Olipa hauskaa, syötin salaa soijarouhetta miehen sukulaisille, eivät tajunneet mitään
Mies ja sen sukulaiset on näitä makkaraperunat ihmisiä. Olen yrittänyt saada miehen vähentämään lihan syöntiä. Ennakkoluuloisesti on kieltäytynyt. Tänään sitten päätin näpäyttää. Miehen vanhemmat tulivat meille lounaalle. Tein lasagnettea jossa jauhelihaa oli vain 200g, loput oli soijarouhetta. Eivät huomanneet mitään. Kehuivat kuinka hyvää oli.
Aion illalla tunnustaa miehelle kuinka joukossa oli sitä "hirveää" soijaa.
Kommentit (89)
En todellakaan ymmärrä tällaista käytöstä, oli toisten syömään ruokaan "ujutettava" aines mitä tahansa. Itse en ole allerginen soijalle, enkä myöskään ehkä huomaisi mitään jos liharuoassani olisi soijarouhetta, mutta en suostu syömään soijaa sen takia että se on yleensä aina GMO-manipuloitua ja saattaa häiritä elimistön hormonitasapainoa. Siitä onko soijan käyttö huono asia esimerkiksi munasarja- tai rintasyöpää sairastavilla ollaan vielä kahta mieltä; itse olen kuullut enimmäkseen varoiteltavan soijasta. Tämä nyt siis vain minun mielipide soijasta, eihän nuo tehotuotetut lihatkaan mitään terveyspommeja varmaan ole. Mutta toisille tarjottavaan ruokaan en laittaisi mitään mistä en kertoisi avoimesti. Jos haluan huvia ja hauskuutta elämään, katson vanhoja Kummeleita DVD:ltä.
Ovat varmaan vaan tottuneet siihen, että ruoka maistuu aina hirveältä mutta kehuvat silti. Sitä kutsutaan kohteliaisuudeksi.
Ihan tosi hauskaa -olen kuolla nauruun! Minä olen soijalle niin allerginen, että saan siitä lähes välittömästi anafylaksian. Hauskaa!
toivottavasti tekevät saman kivan jekun sulle.
Eli syöttävät lihaa ja valehtelevat sulle että se oli pelkkaa kasvista. Tai laittavat pelkkää lihaa sun lautaselle.
KIvaa, vai mitä?
Toivottavasti poikani ei mene tuommoisen tyhmän kasvisintoilijan kanssa naimisiin
Vierailija kirjoitti:
Eli syöttävät lihaa ja valehtelevat sulle että se oli pelkkaa kasvista. Tai laittavat pelkkää lihaa sun lautaselle.
KIvaa, vai mitä?
Toivottavasti poikani ei mene tuommoisen tyhmän kasvisintoilijan kanssa naimisiin
Olen sekasyöjä, joten saavat ihan rauhassa syöttää minulle lihaa.
Ap
syöttäkää kasvihihhulit pojille ja miehille soijaa, sehän on estrogeenia eli naishormonia.
Se korvaa testosteronin, miehisyys ja hedelmällisyys heikkenee, miehet ei kykene enää siittämään lapsia
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ymmärrä tällaista käytöstä, oli toisten syömään ruokaan "ujutettava" aines mitä tahansa. Itse en ole allerginen soijalle, enkä myöskään ehkä huomaisi mitään jos liharuoassani olisi soijarouhetta, mutta en suostu syömään soijaa sen takia että se on yleensä aina GMO-manipuloitua ja saattaa häiritä elimistön hormonitasapainoa. Siitä onko soijan käyttö huono asia esimerkiksi munasarja- tai rintasyöpää sairastavilla ollaan vielä kahta mieltä; itse olen kuullut enimmäkseen varoiteltavan soijasta. Tämä nyt siis vain minun mielipide soijasta, eihän nuo tehotuotetut lihatkaan mitään terveyspommeja varmaan ole. Mutta toisille tarjottavaan ruokaan en laittaisi mitään mistä en kertoisi avoimesti. Jos haluan huvia ja hauskuutta elämään, katson vanhoja Kummeleita DVD:ltä.
Ei sitä soijaa tarvitsekaan päivittäin syödä. Tänään nyt vain satuin ostamaan soijaa. Eilen söin chili con carnea johon laitoin vain pienen määrän jauhelihaa, enimmäkseen oli papuja. Mies söi töissä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
KIvaa, vai mitä?
Toivottavasti menee, kasvikset ovat terveellisiä ja poikasi toivottavasti elää pidempään ja terveempänä kuin makkaraa ja perunaa syövät.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosi hauskaa -olen kuolla nauruun! Minä olen soijalle niin allerginen, että saan siitä lähes välittömästi anafylaksian. Hauskaa!
Ja minä olen joutunut kahdesti ensiapuun, kun olen syönyt soijabolognesea koulun ruokalassa! Huimaa, oksettaa ja tasapaino heittelee, kestää pari päivää. Tosi jekkua!
Mä en tajua mitä hauskaa tälläisessä ”näpäyttelyssä” on.
Mun mies on aina ollut sitä mieltä että kaali on pahaa. Tein sitten ruusukaalia ja pyysin maistamaan. Ei tarvinnu salaa väittää että on lihapulla. Söi ja kehui että oli ”ihan hyvää”
Sun käytös on lapsellista ja tyhmää, niinkuin kommenteista huomaat!
