Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa hauskaa, syötin salaa soijarouhetta miehen sukulaisille, eivät tajunneet mitään

Vierailija
05.02.2018 |

Mies ja sen sukulaiset on näitä makkaraperunat ihmisiä. Olen yrittänyt saada miehen vähentämään lihan syöntiä. Ennakkoluuloisesti on kieltäytynyt. Tänään sitten päätin näpäyttää. Miehen vanhemmat tulivat meille lounaalle. Tein lasagnettea jossa jauhelihaa oli vain 200g, loput oli soijarouhetta. Eivät huomanneet mitään. Kehuivat kuinka hyvää oli.
Aion illalla tunnustaa miehelle kuinka joukossa oli sitä "hirveää" soijaa.

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maanantai ja miehen vanhemmat tulivat lounaalle? Eikä teistä kukaan ole töissä?

Esim.palvelualalla on vapaapäivät miten sattuu. Ei viikonloppuisin. En itse tunne ketään, kellä olisi aina viikonloput vapaata ja arkena työtä.

Ja yllättäen ap, miehensä ja tämän vanhemmat ovat kaikki palvelualoilla ja tämä maanantai on vapaa? Miksi en ihan usko moista selitystä.

Mainitsin jo aiemmin, olen äitiyslomalla, miehellä on iltavuoro ja sen vanhemmat ovat eläkkeellä.

Ap

Vierailija
42/89 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei heillä ainakaan makuaisti ole kohdallaan jos eivät muka mitään huomanneet... Tai sitten ajattelivat ruoan maistuvan vähän omituiselta, mutta kukaan ei kehdannut sanoa mitään, koska luulivat että olet vain epäonnistunut kokkauksissasi. Kehuivat sinun mieliksesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tuon jälkeen varmaan enää syömään kokkauksiasi suostu. Tiiä mitä siellä ruuassa on seassa ensi kerralla, luottamus menee...

Vierailija
44/89 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mit hyötyä tästä nyt oli kun teit sen salaa? Sait itsellesi vain ”valehtelijan” leiman jos väität syöttäneesi vain jauhelihaa.

Minulla on samanlainen anoppi, olen kertonut että en pidä sipulista, silti hön laittaa joka ruokaan sipulia ja ruuan jälkeen kyselee oliko hyvää! Vastaan aina kohteliaasti että kiitos hyvin maistui. Käydään kuitenkin niin harvoin että en viitsi mainita asiasta, varsinkin kun olen alkuaikoina siitä sanonut..

Vierailija
45/89 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo kerro mitään, etteikö voisi olla allergiaa jos syö eineksiä ja heittää tuoteselosteita lukematta ostokset kärryyn. Minullakin on ruokarajoitteita ja osaan kyllä hyvin ulkoa mitä voin syödä ja mitä en, varsinkin niistä tuotteista mitä syön usein.

Vierailija
46/89 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mit hyötyä tästä nyt oli kun teit sen salaa? Sait itsellesi vain ”valehtelijan” leiman jos väität syöttäneesi vain jauhelihaa.

Minulla on samanlainen anoppi, olen kertonut että en pidä sipulista, silti hön laittaa joka ruokaan sipulia ja ruuan jälkeen kyselee oliko hyvää! Vastaan aina kohteliaasti että kiitos hyvin maistui. Käydään kuitenkin niin harvoin että en viitsi mainita asiasta, varsinkin kun olen alkuaikoina siitä sanonut..

Tavoite on se, että mieskin suostuu vähentämään lihan käyttöä. Kun kerran tänään söi tuota ruokaa ja piti, on helppo ehdottaa että vähennetään lihan käyttöä, ruoka on silti hyvää. Kannatti syöttää salaa niin sen ennakkoluulot eivät vaikuttaneet ruoan syöntiin.

Ap

Vierailija
47/89 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynä kirjoitti:

Eihän tuo kerro mitään, etteikö voisi olla allergiaa jos syö eineksiä ja heittää tuoteselosteita lukematta ostokset kärryyn. Minullakin on ruokarajoitteita ja osaan kyllä hyvin ulkoa mitä voin syödä ja mitä en, varsinkin niistä tuotteista mitä syön usein.

Jos olisin allerginen soijalle niin mainitsisin siitä kun menen jonkun luokse syömään. Eiköhän nekin tekisi samoin. Olen tuntenut heidät yli 8 vuoden ajan, olisi allergia tullut puheeksi. Ollaan syöty myös ulkona, niin Suomessa kuin Thaimaassa, eivät ole mitään soijasta kyselleet.

Ap

Vierailija
48/89 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavoite on se, että mieskin suostuu vähentämään lihan käyttöä. Kun kerran tänään söi tuota ruokaa ja piti, on helppo ehdottaa että vähennetään lihan käyttöä, ruoka on silti hyvää. Kannatti syöttää salaa niin sen ennakkoluulot eivät vaikuttaneet ruoan syöntiin.

