Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarkastaako työkkäri haitko paikkaa?

Vierailija
06.02.2018 |

Pakkohaku tuli, ei kiinnostaisi kyseinen paikka. Tarkastaako työkkäri haitko paikkaa? Joskus pari vuotta sitten jäi hakematta, eikä perästä mitään kuulunut. Tai siis laitoin vain sinne asiointiin "hain paikkaa".. Onko täällä työnantajia ja teiltä olisi kysytty hakiko se ja se henkilö töitä? Mulla on työpaikka huhtikuusta lähtien ja nyt teen osapäivää, joten en ole mikään menetetty tapaus:D

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niillä taida olla aikaa sellaiseen. Itse laitoin monta kertaa että haettu on, mutta ei ole vielä tullut valintaa olenko saanut paikan... Todellisuudessa en edes hakenut niihin. 

Vierailija
2/18 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai niillä taida olla aikaa sellaiseen. Itse laitoin monta kertaa että haettu on, mutta ei ole vielä tullut valintaa olenko saanut paikan... Todellisuudessa en edes hakenut niihin. 

Juuri tästä syystä kannatan työttömyysetuuksien rajua leikkausta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on työnantajana kysytty, että ketkä hakivat. Sain siis työkkäristä listan sopivista ehdokkaista jota käsittääkseni oli käsketty myös hakemaan työtä. Myöhemmin soittivat ja kysyivät, ketkä hakivat.

Vierailija
4/18 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta on työnantajana kysytty, että ketkä hakivat. Sain siis työkkäristä listan sopivista ehdokkaista jota käsittääkseni oli käsketty myös hakemaan työtä. Myöhemmin soittivat ja kysyivät, ketkä hakivat.

Eikö siinä samalla tule työnhakija mustamaalatuksi ja ei sitten ainakaan saa sitä paikkaa?

Vierailija
5/18 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tästä syystä kannatan työttömyysetuuksien rajua leikkausta

Ei paljon nappaa hakea jotain 5t/viikossa töitä kun haen kokoaikatyötä. Vieläpä aivan jotain muuta kun omaa alaani ehdoteltiin... Mene itse puhelinmyyjäksi.

Vierailija
6/18 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö siinä samalla tule työnhakija mustamaalatuksi ja ei sitten ainakaan saa sitä paikkaa?

Tuossahan mene yksityisyyden suoja. Työnantajat saavat tiedon siitä kuinka monelle on tarjous lähtenyt, ei mitään tietoja henkilöistä. 

Vierailija
7/18 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te-toimiston puolelta joskus tarkistetaan onko työtön hakenut hänelle osoitettua työtarjouspaikkaa.

Minulle kävi niin, olin hakenut mutta ko paikan työnantaja oli ilmoittanut että en ollut hakenut.

Välittömästi maksuesteilmoitus Kelaan ja selvityspyyntö minulle.

Onneksi olin säästänyt hakemukseni sekä siihen saamani sähköpostivastauksen joten asia oli helppo korjata.

Vierailija
8/18 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuosiin ollut enää työkkärin "asiakkaana", mutta silloin joskus 2011 tuli se työpaikkaosoitus, mitä piti hakea, ja annettiin lappu, joka työnantajan olisi pitänyt täyttää. Siis työnantajan piti allekirjoittaa se lappu, että hakija todellakin on hakenut paikkaa. Ihan järjetöntä. Asun Tampereella ja se määrä hakemuksia, mitä tuollainen perusduuni saa on ihan järjetön. Toivottavasti ovat luopuneet tuosta systeemistä. Ei muuten työnantaja tuolloin vastannut hakemukseeni, että olisin voinut lapun työkkäriin toimittaa. Karenssi napsahti :D

Vierailija
9/18 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee mutta eihän sillä ole merkitystä te-toimistolle. Ei ole tarkoitus saada ihmisiä töihin vaan heille karensseja ja pakottaa heidät ilmaistöihin kun oikeata työpaikkaa ei onnistu saamaan.

