Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

tai etsi. Ja kukn osoitetaan, siltikin ottavat mieluummin karenssia kuin sinne menevät. Miten se on mahdollista? Suurin osa työttömistä tekee kuutamokeikkaa ravintololoissa, rakennuksilla, leipomoissa jne.

• ylös 7
  • alas 28

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Minä haen. Kuten suurin osa työttömistä.

Kerta toisensa jälkeen emmekä tee "kuutamokeikkoja" vaikka en ihmettele jos se alkaa vaikuttaa houkuttelevalta vaihtoehdolta varmasti monen mielestä.

Sen kun näkisi että työttömille osoitettaisiin työpaikka ja nimenomaan sellainen josta maksettaisiin myös ihan oikeaa palkkaa, harvassa olisivat kieltäytyjät.

• ylös 35
  • alas 2
Vierailija

Valitettavasti siitä ei seuraa kenellekään mitään hyvää kun ihminen pakotetaan tekemään työtä joka on hänelle vastenmielistä, vastoin persoona ja arvoja.

• ylös 16
  • alas 4
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Lähinnä varmaan tuo kun vanhat jo raihannaiset työtttömät joilla kuluttavaa työhistoriaa takana sitten pompotetaan myös noiden nuorten työhaluttomien kurittamisen mukaan.

Vierailija

Olen tähän mennessä hakenut kaikkiin muihin paitsi vuokra-, nollasoppari-, ja provikkapaikkoihin jos on osoitettu. Minusta on oikeasti ällöä jos työkkäri pakottaa jonkun väkisin puhelinmyynti työhön myymään väkisin lehtiä sun muuta tarpeetonta roinaa viattomille ihmisille.

• ylös 19
  • alas 0
Vierailija

No kaikki työ on työttömille vastenmieleistä! Ovat jo niin säikkyjä että kurssille meno ihmisten pariin pelottaa.

• ylös 5
  • alas 21
Vierailija

Suomenkieli suomalaisilla internet sivustoilla ovat manipuloineet ihmisiä hallitusta vastaan mielipuolisesti.

Vierailija

Ei työn tarkoitus ole olla kivaa vaan itse ansaita elantonsa omalla työnteolla, se kuva työttömillä ihan vääristynyt ja työttömyydesta on tullut elämäntapa vaikka sen kuuluisi olla vain turvaverkko, väliaikainen ratkaisu.

• ylös 4
  • alas 11
Vierailija

Eihän tuossa aloituksessa ollut mitään järkeä. Työtön ei mene töihin, vaikka sellainen osoitetaan ja silti tekevät töitä pimeästi. Eli työttömät eivät tee töitä vai työttömät tekevät töitä? Päätä.

• ylös 16
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti siitä ei seuraa kenellekään mitään hyvää kun ihminen pakotetaan tekemään työtä joka on hänelle vastenmielistä, vastoin persoona ja arvoja.

Aika moni tekee työtä ihan puhtaasti rahan takia, eikä nauti työstään ollenkaan. Silti työn voi hoitaa oikein asiallisesti.

Vierailija

Älä ap höpötä. Minä olen kohta kaksi vuotta hakenut kokopäivätyötä. En hae mitään puhelinmyyjän tms paikkoja. Olen myös saanut peräti yhden työpaikkatarjouksen työkkäristä, ihan omalta alalta. Hain sitä, hakemuksia oli kuulemma n 250, en tullut valituksi. Minä kuulun jo ikärasismin piiriin, tuskin saan mitään työtä.

Vierailija

Kyllä työ saa olla myös kivaa ja siitä pitäisi saada myös nauttia. Olisi kaikkien etu, ihmisen itsensä, mahdollisten työtovereiden ja asiakkaiden sekä työnantajan, koko yhteiskunnan.

Ikävä kyllä se ei aina ole mahdollista mutta vastustan ajatusta että työn tulee olla lähtökohtaisesti ankeaa ja vastenmielistä ja kärsimystä aiheuttavaa.

Vierailija

Höpö höpö. Itsekin taannoin olin jäämässä työttömäksi ja ilmoittauduin jo valmiiksi työkkärin listoille. Bongasin paikallisesta lehdestä avoimen paikan. Hain paikkaa ihan omatoimisesti.

Työkkäristä otettiin ensi kontakti ja samalla ilmoitettiin kyseisestä työstä että olenko huomannut. Sanoin että olen ja hain jo paikkaa. Työkkärin soittaja oli kirjannut omat tiedot sivulleni mitään kertomatta, että on muka osoittanut minut hakijaksi kyseiseen paikkaan. Ja sit oli laittanut määräpäivän mihin mennessä pitää hakea ja ilmoittaa saiko paikan.

Vierailija

VAS(Pori) kirjoitti:
kovat rangaistukset käyttöön, niin jopa rupeaa työtä löytymään...

Tarkoitat varmaan työnantajia, työttömäthän ei päätä sitä paljonko työpaikkoja pn tarjolla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä työ saa olla myös kivaa ja siitä pitäisi saada myös nauttia. Olisi kaikkien etu, ihmisen itsensä, mahdollisten työtovereiden ja asiakkaiden sekä työnantajan, koko yhteiskunnan.

Ikävä kyllä se ei aina ole mahdollista mutta vastustan ajatusta että työn tulee olla lähtökohtaisesti ankeaa ja vastenmielistä ja kärsimystä aiheuttavaa.

No tottakai on hienoa, jos työstään nauttii, edes jollain tasolla.

Mutta moni oikeasti tekee työtä vain rahan takia, ja siinä vaiheessa, jos ei ole miellyttävää, kivaa työpaikkaa, kuuluu minusta ottaa mikä tahansa työ vastaan, mitä pystyy terveytensä ja osaamisensa puitteissa tekemään ja mistä tessin mukaista palkkaa maksetaan.

Vierailija

Sitähän tässä odotetaan, että te-toimisto tekisi työnsä ja löytäisi jostain minulle työpaikan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vastaavasti jos hyvälle opetettua yhteyskuntamme timanttia ei painosteta tekemään työtä, niin se odottaisi saavansa kaiken vastikkeetta, kuten tietysti muiden maksaman kodin myöskin. Ihminen joutuu tekemään paljonkin asioita joista ei pidä, esim. työtä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No tottakai on hienoa, jos työstään nauttii, edes jollain tasolla.

Mutta moni oikeasti tekee työtä vain rahan takia, ja siinä vaiheessa, jos ei ole miellyttävää, kivaa työpaikkaa, kuuluu minusta ottaa mikä tahansa työ vastaan, mitä pystyy terveytensä ja osaamisensa puitteissa tekemään ja mistä tessin mukaista palkkaa maksetaan.

Just näin.

Sivut