Kuinka monta kertaa viikossa kuntoilet?
Olen taas löytänyt pikkulapsivuosien jälkeen liikunnan ilot uudelleen. Nuorempana liikuin (salitreeniä, ohjattuja tunteja, juoksulenkkejä) 5-7 krt viikossa, mutta lasten ollessa pieniä liikunta oli lähinnä hyötyliikuntaa. Nyt olen aloitellut aktiivisempaa liikkumista taas uudelleen ja liittynyt läheisen kuntokeskuksen jäseneksi.
Itsestä tuntuu, että kunnon kohoamiseen se usein siteerattu 3 krt viikossa ei riitä, vaan liikkua pitäisi vähintään 4-5 krt viikossa. Tällä hetkellä käyn salilla ja ohjatuilla tunneilla 3 krt viikossa. Lenkkeilyä yritän taas saada käyntiin. Miten sinä pidät kuntoasi yllä ja kuinka monta kertaa viikossa liikut?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Olen taas löytänyt pikkulapsivuosien jälkeen liikunnan ilot uudelleen. Nuorempana liikuin (salitreeniä, ohjattuja tunteja, juoksulenkkejä) 5-7 krt viikossa, mutta lasten ollessa pieniä liikunta oli lähinnä hyötyliikuntaa. Nyt olen aloitellut aktiivisempaa liikkumista taas uudelleen ja liittynyt läheisen kuntokeskuksen jäseneksi.
Itsestä tuntuu, että kunnon kohoamiseen se usein siteerattu 3 krt viikossa ei riitä, vaan liikkua pitäisi vähintään 4-5 krt viikossa. Tällä hetkellä käyn salilla ja ohjatuilla tunneilla 3 krt viikossa. Lenkkeilyä yritän taas saada käyntiin. Miten sinä pidät kuntoasi yllä ja kuinka monta kertaa viikossa liikut?
Nelikymppiselle työelämässä olevalle riittää vallan hyvin se 3x viikko ja kerran raskaat treenit, jos jaksaa.
Laatuun kannattaa panostaa enemmän kuin määriin. Toisaalta jos kävelee joka päivä töihin 10km niin sekin on jo ihan riittävä. Usein vain piiloväsyy ja flunssat iskee helpommin. Sitten tulee treenitaukoa ja väliviikkoja. Hommat on sitten aloitettava alusta ja kehitys kärsii.
Mieluummin laadukkaasti ja vähän kuin liikaa.
Olen monesti vetänyt itseni piippuun liiallisella innolla. Tosi hyvä on ottaa välipäivinä paljon rauhoittavia niin ei tule lähdettyä salille tai mihinkään vaan tulee pakkolepo koko keholle.
Alkoholikin käy mutta se väsyttää seuraavana päivänä runsaasti.
Kannabishan olisi paras rentouttaja, mutta lääkärit eivät kirjoita raseptiä ja muuten se on laitonta.
Tunti päivässä 5-6 päivänä viikossa. Se riittää keski-ikäiselle, joka ei liikunnalla muuta tavoittele kuin terveyttä. Lajini ovat juoksu, pyöräily, uinti ja soutu.
Lepo unohdetaan usein kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppiselle työelämässä olevalle riittää vallan hyvin se 3x viikko ja kerran raskaat treenit, jos jaksaa.
Laatuun kannattaa panostaa enemmän kuin määriin. Toisaalta jos kävelee joka päivä töihin 10km niin sekin on jo ihan riittävä. Usein vain piiloväsyy ja flunssat iskee helpommin. Sitten tulee treenitaukoa ja väliviikkoja. Hommat on sitten aloitettava alusta ja kehitys kärsii.
Mieluummin laadukkaasti ja vähän kuin liikaa.
Olen monesti vetänyt itseni piippuun liiallisella innolla. Tosi hyvä on ottaa välipäivinä paljon rauhoittavia niin ei tule lähdettyä salille tai mihinkään vaan tulee pakkolepo koko keholle.
Alkoholikin käy mutta se väsyttää seuraavana päivänä runsaasti.
Kannabishan olisi paras rentouttaja, mutta lääkärit eivät kirjoita raseptiä ja muuten se on laitonta.
Tuo oli hyvä näkökulma. Monestihan ongelmana on liian monet lepopäivät, mutta osalle lepopäivien pitäminen voi olla vaikeaa tai mahdotonta.
Kolme kertaa viikossa kuntosalilla. Pari kertaa viikossa tunnin puolentoista kävelylenkki. Tämä siis normaalin hyötyliikunnan lisäksi. N 50+.
3-5 krt/viikossa. Ja en siis tarkoita mitään reippaita kävelylenkkejä vaan kunnon hikistä urheilua tai salilla käymistä.
5 kertaa viikossa salitreeni + joka päivä kolme lenkkiä koiran kanssa. Plus hyötyliikunta. Liikun aika paljon, vähempikin riittäisi terveyden kannalta. Välillä käyn jopa vähän ylikierroksilla kaiken aktiviteetin vuoksi.
Mä en kuntoile ikinä. Ihailen niitä jotka jaksaa töidenkin jälkeen lähteä salille tai jumpalle. Mulla on masennus ja työpäivä saa mut ihan uuvuksiin. Kotona vaan annan aivojen levätä. Käyn silloin tällöin kävelyillä (1-2krt kuussa) jos saan seuraa.
N24
Millaiset kävelyvehkeet kannattaa olla jos haluaa alkaa kävellä pidempiä matkoja? Mä en uskalla esim. kuntosalille mennä kun ahdistaa ympärillä olevat ihmiset.
Yleensä 5h viikossa.
Eli viitenä päivänä aina tunti.. pelaan yleensä biljardia tai heitän dartsia nuo ajat.
Tiedoksi vain nuo ovat liikuntaa ovat jopa olymppialaji!
Muista liikunnan muodoista en pidä ovat inhottavan raskaita
Vierailija kirjoitti:
Millaiset kävelyvehkeet kannattaa olla jos haluaa alkaa kävellä pidempiä matkoja? Mä en uskalla esim. kuntosalille mennä kun ahdistaa ympärillä olevat ihmiset.
Hyvät lenkkarit on tärkein. Sopivan kokoiset, jonkin verran joustoa pohjassa. Päälle ihan mitkä vaan vaatteet joissa on mukava kävellä ja sopivat säähän. Kävely on helppo harrastus aloittaa :)
P.s. kuntosaleilla on usein aamuisin/päiväsaikaan aika hiljaista.
4-5 kertaa viikossa crossfit, kerran tai kaksi juoksua 5 km.
en kuntoile joka viikko. Pitänee vastata, että kerran viikossa, koska joskus tulee hyötyliikuttua useamman kerran.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä 5h viikossa.
Eli viitenä päivänä aina tunti.. pelaan yleensä biljardia tai heitän dartsia nuo ajat.
Tiedoksi vain nuo ovat liikuntaa ovat jopa olymppialaji!
Muista liikunnan muodoista en pidä ovat inhottavan raskaita
Mä kans dartsia ja olutta ja chipsejä. Kyllä kannattaa liikkua!
Kävelen koiran kanssa 2-3 tuntia päivä. Lisäksi viikon aikana käyn kerran tai kaksi salilla (30-45 min /kerta) ja kerran juoksemassa lenkin 7-15 km. Olen reilu nelinymppinen nainen.
2-5.