Oikeastiko iso osa parisuhteista on valta-taistelus
Ainakin AV:n perusteella vaikuttaa että avio-/avoliitosta, oli niissä lapsia tai ei, on jatkuvaa taistelua siitä kuka tuo rahaa ja kuinka paljon, kuka tekee kotitöitä, kuka hoitaa ja kuinka paljon lapsia. Olenko jotenkin vanhanaikainen kun koen että kun ollaan perhe, pidetään huolta toinen toisistaan yhteystyöllä ja yhteisillä rahoilla.
Toki raha-asioissa myönnän että jos on ihan erilaiset kulutustottumukset niin tällöin yhteiset rahat voivat olla haastava yhtälö. Muuten en ymmärrä tätä vallitsevan tuntuista asennetta että se elämänkumppani on enemmin vihollinen, jolta vaan vaaditaan ja odotetaan asioita.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Valtaosa pareista tajuaa asian ja osaa toimia niin, että perheessä kaikilla on hyvä olla. Suurimmat valittajat ovat sinkkumiehiä, jotka eivät ole koskaan edes seurustelleet. Heidän tunnistaa siitä, että jokaisessa parisuhteeseen tai perheeseen liittyvässä ketjussa he tulevat kyselemään paljonko sinä tuot parisuhteeseen rahaa ja pitävät kaikkia naisia täysin tulottomina kotirouvina.
Höpsis löpsis! Kyllä naiset valittaa jatkuvasti miehistään. Täytyy olla kyllä harvinaisen kuuro ja sokea, jos on tällaiselta onnistunut välttymään.
Minun täytyy jokseenkin olla tästä samaa mieltä. Esimerkiksi pikkujouluissa naisvaltaisella alalla oli oikein rinki pystyssä kun kaikki haukkuu miehiään vuorotellen. Melkein suuttuivat kun en halunnut haukkua omaa miestäni vuorollani. Siitä en sitten tiedä oliko valitus oikeasti aiheellista vai aiheetonta heillä. Eikä minä tai mieheni olla tietenkään täydellisiä kumpikaan, mutta en silti koe luontevaksi alkaa toisen puitteita puimaan yleisesti ja mollaamaan. Vastavuoroisesti toivon että mieheni toimii samoin.
Niinkö? Minusta se kertoo vain sen, millaisia ystäviä, tuttavia ja sukulaisia sinulla on. Itse en tunnista tuota ilmiötä. Ainoa, joka valittaa miehestään, on oma äitini. Isä ei tee kotona enää mitään, mutta arvostelee sitäkin enemmän.