Kuinka monta työtöntä tunnet?
Kommentit (29)
Olen tuntenut useitakin.
Esim. ylioppilas on lakin jälkeen työtön. Osa pääsee kuukausien jälkeen opiskelemaan.
Määräaikaisessa työsuhteessa oleva on työpätkän jälkeen työtön.
Yliopistosta valmistutaan työttömäksi.
YT:t tuottavat jatkuvana virtana työttömiä.
Jne.
Firmoja kaatuu. Anttilan työntekijöistä tuli kaikista työttömiä.
Itseni lisäksi ne työkaverit, joiden kanssa lensimme ulos työpaikasta. En ole itse ollut työtön ennen eikä juuri lähipiiristäkään kukaan. Eksoottinen kokemus kun työuraa on takana yli 40v.
Minun ystävien arvoa ei leimaa status. Ei se mitä tekevät työkseen, ovatko eläkkeellä tai vailla töitä. Kauhealta kuulostaa kun ensiksi kohdatessa ihmiset ottavat työasiat esille. Eikö voi kohdata ihmistä ihmisenä, nostamatta omaa arvoaan työkiireillä. Niin ja jos mitenkään asiaan liittyy niin olen töissä.
En yhtään "kokopäivätyötöntä". Ne joilta työ mennyt tekee edes keikkatöitä. Minultakin lähtee kohta vakityö mutta teen toiselle firmalle keikkoja niin ei minua taideta työttömäksi silloin laskea.
Tällä hetkellä en yhtäkään. Mutta olen kyllä itsekin ollut, kun työpaikka konkurssiin.
Olen siitä onnellinen ihminen, että en tunne yhtään työtöntä. Jos joku tulisi työttämäksi, en olisi enää yhteydessä ja blokkaisin somessa.
Tero, 55
Mieheni oli ennen monta vuotta. Nyt ollut ansiotöissä jo kauan.
Tätini mies (+60 vee) ja enoni vaimo (+60 vee) olleet työttömiä jo +-10 vuotta. Eli toisin sanoen 2 tunnen.
Nämä, jotka eivät tunne yhtään työtöntä työskentelevät ilmeisesti jossain yrityksessä, mikä ei ole koskaan irtisanonut ketään YT:den yhteydessä.
Tekis niille jotka ei tunne hyvää käydä muutamat yt- neuvvottelut läpi. Maailma avartuis.
Vierailija kirjoitti:
Nämä, jotka eivät tunne yhtään työtöntä työskentelevät ilmeisesti jossain yrityksessä, mikä ei ole koskaan irtisanonut ketään YT:den yhteydessä.
Työskentelen yrityksessä, joka ei ole koskaan irtisanonut ketään. Olen työskennellyt myös yrityksissä, joista on irtisanottu. En kuitenkaan tiedä, onko joku entisistä työkavereistani edelleen työtön vai töissä.
On se kamalaa kun jotkut määrittelevät ihmisarvon onko töissä vai ei. Elämässä on niin paljon muutakin.
Eipä taida lähipiirissä olla ketään muita kuin minä. Ja minullakin alkaa työt kuukauden päästä. Aika mahtava tilanne siis!
Kaksi. Toinen 59-vuotias alkoholisti joka ei ole tehnyt töitä lähes 20 vuoteen. Toinen 29-vuotias elämäntapatyötön ja elämämkoululainen joka ei ole tehnyt päivääkään töitä koko elämässään. Halveksun molempia.
Ainakin 10.
Osa tosin putsattu työttömyyslistalta, koska ovat osa-aikaduunissa, mutta saavat silti korvauksia.
En ole ikinä tuntenut ainuttakaan. En oikein ymmärrä, miksi ihmiset eivät mene töihin, jos jäävät työttömiksi. Töitä kyllä piisaa.
Tehkää te vaan siellä duunia ja tarpokaa loskassa. Lähden takas peiton alle. T. Työtön
0.