Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Auttaako sos.fobiaan tai ahdistukseen?

• ylös 1
  • alas 1

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Ainakin mulle on ammattilaiset sanonut, että auttaa ahdistukseen. No onhan se totta, että jos on ihan”koomassa” niin ei paljoa ahdista...

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Tältä samalta palstalta löytyy sivutolkulla kun etsit, moni on jakanut kokemuksiaan. Hae vaikka googlen kautta jos et tuota palstan omaa hakua halua testata (on aika paska). Paska se on Ketipinorkin, mutten jaksa taas uudestaan keroa stooria.

• ylös 10
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Nukuttaa niin julmetusti, että vuorokaudessa tulee oltua enemmän unessa kuin hereillä. Ainakin pienillä annoksilla -- isoilla ei näin kuulemma käy... Ehkä sopii toisille paremmin kuin toisille.  

Vierailija

Auttaa se ahdistukseen mutta ei kannata syödä ihan lievään ahdistukseen. Mutta jos oikein paha olo ja tuskaisuutta, niin tehokas lääke kyllä.

Vierailija

Kauheaa myrkkyä. Mä en jaksa edes selittää, googlaa. Tulisi niin paljon asiaa...

Jos Ketipinor auttaa ahdistukseen, niin auttaisi varmaan joku miedompikin lääke. Vaikka joku SSRI. Ketipinor on vahva psykoosilääke.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ainakin mulle on ammattilaiset sanonut, että auttaa ahdistukseen. No onhan se totta, että jos on ihan”koomassa” niin ei paljoa ahdista...

Mistä ne ammattilaiset on tienny? Onko ne itse testanneet? No ei varmasti ole. Noissa mömmöissä ei ammattilaiset ole vaan he ottavat vain parhaita rauhottavia. Tavalliselle kansalaiselle annetaan hullun mömmöt. Mä en ymmärrä miksi nykyaikana on niin vaikeaa antaa ihmiselle täsmä lääke sairauteen? Jos se ahdistus lähtee yhdellä diapamilla niin eikö sitä sitten kannata antaa?

• ylös 13
  • alas 4
Vierailija

Otan joskus puolikkaan 25mg tabletista jos en ole nukkunut moneen yöhön hyvin. No se sitten nukuttaakin seuraavan päivänkin .. :/

Kauhea tokkura, mutta välillä on pakko heittää taju kankaalle koska valvominenkin saa ihan kauheaan tilaan.

Vierailija

Minuakin väsytti Ketipinor/Seroquel ihan helvetisti. Lopetin syömisen. Mieluummin joku muu lääke?

Vierailija

En kyllä lähtisi syömään, ellei ole AIVAN pakko. Itse löysin ahdistukseen avun SNRI:stä Venlasta. Olen kokeillut kaiken mahdollisen. Lyrica oli pahin, lihoin 20 kiloa, olin hirveässä pöhnässä ja vieroitusoireet aivan kamalat. Lopetin lääkkeen vähitellen 2 vuoden aikana, viimeinen annos oli 3kk sitten ja kärsin edelleen vieroitusoireista. Reseptorit eivät palaudu, aivan kuten jos söisit rauhoittavia. 

Olen ollut terapiassa vuosia, minulla on äärimmäisen vaikea lapsuus. Lääkkeet ovat kyllä olleet iso apu, sillä haluan että elämäni on elämisen arvoista myös nykyhetkessä eikä sitten joskus. Venlaan olen erittäin tyytyväinen ollut. 

Vaikea lapsuus/traumat saattaa esimerkiksi aiheuttaa hermoston kehittymisen suhteen ongelmia, joita ei voi parantaa terapialla, koska hermosto on ikäänkuin pilalla. Siihen ei oikein auta kuin lääkitys. 

Ketipinor on ollut hyvä minulle vaikean unettomuuden hoidossa, kun en ole halunnut benzo pohjaisia unilääkkeitä syödä jatkuvasti. Valvominenkaan viikkoja putkeen ei ole työssä käyvälle ihmiselle vaihtoehto. Tämä olisi lääkäreiden hyvä muistaa - olisi tärkeää, että unettomuuttakin lääkittäisiin tarpeen mukaan, sillä työkyvyn ylläpitäminen on mielenterveyden kannalta todella tärkeää ollut ainakin itselleni.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Ei se mulla siihen auta. Hyvään nukkumiseen kylläkin. Ihanteellinen tilanne, kun ei tarvitse herätyskelloa. Eipä muuten pystyisi käyttämäänkään.

