Mikä teitä ärsyttää työpaikalla eniten?
Itseäni ärsyttää eriarvoisuus. Pomo siis kohtelee meitä työntekijöitä eriarvoisesti. Tämä näkyy esim palkassa. Kyseessä pieni työyhteisö. Tekopyhyys, edessäpäin lässynlää ja takana päin haukutaan. Surettaa ja vi*uttaa.
Kommentit (63)
Kasvattamattomat, rajattomat kakarat.
T. Opettaja
Työpaikalla on asiakkaita joilla on oikein hyvä syy olla siellä, ja näillä tukihenkilöt. Jälkimmäiset ovat ärsyttäviä elleivät ole tehtäviensä tasalla.
Mun työpaikalla ei kerrota mitään mitä siellä tapahtuu. Jos on muutoksia,ei kukaan tiedä mistään mitään. Sattumalta menet jonnekkin huoneeseen, satut näkemään mitä siellä tapahtuu. Sanotaan nyt vaikka esimerkkinä, et tavarat vaihtaa säilytyspaikkaa, talon toisesta päästä viedään toiseen päähän. Siitä ei infota, sit se joka sattu sinne menemään, laittaa sanan kiertämään. Siis johto siellä häärii, eikä infoa alaisia. Sit meillä alko vähän remonttia,kukaan ei tiedä mistään mitään. Kone hajoaa, kukaan ei tiedä et siellä onki jo käyny korjaaja,kun se on kaks viikkoa ollu epäkunnossa. Ai, sekö on toiminut jo viimeisen viikon. Ei kellään ole tapana käydä kokoajan kattomassa,onko korjattu?. Onko korjattu.?Onko tänään korjattu.? Mun mielestä olis johdon homma infota alaisia,et korjaaja kävi. Laite toimii taas. Siis ihan sirkus työpaikka.
Julkishallinnon palveluntuottajafirma jossa keskijohdossa ja johdossa 95% on ollut iän kaiken samassa firmassa eikä heillä ole mitään näkemystä eikä osaamista mistään muusta. Toimintatavat on jostain 2000 luvun alusta, siis esim projektijohtaminen tai ihan vaan dokumenttien tekeminen ja tiedostojen hallinnointi. Vaikka on ohjeet ja prosessikuvaukset, yksi tekee yhtä ja toinen toista, jokainen mukailee mielensä mukaan.
Kun on joku hankala ja ehkä ikäväkin päätös tehtävänä jopa johtajatasoiset ihmiset pakenee vastuutaan tai jopa fyysisedti eivät osallistu kokoukseen missä päätös pitäisi tehdä, määräävät alaiset esim viestimään ikävät päätökset omistaja-asiakkaille jolloin alaiset ottaa paskamyrskyn vastaan ja johto säilyttää kasvot. Ihan seuraavassa hetkessä johto ottaa kantaa ihan pikkuasioihin ja on 5 henkilöä säätämässä ja päättämässä pikkuasiaa.
Välillä on tilanne että mistään ei tule valmista, projektit venyy, munatonta johtajuutta tai ei johtajuutta ollenkaan ja toisaalta joku johtaja roiskii yli tiukkoja aikataulupäätöksiä lonkalta vailla mitään tajua miten kauan aikaa joku asia tulee kestämään ja taas ollaan kusessa.
Ihan sama mitä viestiä johdolle viedään, esim vuosikausia samasta ongelmasta, mitään ei tapahdu tai ongelma jopa pahenee.
Se että koko talon johto on ollut samassa firmassa kohta 15v aiheuttaa sen että ovat jo ns kavereita keskenään, yltiöinhimillisyys "kaveria" kohtaan saa aikaan sen että ei vaadita mitään ei uskalleta kyseenalaistaa kun ei haluta loukata. Kaikki ongelmat ja toimimattomat tukiorganisaatiot lakaistaan ns maton alle, hys hys, ei saa sanoa mitään ettei joku loukkaannu.