No vaikka itse söisin esim anoppilassa jotain omasta mielestäni aivan p*skaa niin en sitä kyllä ääneen sanoisi.
Ap sulla on kieltämättä aika surkeaa huumoria. Kannattaa etsiä elämään jotain muuta sisältöä.
Mulla on lähes sama, mutta vegaaneille ihmisille jauhan vähän oikeata lisää soijarouheen jatkoksi. Kovasti kehuvat ja kiittävät miten hyvää lihatonta ruokaa osaan heille tehdä. Noh, kokeilla on aina omat pikku salaisuutensa :-)
Itse huijaan vaan (alle kouluikäistä) lasta noin. Söisi pelkkiä jauheliharuokia. Ei mitään muuta. Siksi teen usein ruokaa myös soijarouheesta ja broilerin jauhelihasta.
Mies on onneksi niin fiksu, ettei häntä tarvitse huijata. Tekee useimmiten itsekin arkena mielummin kasvisversion kuin lihan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lähes sama, mutta vegaaneille ihmisille jauhan vähän oikeata lisää soijarouheen jatkoksi. Kovasti kehuvat ja kiittävät miten hyvää lihatonta ruokaa osaan heille tehdä. Noh, kokeilla on aina omat pikku salaisuutensa :-)
Ja jos joskus muslimit tulisivat kylään, niin tietenkin hemmotelisin heitä sillä, että jauhaisin ripauksen ylikypsäksi ja rapeaksi paistettua pekonia kastikkeen joukkoon tekemään lisää makua. Minä se on osaan sitten hemmotella kaikkia :-)
Vierailija kirjoitti:
Tuolla tavalla käyttäytymällä et anna kasvissyöjistä kovin hyvää kuvaa. Tuputat kasvissyöntiä kirjaimellisesti toisten kurkusta alas, kun taas sekasyöjät eivät salasyöttäisi lihaa, paitsi ehkä joku psykopaatti.
Sekasyöjä voi syödä myös kasviksia, ja ap oli sentään laittanut ruokaan myös lihaa 😅 Pikemminkin tuo oli sellaista mitä tehdään nirsoille lapsille, kun piilotetaan ruokaan porkkanaraastetta tms.!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät tuon jälkeen varmaan enää syömään kokkauksiasi suostu. Tiiä mitä siellä ruuassa on seassa ensi kerralla, luottamus menee...
Soija on vain yksi raaka-aine muiden joukossa, ei varmasti vie luottamusta. Jos olisin pistänyt sinne valkosipulia sitä erikseen mainitsematta, olisiko silloinkin luottamus mennyttä?
Ap
Minusta jonkun asian salaa syöttäminen on aika alhaista. Sellaista piiloaggressiivista toimintaahan tuo on. Itse isoäitinä ja anoppinsa syön usein lasteni perheissä ja suuttuisin, jos minulle salaa syötettäisiin jotakin, mistä en ollenkaan pidä. Olen lähes kaikkiruokainen, mutta etanoita ja näitä uusia toukkaruokia en suostuisi syömään ( enkä grillattuja sirkkoja). Jos salaa syötettäisiin, ja kertoisivat jälkeenpäin (lällällää-söitpä) , luultavasti lopettaisin ruokailut jatkossa ko paikoissa.
Etkö olisi voinut opettaa sitä miestäsi ihan kahdenkesken?
Salasyöttämistä harrastaneena ja sen kohteeksi myös joutuneena ymmärrän hyvin kolikon molemmat puolet. Lisään hienoksi raastettua kasvista aina kaikkeen, mihin se katoaa nirson kersan takia, mutta tiedän ettei siitä aiheudu mitään.
Olen useasti joutunut sienten salasyöttöuhrksi...ne kun nyt vaan on niin hyviä jonkun mielestä. Jejpep. Ruikulilla ja vatsaväänteillä jotka ilmenevät muutamaa tuntia syömisen jälkeen ei kuulemma ole mitään tekemistä salasyötön kanssa. Joskus on tehnyt mieli nirhata itsensä koska vatsanväänteet ovat olleet niin tuskaisia. Ja salasyöttäjän nirhaaminen on kyllä suunnitteilla. Sienisokerin imeytymishäiriö ei onneksi (luultavasti ) ole tappavaa.
Vierailija kirjoitti:
Näitä aloituksia on täällä usein, mahtaako olla provoja? Pidän kyseenalaisena syöttää jotain väkisin, koska joillain voi olla myös allergia, vaikka tavallaan ymmärrän pointin.
Minä en tajua näitä salaa syöttäjiä lainkaan.
Ihmeen yleistä hupia se tuntuu jostain syystä olevan.
Allergiariskin takia se voi olla jopa vaarallista.
Sillä ei ole mitään väliä maistuiko ruoka uhrin mielestä hyvältä. Se allergiaa aiheuttavakin ruoka voi olla hyvää, mutta johtaa silti anafylaktiseen shokkiin.
Oma maitoallerginen lapsi söisi mm. oikeaa maitosuklaata erittäin mielellään. Kaipaa sitä kovasti.
Sille soijallekin voi olla allerginen.
Kirjoitin vaan tuon edellisen viesti. Ai syaanidia vai, se voisi olla aika henkeä salpaava kekmus.