Vierailija

Minulla auttoi ahdistukseen, monia muita lääkkeitä oli jo kokeiltu. Ei kannata netistä lukea kokemuksia, täällä on ihmisillä luuloja mielialalääkkeistä vaikka eivät ole niitä itse syöneet tai luulevat oireidensa johtuvan lääkkeestä vaikka johtuukin itse sairaudesta..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mistä ne ammattilaiset on tienny? Onko ne itse testanneet? No ei varmasti ole. Noissa mömmöissä ei ammattilaiset ole vaan he ottavat vain parhaita rauhottavia. Tavalliselle kansalaiselle annetaan hullun mömmöt. Mä en ymmärrä miksi nykyaikana on niin vaikeaa antaa ihmiselle täsmä lääke sairauteen? Jos se ahdistus lähtee yhdellä diapamilla niin eikö sitä sitten kannata antaa?

Diapam auttaa vain se vaikutuksen ajan, lisäksi toleranssi nousee nopeasti. Diapamin lopettaminen on lähes kaikissa tutkimuksissa todettu olevan heroiinia vaikeampaa. Heroiini ei lisäksi aiheuta avoihin pysyviä vaurioita kun taas diapamin käyttö voi tehdä sen jo vuodessa. Siinä on syy, miksi niitä ei määrä kovin herkästi. 

Vierailija

Bentsoja rakastaville kaikki muut lääkkeet ovat myrkkyjä joista saavat karmeita sivuvaikutuksia, hohhoijaa!

• ylös 14
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Diapam auttaa vain se vaikutuksen ajan, lisäksi toleranssi nousee nopeasti. Diapamin lopettaminen on lähes kaikissa tutkimuksissa todettu olevan heroiinia vaikeampaa. Heroiini ei lisäksi aiheuta avoihin pysyviä vaurioita kun taas diapamin käyttö voi tehdä sen jo vuodessa. Siinä on syy, miksi niitä ei määrä kovin herkästi. 

Ihan höpölöpöjuttuja!!

Vierailija

Ketipinor on kyllä kovempaa kamaa mitä bentsot. Bentsot auttaa hyvin sellaiseen keskivertoahdistukseen mutta sitten jos olo on täysin lamaantunut ja tuskainen eikä pysty edes nukkumaan jne. niin Ketipinor on tehokkaampi. Ellei nyt sitten saa suoranaisesti jotain suonensisäistä bentsolääkitystä. Varmaan usein henkilö saa Ketipinorin lisäksi jotain bentsoakin.

SSRI - lääkkeet (tai vastaavat) vähentävät ahdistuneisuutta mutta niitä pitää yleensä syödä pitkään ennen kuin täysi teho irtoaa niistä.

Ketipinorin hyvä puoli on se, että vierottautuminen on yleensä helppoa. 

Lyrica tunnetusti on vierottautumisessa vaikeimmasta päästä.

Vierailija

teki musta zombin, koulut jäi kesken kun en pysynyt hereillä koulussa ja liikkuminenkin oli vaikeaa. Hikoilin myös ihan helvetisti ja kuuma kokoajan.. 

Vierailija

Tutustuin ihmiseen , jolla on mt-historiaa ja jolla on tietynlaisia pakkoliikkeitä (vaikea selittää). Kun tutkin asiaa sain selville että tietyt mt-lääkkeet niin kuin neuroleptit (joihin ketipinor kuuluu) voi aiheuttaa tardiivia dyskinesiaa joka tarkoittaa juuri noita omituisia pakkoliikkeitä. Ei ne aiha aiheuta sitä mutta koska riski on olemassa en suosittele käyttämään muuten kuin äärimmäiessä pakkotilanteessa. En edes tiedä paraneeko tardiivi dyskinesia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mulla 25mg Ketipinor tarvittaessa ahdistukseen/unettomuuteen, ja totta, auttaahan se molempiin vaivoihin. Jopa pari seuraavaakin päivää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kauheaa myrkkyä. Mä en jaksa edes selittää, googlaa. Tulisi niin paljon asiaa...

Jos Ketipinor auttaa ahdistukseen, niin auttaisi varmaan joku miedompikin lääke. Vaikka joku SSRI. Ketipinor on vahva psykoosilääke.

Aijaa vai SSRI mietoja. Oman käytön kokemuksella voin sanoa että vei kaikki tunteet veks, hyvät ja huonot. Ei auttanut lainkaan fobioihin (minulla). Olen niitä pikkuhiljaa lopettelemassa annoksia pienentämällä. 

Sivut