Joku rändom keikkalainen vuorossa kaverina. Muutenkin hommaa riittää yksinään ja on sitten toinen perässä vedettävä. Itse jos hommaan keikkarin, niin VAIN kokeneen ja pitkään alalla olleen. Opiskelija keikoille vain väh. 12 viikon meillä tehdyn harjoittelunsa jälkeen.
- sotevakkari
Vierailija kirjoitti:
Kasvattamattomat, rajattomat kakarat.
T. Opettaja
Vaihda alaa. Et sovi haastavien lasten eteen.
Epäily etätyöntekijöiden lintsaamisesta, äkäiset vastaukset ihan tavallisiin asioihin, olettamus että uudet henkilöt jostain tietää milloin saa kysyä asioista ja milloin ei. Mietin koeaikapurkua, onneksi talous kestää vaikka jäisi loppuelämäksi vapaaherraksi.
Se, että johtoporrasta on niin paljon, mutta eivät silti osaa johtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että samasta työstä maksetaan eri palkka! Koko tiimi paiskii samoja hommia, uusillekin lätkäistään eri soppareita. Palkkaus määräytyy pärstän mukaan; toiset tienaa enemmän kuin toiset, viis työkokemuksesta tai koulutustaustasta.
Sitten myös selkäänpuukottava kollega vituttaa. Päin naamaa ollaan niin mukavaa ja sitten esimiehelle lätistään bullshittia toisista, jotta itse pääsee hyvään valoon.
Meilläkin kaikki tekee tiimissä sama työtä mutta meillä on eri koulutustaustoja (pelkkä yo vs yliopistotutkinto), eri pituisia työkokemuksia tältä alalta (0-20v) ja lisäksi eri tasoista suoriutumista työstä (tulosmittarit käytössä). On ymmärrettävää että kaikki eivät saa samaa palkkaa, sillä esim pitkän alan työkokemuksen omaavat osaavat esim. neuvoa asiakkaita ihan eritasoisesti kuin 0uusi työntekijä jolla ei ole edes alaan liittyväö tutkintoa alla. Silti kumma kyllä heidän mielestään heille pitäisi maksaa samaa palkkaa kuin meille kokeneille ja koulutetuille. Kokeneilla työntekijöillä on sellaista hiljaista syvempää tietoa ja osaamista että nuo samaa palkkaa vaativat eivät ilmeisesti edes ymmärrä mitä se on.
Olisin melko pöyristynyt jos tätä työtä juuri tekemään marssinut nostaisi heti samaa palkkaa kuin minä 16 v kokemuksella ja alaan liittyvällä koulutuksella.
Niin minäkin olen pöyristynyt, koska tilanne on juurikin se työpaikallani erään henkilön kohdalla, että sama palkka kokemuksesta, osaamisesta ja koulutuksesta viis. Suhteilla pääsee...
Reksi jolta ei saa apua mihinkään. Katsotaan (ei palata ikinä asiaan)
Kun itse antaa 101%, ja melkein samalla palkalla on työntekijöitä, jotka tekevät aina huonoa työtä joka menee läpi (laadutonta, olisi melkein aina korjautettavaa). Jos huomautat, lumihiutale uhriutuu.
Naispuolisten jatkuva turhan lässyttäminen omista yksityisasioistaan, tunteilu ja varovaisuus, ettei kukaan vaan pahoita mistään mieltänsä ( = mistään oikeista asioista ei voi puhua).
Palaverin ensimmäiset hetket jauhetaan aina kuulumisiä yms. jonninjoutavaa, vaikka kaikilla on kiire ja pitäisi tehdä päätöksiä ja lähteä menemään.
Epäpätevät esihenkilöt, jotka ovat jopa saaneet ylennyksiä, vaikka eivät ole osoittaneensa ansaitsevansa sitä millään tavalla. Eivät tee mitään oma-aloitteisesti, ovat epäreiluja (kohtelevat toista alaista toisin), ns. johtaminen on olematonta tai väärää. Ovat saamattomia eli oikeat asiat mitkä pitäisi hoitaa, jäävät tekemättä.
