Olipa hauskaa, syötin salaa soijarouhetta miehen sukulaisille, eivät tajunneet mitään
Mies ja sen sukulaiset on näitä makkaraperunat ihmisiä. Olen yrittänyt saada miehen vähentämään lihan syöntiä. Ennakkoluuloisesti on kieltäytynyt. Tänään sitten päätin näpäyttää. Miehen vanhemmat tulivat meille lounaalle. Tein lasagnettea jossa jauhelihaa oli vain 200g, loput oli soijarouhetta. Eivät huomanneet mitään. Kehuivat kuinka hyvää oli.
Aion illalla tunnustaa miehelle kuinka joukossa oli sitä "hirveää" soijaa.
Kommentit (89)
Te hengenvaarallisesti soijalle allergiset! Syöttekö oikeasti kyläpaikassa ruokaa kertomatta allergiastanne? Kai tiedätte, että moni maustaa sen ihan oikean lihankin soijakastikkeella, eikä kukaan kerro kaikkia mausteita vieraille, ellette kerro, että olette allergisia. Soijaa on muutenkin hurjan paljon erilaisissa puolivalmisteissa mukana, ette voi olettaa, että jokainen ihminen kertoo teille, jos ruuassa on soijaa. Eivät ihmiset sitäkään julista, että ruuassa on suolaa tai sipulia.
Ylipäätään mielipuolisen oloinen ketju. Kun menette kylään, kerrotte etukäteen, mille olette allergisia, ja muuten syötte mitä tarjotaan, ja kiitätte kohteliaasti. Ei kylässä vaadita mitään omia lempiruokia. Jos Ap tekee ruuan, hän laittaa siihen, mitä hän haluaa, mies, appi tai anoppi voivat tarjota itse mieleisiään ruokia.
Ja en ole koskaan kyläpaikassa kuullut kenenkään luettelevan jokaista ainesosaa, mitä ruokaan on laitettu, joten kyllä, jos ikinä olet ruokaa laittanut, olet syöttänyt myös ’salaa’ jotain muille. Ap ei valehdellut, ei vaan selostanut asiaa etukäteen.
Minä pidän mustikoista, mutta en raivoa hysteerisenä netissä, jos joku jossain on tarjonnut muuta ruokaa kuin mustikkaa, tai jopa jotain marjapiirakkaa, jossa mustaherukat näyttävät mustikoilta. Jotain tolkkua pitää ihmisellä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät tuon jälkeen varmaan enää syömään kokkauksiasi suostu. Tiiä mitä siellä ruuassa on seassa ensi kerralla, luottamus menee...
Soija on vain yksi raaka-aine muiden joukossa, ei varmasti vie luottamusta. Jos olisin pistänyt sinne valkosipulia sitä erikseen mainitsematta, olisiko silloinkin luottamus mennyttä?
ApMinusta jonkun asian salaa syöttäminen on aika alhaista. Sellaista piiloaggressiivista toimintaahan tuo on. Itse isoäitinä ja anoppinsa syön usein lasteni perheissä ja suuttuisin, jos minulle salaa syötettäisiin jotakin, mistä en ollenkaan pidä. Olen lähes kaikkiruokainen, mutta etanoita ja näitä uusia toukkaruokia en suostuisi syömään ( enkä grillattuja sirkkoja). Jos salaa syötettäisiin, ja kertoisivat jälkeenpäin (lällällää-söitpä) , luultavasti lopettaisin ruokailut jatkossa ko paikoissa.
Etkö olisi voinut opettaa sitä miestäsi ihan kahdenkesken?Eivät miehen vanhemmat edes tiedä että ovat syöneet soijaa, sanon miehelle tästä soijayllätyksestä vasta kun se tulee töistä. Ei miehen ole mikään pakko juoruta siitä vanhemmilleen.
Ap
Ei sun touhusi ihan tervepäisen ihmisen tekemiseltä vaikuta.
Aikuisen ihmisen ei tarvitse näpäyttää toisia ja naureskella jälkeenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä aloituksia on täällä usein, mahtaako olla provoja? Pidän kyseenalaisena syöttää jotain väkisin, koska joillain voi olla myös allergia, vaikka tavallaan ymmärrän pointin.
Minä en tajua näitä salaa syöttäjiä lainkaan.
Ihmeen yleistä hupia se tuntuu jostain syystä olevan.Allergiariskin takia se voi olla jopa vaarallista.