Vierailija
10/18 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä ap. Mulla siis tilanne, että teen n. 25-30 h /vko töitä. Miten ihmeessä voin tehdä kokopv hommaa, kun on tämä toinen työ? Riittäiskö työkkärille perustelu vaan, etten voi hakea kyseistä työpaikkaa? Nykyisessä työpaikassa on 1 kk irtisanomisaika ja olen lupautunut tekemään töitä maaliskuun loppuun asti. Työkkäri ei tosin tiedä, että olen saanut kokopäivätöitä huhtikuusta alkaen Pitää varmaan ilmoittaa niin loppuu se pakkohakujen lähettely vai loppuuko..

Vierailija
11/18 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä pidä paikkaansa. Ei ilman työnhakijan lupaa mennä lähettelemään hänen tietojansa yhtään mihinkään. Sekoitat johonkin muuhun, esimerkiksi heihin jotka ovat antaneet luvan työkkärille esitellä itsensä sopivalle työnantajalle.

Vierailija
12/18 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä työnantajana olet asiasta, onko työllistäjän velvollisuus raportoida te-keskukselle hakijoista? Kyllähän muutaman kanssa pärjää, mutta jos hakijoita on satoja (kuten haluttuihin paikkoihin nykyisin on) niin kyllähän se jo työstä käy kun alkaa te-keskusta varten niitä luetteloimaan.

Ja onko se jo sitten laiton henkilörekisteri?

Vierailija
13/18 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset "hae huonosti" niitä työpaikkoja, joihin et halua joutua?

Itselläni on työhaastatteluja varten sellainen hieno kannabis-paita ja kyselen niinkin järkeviä kysymyksiä haastattelijalta, että tehdäänkö kyseisessä yrityksessä useinkin huumetestejä.

Ääliömäisyys on loistava tapa olla joutumatta töihin.

Vierailija
14/18 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä pidä paikkaansa. Ei ilman työnhakijan lupaa mennä lähettelemään hänen tietojansa yhtään mihinkään. Sekoitat johonkin muuhun, esimerkiksi heihin jotka ovat antaneet luvan työkkärille esitellä itsensä sopivalle työnantajalle.

Kyllä lähetellään.

Nimim kokemusta on

Vierailija
15/18 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä vielä ap. Mulla siis tilanne, että teen n. 25-30 h /vko töitä. Miten ihmeessä voin tehdä kokopv hommaa, kun on tämä toinen työ? Riittäiskö työkkärille perustelu vaan, etten voi hakea kyseistä työpaikkaa? Nykyisessä työpaikassa on 1 kk irtisanomisaika ja olen lupautunut tekemään töitä maaliskuun loppuun asti. Työkkäri ei tosin tiedä, että olen saanut kokopäivätöitä huhtikuusta alkaen Pitää varmaan ilmoittaa niin loppuu se pakkohakujen lähettely vai loppuuko..

Miten sä oot työtön jos kerran teet töitä koko ajan? wtf? Ilmoita nyt heti että työllistyt huhtikuun alusta niin lakkaavat vaivaamasta sua.

Vierailija
16/18 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoija 7 jatkaa: se työnantaja ei siis ilkeyttään vastannut vastoin totuutta vaan siksi että hakemuksia oli tullut, yllätys, satoja ja hän ei muistanut ja vilpittömästi luuli että en ollut hakijoiden joukossa.

Ihan kauheta että työtön joka ei ole tehnyt mitään väärin/jättänyt mitään tekemättä voi joutua jonkun toisen erehdyksen/välinpitämättömyyden takia kärsimään 4-6 viikon selviyksen, ilman mitään tuloja.

Aina kannattaa hakea vaikka olisi tyhmäkin paikka ja todellakin kannattaa säilyttää dokumentit.

Ilman niitä ei olisi mitään keinoa todistaa ja karenssi tulisi.

Vierailija
17/18 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitatte  kuitenkin turhasta byrokratiasta?

Teillä näyttää olevan valmiuksia vastailla bisneksen ulkopuoliseen höttöön. Aina valitetaan että kuinka tiukkaa yrittäjillä on mutta taitaa olla vaan puhetta. Pitäisi lisätä yritysten pakollista itsetarkkailua ja siihen liittyvää raportointivelvoitetta viranomaisiin päin kun siihen näemmä on haluja.

Vierailija
18/18 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatka samaan malliin en usko että voin auttaa sinua kun en voi tulla kädestä pitäen neuvomaan. "Ei kannettu vesi kaivossa pysy".

Mitä jos vaikka ottaisit sinne työkkäriin yhteyttä, vaikka puhelimella, jookos?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme