Työttömille pitää osoittaa työpaikka, eivät itse sitä hae
tai etsi. Ja kukn osoitetaan, siltikin ottavat mieluummin karenssia kuin sinne menevät. Miten se on mahdollista? Suurin osa työttömistä tekee kuutamokeikkaa ravintololoissa, rakennuksilla, leipomoissa jne.
Kommentit (26)
Pah jos joku minulle olisi jotain puhelinmyyntipaikkoja osoittelemaan. Vietin muutaman kuukauden kivan luppoajan ennenkuin verkostoista irtosi spesialistin paikka. Toki kultaisen kädenpuristuksen takia en olisi saanut työttömyyskorvausta pariin vuoteen.
Mikä vika on sellaisessa työpaikassa,johon pitää tosiaan 'osoittaa' joku epätoivoinen työtön karenssin uhalla?
Voin kertoa omasta kokemuksestani:
- työilmapiiri on niin mahdoton, että maine on kiirinyt koko maakuntaan
- esimies on perin pohjin hankala
- "onko työehtosopimusta noudatettava" kysyy työnantaja
- työvuorot ovat jollakin tavalla järjettömät, että edes maatalouslomittajien ei tarvitse tehdä sellaisia.
Useimmat työttömät hakevat töitä kaiken aikaa. Se ei vaan ole työttömän vika, että moni työnantaja palkkaa mieluummin toisesta työpaikasta tulevan kuin työttömän edes hyvällä palkkatuella.
Keskity äijä itte omiin töihis vaan
Tietysti tässä tulee työehtosopimuksen mukainen palkka vai mitä ap? Muuten on turha jauhaa paskaa nirsoista työttömistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työ saa olla myös kivaa ja siitä pitäisi saada myös nauttia. Olisi kaikkien etu, ihmisen itsensä, mahdollisten työtovereiden ja asiakkaiden sekä työnantajan, koko yhteiskunnan.
Ikävä kyllä se ei aina ole mahdollista mutta vastustan ajatusta että työn tulee olla lähtökohtaisesti ankeaa ja vastenmielistä ja kärsimystä aiheuttavaa.
No tottakai on hienoa, jos työstään nauttii, edes jollain tasolla.
Mutta moni oikeasti tekee työtä vain rahan takia, ja siinä vaiheessa, jos ei ole miellyttävää, kivaa työpaikkaa, kuuluu minusta ottaa mikä tahansa työ vastaan, mitä pystyy terveytensä ja osaamisensa puitteissa tekemään ja mistä tessin mukaista palkkaa maksetaan.
No ei tuossa tuota vastaankaan väitetty vaan vastustettiin sitä että työpaikalla ei kuulu olla kivaa ja työstä ei kuulu nauttia, monihan on ilmeisen tosissaan sitä mieltä että hampaat irvessä ja juuri ja juuri kestäen kuuluu työtä tehdä.
Olen hakenut. Paikoissa joissa olen päässyt haastatteluun saakka pienin hakijamäärä on ollut 150. Onko minu vikani etten saanut paikkaa? Olivatko muut hakijat huonompia vai parempia?