Sillä ei ole mitään väliä maistuiko ruoka uhrin mielestä hyvältä. Se allergiaa aiheuttavakin ruoka voi olla hyvää, mutta johtaa silti anafylaktiseen shokkiin.
Oma maitoallerginen lapsi söisi mm. oikeaa maitosuklaata erittäin mielellään. Kaipaa sitä kovasti.
Sille soijallekin voi olla allerginen.
Olet kyllä hullun vastuuton äiti, jos menet lapsesi kanssa kylään, etkä kerro, että lapsi on maitoallerginen. Jos ruokaan teillä on joku käyttänyt maitoa, kyllä sinä olet silloin ainoa syyllinen lapsen oireisiin.
Jos ihmisten pitää varmuuden vuoksi vältellä kaikkia allergeeneja, pitää oikeasti vieraille tarjota vain puhdasta vettä ja sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Te hengenvaarallisesti soijalle allergiset! Syöttekö oikeasti kyläpaikassa ruokaa kertomatta allergiastanne? Kai tiedätte, että moni maustaa sen ihan oikean lihankin soijakastikkeella, eikä kukaan kerro kaikkia mausteita vieraille, ellette kerro, että olette allergisia. Soijaa on muutenkin hurjan paljon erilaisissa puolivalmisteissa mukana, ette voi olettaa, että jokainen ihminen kertoo teille, jos ruuassa on soijaa. Eivät ihmiset sitäkään julista, että ruuassa on suolaa tai sipulia.
Ylipäätään mielipuolisen oloinen ketju. Kun menette kylään, kerrotte etukäteen, mille olette allergisia, ja muuten syötte mitä tarjotaan, ja kiitätte kohteliaasti. Ei kylässä vaadita mitään omia lempiruokia. Jos Ap tekee ruuan, hän laittaa siihen, mitä hän haluaa, mies, appi tai anoppi voivat tarjota itse mieleisiään ruokia.
Ja en ole koskaan kyläpaikassa kuullut kenenkään luettelevan jokaista ainesosaa, mitä ruokaan on laitettu, joten kyllä, jos ikinä olet ruokaa laittanut, olet syöttänyt myös ’salaa’ jotain muille. Ap ei valehdellut, ei vaan selostanut asiaa etukäteen.
Minä pidän mustikoista, mutta en raivoa hysteerisenä netissä, jos joku jossain on tarjonnut muuta ruokaa kuin mustikkaa, tai jopa jotain marjapiirakkaa, jossa mustaherukat näyttävät mustikoilta. Jotain tolkkua pitää ihmisellä olla.
Hyvin kirjoitettu, olen täysin samaa mieltä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lähes sama, mutta vegaaneille ihmisille jauhan vähän oikeata lisää soijarouheen jatkoksi. Kovasti kehuvat ja kiittävät miten hyvää lihatonta ruokaa osaan heille tehdä. Noh, kokeilla on aina omat pikku salaisuutensa :-)
Minusta on outoa, että kukaan haluaa tehdä tällaista ystävilleen (oletan, että harva kokkaa aivan kenelle tahansa). Miksi olla edes tekemisissä ihmisten kanssa, joita ei kunnioita?Tuleeko tässä ne kiksit siitä, että itsellä on valta alistaa/näpäyttää/häpäistä?
Kaikki kasvissyöttäjäkasvissyöjät pitäisi keittää worshcmackiksi. Ja sitten syöttää porkkanalaatikkona toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Minä en vastapuolisesti myöskään käy ilkkumassa netissä että sainpas huijattua, olivatpa tyhmiä ja minä niin paljon parempi kuon ne.
Mutta sit taas toisaalta ap:han on epäilemättä se sama laktoosifanaatikko joka niitä aloituksia tehtailee jatkuvasti vaihtoi vaan ainetta nyt.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessäkin viestissä joku kehui joutuneensa 2 kertaa ensiapuun syötyään soijaa kouluruokalassa. Yhden kerran ja vahingon vielä jotenkin ymmärrän mutta kuinka v*tun tyhmä pitää olla että sama vahinko käy vielä toisenkin kerran?
Eivät miehen vanhemmat edes tiedä että ovat syöneet soijaa, sanon miehelle tästä soijayllätyksestä vasta kun se tulee töistä. Ei miehen ole mikään pakko juoruta siitä vanhemmilleen.
Ap