Ap

Luulenpa kuitenkin, että vaikutus on päinvastainen, koska teit sen salaa. Teillä syödään luultavasti vain entistä enemmän lihaa. Mun mielestä alhainen teko.

Vierailija
49/89 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sovittiin perheessä, että kokeillaan ihan vähän soijarouhetta jauheliharuokiin sekaan. Se sitten vakiintui niin, että suunnilleen puolet oli aina soijaa. Kerran kun soijarouhe oli loppunut, vähän ihmeteltiin, että mitä erikosita tässä on, kun ei maistu oikein tutulle.

Oma äitini sai sairaalaan vieneen kovan sappikohtauksen kun söi reilusti (ihan itse tekemäänsä) soijarouhekastiketta. Ei enää syö soijaa.

Vierailija
50/89 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät tuon jälkeen varmaan enää syömään kokkauksiasi suostu. Tiiä mitä siellä ruuassa on seassa ensi kerralla, luottamus menee...

Soija on vain yksi raaka-aine muiden joukossa, ei varmasti vie luottamusta. Jos olisin pistänyt sinne valkosipulia sitä erikseen mainitsematta, olisiko silloinkin luottamus mennyttä?

Ap

Vierailija
51/89 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Luulenpa kuitenkin, että vaikutus on päinvastainen, koska teit sen salaa. Teillä syödään luultavasti vain entistä enemmän lihaa. Mun mielestä alhainen teko.

Tuskin mies niin lapsellinen on että alkaisi kostona suursyömään lihaa.

Ap

Vierailija
52/89 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla tavalla käyttäytymällä et anna kasvissyöjistä kovin hyvää kuvaa. Tuputat kasvissyöntiä kirjaimellisesti toisten kurkusta alas, kun taas sekasyöjät eivät salasyöttäisi lihaa, paitsi ehkä joku psykopaatti.

No, ap taitaa olla sekasyöjä itsekin.

"Sekasyöjät eivät salasyöttäisi lihaa." Tälläkin palstalla pohditaan vähän väliä, miten saisi syötettyä vegaanikaverille salaa lihaa/munaa/maitoa. 

Ikävältä tuokin kuulostaa, vaikken tosin ole huomannut näitä keskusteluja. Varsinkin tuo lihan salasyöttäminen ihmiselle, jonka vatsa ei vegaanina kykene sitä enää käsittelemään.

"Varsinkin tuo lihan salasyöttäminen ihmiselle, jonka vatsa ei vegaanina kykene sitä enää käsittelemään."

Tuo taitaa olla pelkkä myytti. Jos on pienestä asti lihaa syönyt, kyllä se elimistö sen käsittelee vaikkei vähään aikaan olisi lihaa syönytkään.

Ap

Ei ole mikään myytti! -Olen useita kertoja oksentanut seuraavan yön, kun joku on väittänyt tarjoamaansa ruokaa "lihattomaksi", vaikka on laittanut siihen lihalientä, liivatetta tai vastaavaa. Minä pystyn kuitenkin syömään maitotuotteita ja kalaa. Eli en ole edes vegaani - silti elimistö reagoi lihatuotteisiin kuin ruokamyrkytyksessä. Nykyisin en syökään enää muiden tekemää ruokaa.

Vierailija
53/89 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joillakin on niin suuri pakkomielle saada joku toinen ihminen tykkäämään jostain tietystä ruoka-aineesta? Ei kaikkien tarvitse syödä kaikkea. Antakaa ihmisten tehdä syömisen suhteen ihan omat valinnat. Naurettavaa joku salaa syöttäminen. Eri asia jos esim. lapselle yritetään saada vaikka kasvikset maistumaan, joten koitetaan saada ne sulautumaan ruokaan mahdollisimman huomaamattomasti. Mutta aikuiset ihmiset! Voi elämä.

Vierailija
54/89 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tajuan syöneeni soijaa kymmenessä minuutissa. .Takuulla tajuaa sekin, joka sitä mulle on tarjonnut, ei jää epäselväksi. Pröööööttttt

Vierailija
55/89 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynä kirjoitti:

Näin on. Pojalla on paha venhäallergia, mutta hän muistaa ulkoa mitä voi syödä, kun on samat tuoteselosteet moneen kertaan lukenut.

Vierailija
56/89 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen jossa teinipoika hakkasi äitinsä kun huomasi kotitekoiseen pizzaan "salaa piilotetut" metsäsienet

Vierailija
57/89 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähä hauskaa, ehkä hauskintä IKINÄ!

Vierailija
58/89 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en todellakaan sietäisi sitä, että joku käyttäisi syömään ruokaa kieroiluun ja näpäyttelyyn. Saisi sen jälkeen syödä yksin.

Vierailija
59/89 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoisin nähdä ohjelman "kymmenen allergikkoa pohjoisnavalla, van yksi selviytyy hengissä". Huumoria hymiöllä.

Vierailija
60/89 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä tuntuisi jos seuraavalla aterialla saisit syanidia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi