Alkaisitko vegaaniksi, jos...
Saisit kaiken ruoan valmiina? Oma kokki, joka loihtisi sinulle vegaaniset annokset päivittäin.
Kommentit (37)
Ainakin monet vegaanit alkaisivat ja varmasti jotkut muutkin ruoanlaittoa harrastamattomat. Moni vegaani ei halua laittaa ruokaa ja vegaaniudessa on kyse valinnasta protestoida elänten hyväksikäyttöä vastaan, ei haluasta laittaa ruokaa. Todella moni vegaani on surkea kokki. Saa alapeukuttaa mutta näin se vain tuttavieni kesken on. Monet vegaanit ovat ennemmin syömättä mitään, kuin laittavat ruokaa itse.
En. Vegaanius on paljon muutakin kuin rehujen puputtamista. Kasvissyöjänä olen ollutkin, mutten koskaan vegaanina. Enkä tule olemaan.
En tosiaankaan alkaisi. Liha ja muut eläinperäiset tuotteet nyt vaan maistuvat niin hyvälle, etten voisi ajatellakaan eläväni ilman niitä.
Joo. mutta metsästystä en lopettaisi.
Vegaanius ei ole pelkästään ruokavalio. Se on kokonainen elämäntapa ja vaatii paljon pohtimista ja oikeaa halua ryhtyä siihen. Esim jos käytät villasukkia et ole vegaani. Tai mehiläisvahaa. Tai käytät muuta kuin vegaanista luonnonkosmetiikkaa.
Kasvissyöjäksi toki voisin ryhtyä, ei paljon muutosta tulisi nykyiseen. Kun en syö lihaa, kalaa, kanaa tai kananmunia lainkaan.
Kasvissyöjäksi kyllä, mutta vegaanius on turhan vaikeaa.
Haluan nauttia elämästä enkä tavata tuoteluetteloja ja metsästää vaatteita, joissa ei ole muovia eikä toisaalta eläinperäisiä tuotteita..
Vegaaniksi voisin ryhtyä, jos joku metsästäisi sopivat tuotteet kaupasta.
En. En kehtaisi raivota tutuille ja tuntemattomille lihansyönnistä ja kehua omaa paremmuuttani.
Jos on näpsäkän näköinen nainen ja jälkiruoaksi saa villit panot niin harkitsisin vakavasti.
M
En alkaisi.
Kala ja juusto vaan ovat niin hyviä.
En, pidän lihasta ja maitotuotteista en luovu koskaan.
Syön paljon kasviksia ja lihansyöntiä on syytä rajoittaa. Lisäksi jokainen lihansyöjä tulisi velvoittaa syömään myös kieltä, maksaa ja muita halvempia osia. Näin se maailma jo pelastuu, ei tarvi kieltää lihansyöntiä kokonaan. Kasviksissa pitäisi keskittyä kotimaisiin, mun suosikit on punajuuri ja kaali.
Olen jo vegaani, mutta henk. koht. kokki kyllä kelpaisi.
Alkaisin. Aina kun joku kysyy minulta, miksen ole vegaani, vastaan, että alkaisin heti, jos joku tekisi minulle ne ruoat. Ehkä voisin alkaa, jos joku edes opettaisi tai antaisi minulle reseptit esimerkiksi kuukauden ruokiin. Ja ohjeet ainesosien ostoon, eli mistä löydän ne kaupasta...
Vegaaniselle ruoavaliolle kyllä. Olen jo kasvissyöjä joten ei olisi kovin iso muutos.
Vierailija kirjoitti:
Saisit kaiken ruoan valmiina? Oma kokki, joka loihtisi sinulle vegaaniset annokset päivittäin.
En, ihminen tarvitsee lihaa ollakseen terve.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-150859/How-vegetarian-diets-har…
+ Aika pitkälti kaikki vegaani hipit on juuri hippejä, joilla ei paljon järki paina.
Tykkään mm. maitotuotteista niin paljon, että en alkaisi vegaaniksi, vaikka olisi oma vegaanikokkikin.
Saattaisin alkaa jos kokki on mies. Jolta saa myös hyvää jälkiruokaa.
Totta kai! Sen sapuskan pitää tietysti olla hyvää, ei silkkaa kiinankaalia.