niskaan.