Parisuhde päättyy ja perhe hajoaa ehkäisyongelman takia
Minulle ei sovi hormonaalinen ehkäisy (pillerit, hormoonikierukka) Minulla ollut eteisvärinä, jonka vuoksi jouduin syömään marevan lääkettä. Lisäksi minulla migreeni.
Kuparikierukka ei sovi, koska minulla runsaat kuukautiset. Vuoto kestää 7pv.
Kondomi on poissuljettu, koska kumpikaan emme pidä siitä.
Rohkeasti menty keskeytetyllä yhdynnällä, mutta en halua enää elää pelko perseessä, että tulisin raskaaksi. Sanoin, että seksi loppuu, kunnes löytyy ehkäisy.
Mies ei suostu vasektomiaan. Ainoa ratkaisu olisi minulle sterilisaatio. Kieltäydyin siitä samoin perusteluin, kuin mieskin. Minulla yhtäläinen oikeus.
Eli.. nyt sitten ollaan ilman seksiä. Mies puheli jo thaihierontaan menosta. Tämä taisi nyt olla tässä.
Prisuhdetta takana kohta 11v ja useampi lapsi. Että tälläistä.
Mikä olisi ratkaisu tähän?
Kommentit (34)
Meillä suunnilleen sama paitsi se kondomi kelpaa molemmille mainiosti.
Kondomi ollut ehkäisynä 16 vuotta ja nautinnolla pannaan ilman ongelmia.
Kortsussa on sekin hyvä puoli ettei ikinä tule mitään hiivatulehduksia ym ja on siistiä. Kaikesta voi yllättäen löytää hyviäkin puolia. Se on asenne mikä ratkaisee.
Onkohan ihan tosi tarina tämä...?
Eiköhän se kumiankka olisi tosiaan yhteinen ehkäisy, jos kumpikaan ei pidä siitä...?
-Mies, jolla vakisuhteessa kortsu käytössä nyt 13 vuotta.
Meillä kumpikaan ei halua sterilisaatiota joten kumpaakaan ei siihen sitten pakoteta/painosteta. Kondomi sopii mainiosti. Ja jos miehellä on jotain seisokki ongelmia niin onhan teillä terveet kädet ja suu.
Miksi mies ei suostu vasektomiaan?!
Meillä oli myös tilanne, jossa oikein mikään ehkäisy ei käynyt. Lapsiakin oli, joten vaihtoehtona oli tietenkin leikkaus toiselle meistä. Minun täytyy myöntää, että ymmärrän aloittajaa siinä mielessä, että olisin kyllä pahastunut, jos mieheni ei olisi suostunut vasektomiaan, joka on naisen sterilisaatiota helpompi toimenpide. Itse olin kuitenkin kantanut ja synnyttänyt hänelle useamman lapsen. Oli selkeästi hänen vuoronsa nähdä vaivaa. Onneksi mieheni oli ihan samoilla linjoilla ja nyt nautimme upeasta seksistä ilman raskauden pelkoa.
Tilanteen taustalla on se iso ristiriita ettei mies oikeasti edes halua harrastaa seksiä Ap:n kanssa. Jos haluaisi, menisi vasektomiaan tai suostuisi käyttämään kondomia.
Miksette kokeile ehkäisykapselia? Meillä on vaimon kans toiminut hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli myös tilanne, jossa oikein mikään ehkäisy ei käynyt. Lapsiakin oli, joten vaihtoehtona oli tietenkin leikkaus toiselle meistä. Minun täytyy myöntää, että ymmärrän aloittajaa siinä mielessä, että olisin kyllä pahastunut, jos mieheni ei olisi suostunut vasektomiaan, joka on naisen sterilisaatiota helpompi toimenpide. Itse olin kuitenkin kantanut ja synnyttänyt hänelle useamman lapsen. Oli selkeästi hänen vuoronsa nähdä vaivaa. Onneksi mieheni oli ihan samoilla linjoilla ja nyt nautimme upeasta seksistä ilman raskauden pelkoa.
En ymmärrä, miten tällaisesta voi pahastua? Jos aikuinen ihminen nyt vaan ei tahdo silpoi kehoaan niin hänellä on oikeus olla niin tekemättä. Ei se ole mikään ”kuka on eniten kärsinyt” -valtataistelu.
Vierailija kirjoitti:
Miksette kokeile ehkäisykapselia? Meillä on vaimon kans toiminut hyvin.
Ai meillä on vaimon kanssa toiminut? Vaimolla se kapseli on, ei sinulla, sinä miehenä et joudu tippaakaan kärsimään siitä. Kapseli on myös hormonaalinen ehkäisy ja saattaa aiheuttaa mm haluttomuutta ja ihan jatkuvaa vuotoa. Itse poistatin sen siksi. Jäljelle jäi ikuinen arpi käsivarteen. Lisäksi kapseli näkyi selvästi olessaan vielä paikoillaan, eipä sekään ollut kiva juttu.
Jälleen kerran, perseseksi on ratkaisu
Anaalin niin että paska roiskuu, ei sen jälkeen pillua tee mieli.
Jotkut yksityiset gynekologit saattaa omata taidon pessaarikoon mittaukselle, jos sellainen kiinnostaa. Femcap on yksi hormooniton vaihtoehto. Ei kyllä toiminut itselläni kovin hyvin vaan lähtipaikoiltaan joskus. Voithan sinä nyt kai muutenkin huolehtia miehestäsi (kuten hänkin sinusta) kuin yhdynnällä vaikka toivonkin että thai hieronnasta puhuttiin vitsinä. Jos mieheni puhuisi tosissaan tuollaista niin kokisin sen osoituksena siitä ettei ole sitoutunut minuun, joten ero tulisi.