Täältä saa vähän väliä lukea kuinka kierukkaa käyttävä nainen
on tullut raskaaksi. Eipä taida olla niin toimiva ehkäisy tämä kierukka??
Kommentit (15)
sterilisaatiota luotettavampi tuo hormonikierukka. olisko kaupunkilegendoja?
Jos prosentti on liki 100, on se yksittäiselle naiselle aika varma ehkäisykeino. Varmempiakaan ei oikein ole, jos ei selibaattia lasketa.
Isossa porukassa on aina joitain, joilla on pettänyt. Sellaista se tilastotiede on.
jotka kierukanvalmistaja haluaakin eli kierukan tehon heikkous. Tilastoihin ei mahdu mukaan esim paikoiltaan poistuminen tms jotka kyllä naiselle on sitä kierukan pettämistä yhtälailla. t: 2
omaksi virheeksi, jos on lähtenyt paikoiltaan. Valmistajan mukaan laite olisi toiminut, jos sitä olisi käytetty oikein. Asentajaakaan ei taida saada vastuuseen.
Tällaisiin kysymyksiin palstalla tietenkin vastaavat täällä ne, joilla on pettänyt, eikä ne, joilla ei ole. Siksi määrä tuntuu suurelta.
Kuparikierukka on eri juttu kuin hormonikierukka (no sen nyt kaikki varmaan tietävät...) ja niitä vauvoja sanotaan kierukkavauvoiksi.
kysellään
t: 2, jonka 2 tädillä oli kolme kuparikierukkaraskautta, tuloksena 1 lapsi
että itse käytin kuparista ilman ongelmia 7 vuotta, hormonikierukka ehti olla 3 v, kun "petti"
kirjoita tänne, jotka eivät oo tulleet raskaaksi;)
Mulla oli kierukka varmaan kymmenen vuotta yhteensä ja hyvin toimi.
sut paksuksi pukkas?
Hormonikierukasta raskautunut..
monia vuosia, siis vuodesta 87-92, jolloin otettiin pois ja tein toisen lapseni.
93-95, jolloin poistettiin koska haaveilin kolmannesta lapsesta.
96 laitettiin uusi kierukka joka hiukan unohtui eli oli siis 9-vuotta ja vaihdatin hormonikierukkaan 2005...
Ei ole sattunut yhtään kierukka raskautta
saada pois, jotta alkanut raskaus voisi jatkua? Häiritsevätkö kierukan hormonit raskautta?
Tuli mieleen, kun kaverilla oli kuparikierukka ja sitä ei voitu ottaa pois, koska raskaus oli aika pitkällä, ennenkuin tajusi olevansa raskaana. Kierukka oli onneksi loppuraskuden vauvan kädessä, mutta koko ajan sai pelätä, että kierukka vahingoittaa vauvaa tai vauva kuolee kohtuun. Terve poika tuli, muttta ei enää ikinä tuon kokemuksen jälkeen halunnut ottaa kierukkaa. Minäkään en uskalla ottaa kierukkaa...
vain sellaiset, joilla on pettänyt. Samalla lailla löytyisi vino pino kondomin, pillereiden, ym. ehkäisyn käytöstä huolimatta raskaaksi tulleita.
Itsellä ollut 1,5v kuparikierukka, ei raskautta, nyt hormonikierukka ollut 1,5v, ei raskautta. Ennen kierukoita on ollut e-pillerit ja kierukoiden välissä kondomi sekä mini-pillerit. E-pillereillä tulisin varmaan helpostikin raskaaksi, koska olen niin huonomuistinen, että monesti olen unohtanut yhden silloin tällöin. Onneksi en kuitenkaan tullut unohteluista huolimatta raskaaksi silloin aikoinaan. Aina on lapset tekemällä tehty täällä.
