Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka ilmaista miehelleni, että hän on liian herkkä?

Vierailija
06.02.2018 |

Mieheni on ailahtelevainen ja tihrustaa itkua mielestäni liian herkästä. Itselleni tulee olo, että minun täytyy olla parisuhteen tuki ja kallio..ja mies. Lisäksi kun löysin netistä listan, hän täytti kymmenestä kohdasta yhdeksän.

Elätkö erityisherkän miehen kanssa? Huomioi nämä 10 kohtaa.

Joku sanoi, että listassa voisi olla myös aspergerin piirteitä. Kuinka tuoda näitä asioita esiin loukkaamatta toista? Ja haluaisin, että hän menisi tutkimuksiin, mutta sinnekään kun nelivitosta ukkoa ei voi väkisin raahata. Hän ei halua keskustella psyykkisestä voinnistaan.

Blaah!

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin hän muuttui tuollaiseksi?

Vierailija
2/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina se on ollut melko herkkis, aluksi se ihastutti, nyt kaipaisin jo vähän otetta ja tukea

omaankin olemiseen..edes välillä. Iän myötä korostunut nämä piireet.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun uhkavaatimukset kehhiin. Joko alakaa ukko ottamaan vastuuta tai painelet pihale.

Vierailija
4/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiristäminen ja ultimaattumien antaminen varmasti auttaa.

5/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap,

Lähtökohtaisesti et tietenkään voi vaikuttaa siihen, miten miehesi kokee asiat ja mistä hän herkistyy yms. Kumppanin  ruotiminen negatiivisesti ei juuri koskaan tuo mitään hyvää kummallekaan osapuolelle.

Sen sijaan sinun on hyvä tuoda omat tunteesi ja tarpeesi esiin. Jokainen voi muuttaa vain itseään. Jos olet ottanut liian hallitsevan ja tukea antavan roolin suhteessanne, on terveellistä, että voit ilmaista ja näyttää myös oman tukea tarvitsevan ja haavoittuvaisenkin puolen kumppanillesi. Ja antaa hänelle mahdollisuuden tukea sinua.

Tarvittaessa pariterapiassa voi pohtia näitä suhteen rooleja ja vuorovaikutusta. Mutta siitä ei voi lähteä, että toinen on huono ja hänen on muututtava, vaan siitä, miten itse saan omat toiveet, tarpeet ja odotukset ilmaistua ja riittävän paljon vastausta niihin.

Vierailija
6/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KirkkoSisko kirjoitti:

Hei ap,

Lähtökohtaisesti et tietenkään voi vaikuttaa siihen, miten miehesi kokee asiat ja mistä hän herkistyy yms. Kumppanin  ruotiminen negatiivisesti ei juuri koskaan tuo mitään hyvää kummallekaan osapuolelle.

Sen sijaan sinun on hyvä tuoda omat tunteesi ja tarpeesi esiin. Jokainen voi muuttaa vain itseään. Jos olet ottanut liian hallitsevan ja tukea antavan roolin suhteessanne, on terveellistä, että voit ilmaista ja näyttää myös oman tukea tarvitsevan ja haavoittuvaisenkin puolen kumppanillesi. Ja antaa hänelle mahdollisuuden tukea sinua.

Tarvittaessa pariterapiassa voi pohtia näitä suhteen rooleja ja vuorovaikutusta. Mutta siitä ei voi lähteä, että toinen on huono ja hänen on muututtava, vaan siitä, miten itse saan omat toiveet, tarpeet ja odotukset ilmaistua ja riittävän paljon vastausta niihin.

Olen antanut mahdollisuuksia, mutta hän menee vaan lukkoon tiukan paikan tullen ja etääntyy entisestään ja oikuttelee ja kiukuttelee sellaisella voimalla, että hyvä että täällä uskaltaa olla. Ehkä pariterapia olisi ainoa ratkaisu, jos saan hänet sinne raahattua.

Vierailija
7/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KirkkoSisko kirjoitti:

Hei ap,

Olen antanut mahdollisuuksia, mutta hän menee vaan lukkoon tiukan paikan tullen ja etääntyy entisestään ja oikuttelee ja kiukuttelee sellaisella voimalla, että hyvä että täällä uskaltaa olla. Ehkä pariterapia olisi ainoa ratkaisu, jos saan hänet sinne raahattua.

Muista, että kenenkään ei tarvitse olla turvottattomassa ympäristössä väkisin.

Vierailija
8/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

taas ne tasa-arvon maalitolpat siirtyy kun nainen haluaa että mies on MIES eikä mikään hiirulainen. 

Tää oli sulle shokkiuutinen? Et nainen haluu miehen eikä poikaa?

Vierailija
9/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai hän siitä muutu, että alat painostaa häntä. Hän menee korkeintaan lukkoon, onhan hän herkkä. 