Isot menestyvät yritykset, mitkä eivät oikeasti välitä työntekijöidensä hyvinvoinnista pätkääkään. Esimerkiksi huonosti organisoitu avokonttori ja ihmisten käyttäytyminen siellä.
Pieni työyhteisö, jossa puhutaan inside-läppää päivät pitkät. Ei kiinnosta vähejään.
tehottomuus, johdon omahyväisyys, kyvyttömyys reakoida markkinan muutoksiin, näköalattomuus, uusien ideoiden ja tapojen etsiminen, patsastelu kuukausipalkkaisena "esishenkilönä" kun työn tekijät ovat puhtaasti provisioon perustuvalla palkkauksella. Ei tarvitse tehdä mitään myynnin eteen kun oma liksa juoksee mutta kahden vuoden välein on firmassa tuolileikit ja organisaation muutokset...
Olisin yläpeukuttanut aloituksen mutta tuon viimeisen sanan takia en sitä tee!
Tätä ei saisi sanoa varmaan ääneen työpaikallani on eläkeikää lähestyvä henkilö töissä joka on joka viikko sairaslomalla vähintään 1päivän viikossa. Milloin mistäkin syystä.
Ihmettelen miksi hän ei mene lääkäriin ja hae itselleen apua. Eihän tuo ole normaalia että joka viiikko saikkua ja työtehtävät jäävät muiden harteille.
Se, että jotkut työkaverit eivät tosiasiassa tee mitään, kun taas toiset, kuten minä, ottaa vastuuta ja yrittää. Kiitoksena saan pienempää palkkaa ja olen arvatenkin seuraavissa YT-neuvotteluissa lähtijän paikalla. En tiedä mistä se johtuu. Ehkä minulla on vain paska aura, vaikka olen hyvin sopuisa ja joustava. Iha vtu sama, olen muutenkin ihan loppu. Tulkoon työttömyys.
Ihmisiä (esim keskijohto päällikkötaso) kohdellaan eriarvoisesti sen perusteella miten pitkään ovat olleet ko työpaikassa. Ne jotka olleet lähes koko työuran tai ainakin viim. 10 v saavat esim käyttäytyä miten sattuu eikä kukaan puutu tai jos moni valittaa saman henkilön käytöksestä niin sitten pomo vähän jututtaa ja kyselee miten jakselet. Heille ei voi antaa kirjallista huomautusta saati varoitusta toistuvistakaan ylilyönneistä koska "no sehän on ollu aina tommonen" ja "eihän hän mitään pahaa tarkota, se nyt on vaan vähän stressaantunut" ja hymistellään ja sivuutetaan ongelma, pahimmillaan se joka puuttuu epäasialliseen käytökseen saa itse syyt niskoilleen ja entistä huonompaa kohtelua.
Eli se että reagoidaan johonkin epäkohtaan tai jonkun moukan toistuvaan normaalista poikkeavaan käytökseen se kolahtaa ennen pitkää omille nilkoille. Ja lisäksi ne ketkä tulee uutena taloon myllytetään kyllä hiljaiseksi ja "otetaan todellakin luulot pois" eli vaiennetaan. Mistään ei saisi sanoa mitään, ihan tarkentavat kysymyksetkin koetaan arvosteluna firman toimintaa kohtaan.
Julkisella sektorilla vuosikymmenet (korkeakoulun kirjasto). Työnjakoa ei ollut, töitä ei organisoitu. Jos keksit itselleen jotain värkättävää, hyvä niin.
Pomon toksisuus, itsekkyys ja hoitamattomat mielenterveysongelmat. Miten te muut kestätte raskaita tyyppejä töissä? Yritän jotenkin pysyä kaiken yläpuolella, koska alallani työpaikan saaminen ei ole ihan helppoa.