Missään muualla kuin Suomessa ei kaupunki täyty töistä tulevista ihmisistä klo 15!
Ihan NAURETTAVAA tämä että ihmiset menevät keskellä yötä töihin ja lopettavat ennen klo 15
Suomi - ainoa maa jossa ihmisillä ei ole ELÄMÄÄ!
Kommentit (23)
Ap vois kans mennä töihin eikä loisia.
Esim Italiassa työaika on lähinnä 10-18. Ja siellä ihmisillä todella on sitä sosiaalista elämää.
Minä menen töihin seitsemäksi, koska haluan päästä ajoissa kotiin ja harrastusteni pariin. Meillä on liukuva työaika ja viimeiset tulevat töihin silloin, kun ensimmäiset lähtevät lounastauolle noin klo 10.30. Palaverit pidetään aina aamuisin klo 8-9 välillä, tiimipalaveri on joka toinen viikko. Tarvittaessa pikapalaveri, joka kestää 10-15 minuuttia voidaan järjestää vaikka kahvittelun oheen. Näin varmistetaan, että aamuaikaiseen tulleet pääsevät lähtemään ajoissa kotiin. Puhelimen suljen jo noin 10 minuuttia ennen kotiin lähtöä. Meillä ei tarvitse vastata puhelimeen muulloin kuin työaikana.
Siis eikö silloin nimenomaan jää aikaa elämälle, kun töistä päästään noin aikaisin?
Suomessa on mukava lyhyt työaika, joten täällä sitä elämää vasta ehtii olemaan. Harrastuksetkin ovat järkevään aikaan.
Argentiinassa koulu alkoi klo 7 aamulla, mutta tanssiharjoitukset loppuivat klo 23.45 illalla; ei siinä ehtinyt kunnolla nukkua. Keski-Euroopassa on pidemmät työpäivät, enemmänkin 50h kuin meidän 40h mistä todella pidetään kiinni. Puhumattakaan Japanista...
Joo aloitan usein työt klo 06.30. Päivän pituus 7 tuntia ja 21 minuuttia. Puoli tuntia lounaaseen. Laske siitä milloin lähden töistä. Työmatka Helsingissä autolla 15 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Esim Italiassa työaika on lähinnä 10-18. Ja siellä ihmisillä todella on sitä sosiaalista elämää.
Milloin niillä on sitä sosiaalista elämää? Klo 18 lähtee töistä ja kipaisee vaikka kaupan kautta kotiin niin kello on jo yli seitsemän illalla. Lähteekö ne sitten siitä kavereita moikkaamaan?
Minusta meidän systeemi on paljon järkevämpi. Jää koko iltapäivä ja ilta vapaaksi sosiaaliselle elämälle ja harrastuksille.
Vierailija kirjoitti:
Minä menen töihin seitsemäksi, koska haluan päästä ajoissa kotiin ja harrastusteni pariin. Meillä on liukuva työaika ja viimeiset tulevat töihin silloin, kun ensimmäiset lähtevät lounastauolle noin klo 10.30. Palaverit pidetään aina aamuisin klo 8-9 välillä, tiimipalaveri on joka toinen viikko. Tarvittaessa pikapalaveri, joka kestää 10-15 minuuttia voidaan järjestää vaikka kahvittelun oheen. Näin varmistetaan, että aamuaikaiseen tulleet pääsevät lähtemään ajoissa kotiin. Puhelimen suljen jo noin 10 minuuttia ennen kotiin lähtöä. Meillä ei tarvitse vastata puhelimeen muulloin kuin työaikana.
Mikään ravintola ei tarjoa lounasta 10.30 :)))))
Jos pitää olla toimistolla, niin 7-15 on ihan hyvä systeemi. Aamut ovat silloin yleensä rauhallisempia työpaikalla ja päivät tuntuvat kuluvan nopeammin tuolla tavalla. Samoin työmatkat yleensä menevät nopeammin, erityisesti jos kulkee julkisilla aikaisin aamulla ja klo 15 tienoilla.
Jos tekee työpäivän etänä, niin silloin tas joku 9-17 on ihan hyvä systeemi omasta mielestäni.
Teen töitä 6-14, vaikka mieluummin olisin 7-15, mutta näin se nyt menee. Vaikka aamuheräämiset ovat yhtä tuskaa, on kiva kun talvellakin on valoisaa kun lähtee töistä. Tähän aikaan vuodesta ehtii jo tehdä pitkän lenkin ennen pimeää.
Konsertit, teatterit, ravintolat leffat loppuu yleensä silloin kun te seitsemäksi menevät olette jo nukkumassa.
Eikä missään muualla kaupunki ole autio aamulla klo 9, koska kaikki kaupat jne. avataan vasta klo 10 tai klo 11, vain marketit pelloilla on auki ennen tätä.
Muuta ulkomaille, jos noin kovasti ahdistaa. Se, että Suomessa on omaleimaisia asioita, joita ei löydy muualta maailmasta, on ihan hyvä asia. Sellaisia nimittäin löytyy joka ikisestä maailman valtiosta.
Tai ehkä joku tylsäpäinen ihannoi sellaista maailmaa, jossa elämä on kaikkialla ihan täysin samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ravintola ei tarjoa lounasta 10.30 :)))))
Tiesitkö, että kaikki eivät syö lounastaan ravintolassa?
Teille ”elämä” tarkoittaa kotona nyhjöttämistä netflixin kanssa.
Itse kun olen aamulla parhaimmillani töitä ajatellen ja iltauninen niin minulle sopii klo 6-14 työskentely, kun se on mahdollista. Työpaikalla liukumat käytössä ja palaverit järjestetään aina klo 9-15 välillä, jotta niitä voisi myös käyttää. Tällä unirytmillä minulle ei jäisi "italialaisella elämäntyylillä" mitään sosiaalista elämää, kun ei tuttuja voi tavata aamuisin eikä harrastusryhmiä ole. Eikä minulle sopisi syöminenkään siinä klo 21 .
Mä olin jusr Manchesterissä, ja matkalla lentokentällä kello 15 jälkeen taksilla keskellä viikkoa. Ihmettelin kovaa ruuhkaa " johtuuko talvisäästä?", mutta kuskin mukaan ihan normaalia, kun ihmiset jo lähdössä kotiin töistä.
Mä olin jusr Manchesterissä, ja matkalla lentokentällä kello 15 jälkeen taksilla keskellä viikkoa. Ihmettelin kovaa ruuhkaa " johtuuko talvisäästä?", mutta kuskin mukaan ihan normaalia, kun ihmiset jo lähdössä kotiin töistä.
Mä pääsin jo klo 11.00. Sillon mennään oikeesti yöllä töihin.