Itse olen ollut tosi tyytyväinen tähän hormonikierukkaan, kun ei ole mitään kuukautiskipuja ja vuodotkin tosi nikkoja (pikkuhousunsuojilla pärjää). Halutkaan ei ole menneet, kuten e-pillereillä helposti joillakin merkeillä menee. Niin ja e-pillereillä mulle tuli toistuvia hiivatulehduksia, niitä ei ole enää kierukoiden kanssa tullut. Mitä ehkäisykeinoa sitä muuta käyttäisi, itselle ei tule enää muita mieleen kuin sterilisaatio. Olenkin kyllä miehelle sitäkin ehdottanut, muttei ole vielä siihen valmis. Olisi pienempi toimenpide miehelle kuin naiselle, siksi miehelle sitä ehdotin. Ehkä sitten myöhemmin.
Eikös kierukan poismeno paikaltaan pitäisi tuntua? Yhdellä tutullani tuli ihan selvät alavatsakivut, kun kierukka meni pois paikoiltaan. Meni sitten gynelle, joka otti pois ja laittoi uuden paikoilleen.
saada pois, jotta alkanut raskaus voisi jatkua? Häiritsevätkö kierukan hormonit raskautta?
Tuli mieleen, kun kaverilla oli kuparikierukka ja sitä ei voitu ottaa pois, koska raskaus oli aika pitkällä, ennenkuin tajusi olevansa raskaana. Kierukka oli onneksi loppuraskuden vauvan kädessä, mutta koko ajan sai pelätä, että kierukka vahingoittaa vauvaa tai vauva kuolee kohtuun. Terve poika tuli, muttta ei enää ikinä tuon kokemuksen jälkeen halunnut ottaa kierukkaa. Minäkään en uskalla ottaa kierukkaa...
Riski keskenmenolla poistotilanteessa on muistaakseni 30% ja se menee kesken heti jos on mennäkseen. Riski keskenmenolla kuitenkin kierukan kanssa suurenee viikoille 20, joten on hyvä poistaa heti kuin saada keskenmeno myöhemmin. Näin mulle selitti lekuri.
t: se hormonikierukasta raskautunut
vain sellaiset, joilla on pettänyt. Samalla lailla löytyisi vino pino kondomin, pillereiden, ym. ehkäisyn käytöstä huolimatta raskaaksi tulleita.
Itsellä ollut 1,5v kuparikierukka, ei raskautta, nyt hormonikierukka ollut 1,5v, ei raskautta. Ennen kierukoita on ollut e-pillerit ja kierukoiden välissä kondomi sekä mini-pillerit. E-pillereillä tulisin varmaan helpostikin raskaaksi, koska olen niin huonomuistinen, että monesti olen unohtanut yhden silloin tällöin. Onneksi en kuitenkaan tullut unohteluista huolimatta raskaaksi silloin aikoinaan. Aina on lapset tekemällä tehty täällä.
Itse olen ollut tosi tyytyväinen tähän hormonikierukkaan, kun ei ole mitään kuukautiskipuja ja vuodotkin tosi nikkoja (pikkuhousunsuojilla pärjää). Halutkaan ei ole menneet, kuten e-pillereillä helposti joillakin merkeillä menee. Niin ja e-pillereillä mulle tuli toistuvia hiivatulehduksia, niitä ei ole enää kierukoiden kanssa tullut. Mitä ehkäisykeinoa sitä muuta käyttäisi, itselle ei tule enää muita mieleen kuin sterilisaatio. Olenkin kyllä miehelle sitäkin ehdottanut, muttei ole vielä siihen valmis. Olisi pienempi toimenpide miehelle kuin naiselle, siksi miehelle sitä ehdotin. Ehkä sitten myöhemmin.
Eikös kierukan poismeno paikaltaan pitäisi tuntua? Yhdellä tutullani tuli ihan selvät alavatsakivut, kun kierukka meni pois paikoiltaan. Meni sitten gynelle, joka otti pois ja laittoi uuden paikoilleen.
Hormonikierukka tiputteli koko ajan ja pari viikkoa ennen kuin tuli pois, alkoi vuotamaan hiukan enemmän. En osannut tuohon vuotoon reagoida,koska vuotoa oli ollut koko ajan enempi ja vähempi. Lääkäri vaan totesi, että todennäköisesti kierukka oli ollut jo sen pari viikkoa pois paikoiltaan. Onneksi en tullut raskaaksi.
Hormonikierukasta raskautunut..