Vierailija
10/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

taas ne tasa-arvon maalitolpat siirtyy kun nainen haluaa että mies on MIES eikä mikään hiirulainen. 

YKSI nainen. Jos edes on nainen eikä miestrollaaja. Mutta leikitään, että avaus ei ole provo: yksi nainen on rakastunut herkkään mieheen. Antanut miehen ymmärtää, että hän on hyväksytty ja rakastettu juuri sellaisena. Nyt nainen on tulossa vaihdevuosiin tai muuten muuttunut ja haluaisikin miehen muuttuvan.

Sympatiani olisivat täysin miehen puolella, jos tilanne olisi tosi.

Vierailija
11/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina se on ollut melko herkkis, aluksi se ihastutti, nyt kaipaisin jo vähän otetta ja tukea

omaankin olemiseen..edes välillä. Iän myötä korostunut nämä piireet.

-ap

Kehotan sua katsomaan itseäsi peilistä, ehkä vika onkin sinussa.

Mieti miksi miehellä on paha olla, jotain vikaa teillä on suhteessa koska mies ei uskalla avautua.

Vierailija
12/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon herkkis. Petaava puhe mieheltä (selittää ettei halua hyökätä vaan kertoo tämän koska rakastaa) ja huumori on auttanut mua käsittelee omaa herkkyyttä.

Ja kumma kyllä ehkä vähän "kovettamaan".

Osa herkkyydestäni on silkkaa defenssiä mikä on elämän aikana muodostunut, kun osaan olla vähän marttyyri välillä.

Miehesi pitäis innostua itsetutkiskelusta, sä et asialle voi juurikaan tehdä muuta kuin puhua kauniisti.

Vierailija
13/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YKSI nainen. Jos edes on nainen eikä miestrollaaja. Mutta leikitään, että avaus ei ole provo: yksi nainen on rakastunut herkkään mieheen. Antanut miehen ymmärtää, että hän on hyväksytty ja rakastettu juuri sellaisena. Nyt nainen on tulossa vaihdevuosiin tai muuten muuttunut ja haluaisikin miehen muuttuvan.

Sympatiani olisivat täysin miehen puolella, jos tilanne olisi tosi.

Unelmoin joka päivä, että tilanteeni ei olisi tosi.

-ap

Vierailija
14/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä olet ihan asiallinen puoliso ja mies saa silti raivareita melkein tyhjästä, ei ole kyse pelkästä erityisherkkyydestä, ei edes aspergerista, todennäköisesti on persoonallisuushäiriöpiirteitä ja/tai jotain traumataustaa. Valitettavasti erityisherkkissä miehissä on paljon ei-niin-täyspäisiä. Terapia on silloin oikea osoite, sinä et voi auttaa miestä olemaan pimahtelematta.

Vierailija
15/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi antaa ihmisen olla oma itsensä ja pitää tuollaiset paska puheet AV palstalla

Vierailija
16/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi antaa ihmisen olla oma itsensä ja pitää tuollaiset paska puheet AV palstalla

Ihminen etsii apua vaikeaan tilanteeseen ja se on sun mielestä väärin?

Vierailija
17/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku on "omana itsenään" niin räjähtelevä, että muut joutuvat kävelemään ihan munankuorilla omassa kodissaan, niin ei ole muita vaihtoehtoja kuin olla oma itsensä ihan omassa osoitteessa tai kehittää itseään turvallisemmaksi asuinkumppaniksi. Itse puhut paskaa.

Vierailija
18/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku on "omana itsenään" niin räjähtelevä, että muut joutuvat kävelemään ihan munankuorilla omassa kodissaan, niin ei ole muita vaihtoehtoja kuin olla oma itsensä ihan omassa osoitteessa tai kehittää itseään turvallisemmaksi asuinkumppaniksi. Itse puhut paskaa.

Olen ollut suhteessa, jossa jo väärästä katseesta toisella nousi pulssi ja hampaar kiristyivät. Jatkuva pelko syö elämästä värit.

Vierailija
19/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut suhteessa, jossa jo väärästä katseesta toisella nousi pulssi ja hampaar kiristyivät. Jatkuva pelko syö elämästä värit.

Juuri tuota tarkoitin. Voi syödä terveydenkin ihan konkreettisesti, kukaan ei lopulta kestä jatkuvaa stressiä. Hyvä, kun sait suhteen lopetettua.

Vierailija
20/38 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle selvisi juuri, että olen eritysherkkä mies. Kaipaan juuri paljon haleja ja puseja. Rakastun usein naiseen nopeasti ja voimakkaasti mikä säikäyttää naisen joka mielummin pelaisi pientä kissa ja hiiri leikkiä. Kun treenaan salilla ja kuuntelen musiikkia korvalappustereoista menen hurmioon musiikin ja treenin tuottamista hormooneista. Vaikea on ollut löytää puolisoa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän