Selviytyjät Suomi 2018
Kommentit (2836)
Ei se pokeridille ihan täysillä käy. Kattokaa vaikka sen tatuointia, varmaan ite piirtäny.
Vierailija kirjoitti:
hyikatja kirjoitti:
En ole mikään Helmenkalastajan fani, mutta inhottaa toi Katjan (ja muutaman muun) käytös Juhanaa kohtaan. Kunnon kiusaamismeininkiä, varsinkin seuraavassa jaksossa.
Huomaa hyvin eron näiden ihmisten välillä, Katja jauhaa koko ajan paskaa Juhanasta ja haukkuu yms., mutta Juhana ei hauku Katjaa.
Tämä! Jostain vanhoista Diili tms. jutuista jäänteenä mulla oli Juhanasta kuva jonain pellenä. Mutta nyt kun hän selviytyjissä on joutunut Katjan kiusaamaksi ja suhtautunut siihen rauhallisesti ja arvokkaasti, olen alkanut arvostaa häntä.
Katjan pisteet taas on romahtaneet. Hän on kuin vanhemmilleen (= Juhana) itkupotkuraivoileva uhmaikäinen vaihdevuotiskatkeruuksissa. Naurettava tyyppi, joka vääntelee ja kääntelee kaiken Juhanaan liittyvän negatiiviseksi. Pilkkaa Juhanan järkevätkin kommentit maan rakoon. Esim. onhan näyttelijän koulutuksesta hyötyä (Kai Vaineesta puhuttaessa) selviytyjissä, kun pitää myös juonitella ja tehdä liittoja ym taktikointiliikkeitä.
En myöskään Juhana-fani, mutta olen kans havainnut tämän ihme teinimäisen koulukiusaamisen Saran ja Katjan puolelta Juhanaa kohtaan. Väenväkisin dissataan ihan neutraalejakin kommentteja esim. "mennäänkö ensin saunaan vai syödäänkö" on mun mielest ihan hyvä kysyä, mut heti hyökätään et "Juhana nyt sää voit tehdä ihan mitä vaan, mä en jaksa nyt neuvotella" tms. Ymmärrän et voi ärsyttää sit varmasti kaikki jos ei vaan natsaa mut aikuisilta ihmisiltä tommonen on järkyttävää, argh.
Eihän ensin voi saunaan mennä kun ruoka on tarjolla jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse uskon taas siihen että Sara halusi pois, kun sai siihen mahdollisuuden.
Ei ollut kyse mistään itsevarmuudesta.
Tajunnut ettei voita ja ei tuolla niin helppoa ole olla.Höpö höpö. Kilpailijat on käyneet läpi tiukan psykologisen seulan, eikä sinne valittaisi ihmistä, jolla on motivaatio noin nollassa. Sara on osoittanut valtavaa sinnikkyyttä muissakin tositv-kisoissa. Selviytyjissä tilanteet voi muuttua silmänräpäyksessä eli jokainen päivä on uusi mahdollisuus. Tosi epäuskottavaa, että olisi tiennyt tippuvansa ja silti jättänyt käyttämättä amuletin, jolla olisi pelastunut ja saanut lisäaikaa. Sara ei uskonut tippuvansa eikä käyttänyt amulettia siksi.
Jep, Sara mokasi pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Tajunnut ettei voita ja ei tuolla niin helppoa ole olla.
Tarkoitatko että keskenjääneiden asioiden lista (koulu, armeija, laulaja, näyttelijä jne,,,) sai taas jatkoa.
Ilarihan noista älykkäimmin pelaa. Taitaa viedä koko potin. Sara että James pitivät ihan dorkana Ilaria. Ilari on saanut pokerilla paljon rahhaa, ei sellainen oo tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Spoileria, pohdintaa
.
.
.
Seuraavassa jaksossa äänestyksessä yhtä pitivät siis Sampo, Janni, Kimmo, Helena ja Katja. Toisessa ryhmittymässä Juhana, James ja Ilari (+tippunut Sara). Jos Wikipedia-spoileri pitää paikkansa ja Ilari voittaa, mitäköhän tulee tapahtumaan noiden liittoumien suhteen? Saako Juhana puhuttua Kimmon takaisin heidän jengiin? Vai ketkä kääntää kelkkansa? Koska jos Ilari voittaa, jotain sellaista tulee tapahtumaan mikä rikkoo Sampon ryhmän ylivallan äänestyksissä. Ehkä äänestävätkin ulos Sampo-johtajan, joka ei itsevarmana hoksaa käyttää amulettiaan? Tämän jälkeen klikit saattaisivat järjestäytyä uudelleen.Vai toteutuuko sittenkin toinen skenaario ja Sampo vie koko potin? Häntähän on veikkailtu Sahamiehen ohella voittajaksi, vedoten laihuuteen kauden jälkeen. Tämä tuntuisi todennäköisemmältä, kun miettii Sampon liiton nykyistä valta-asemaa.
Ensi jaksossa James kertoo Kimmolle, että Janni ehdotteli Kimmon pudottamista. Kimmo loukkaantuu ja valitsee Juhanan " tiimin." Ensi jaksossa lähtee Janni.
Tehdäänpä huvikseen tippumisjärjestys -veikkaus, oma veikkauksen:
Janni ( lähtee seuraavaksi)
James
Helena
Kimmo
Katja
Sampo
Juhana
Ilari ( voittaa)
Ärsyttää kun Janni ja Sampo eivät yhtään tajunneet että Kimmon piti tehdä tiettyjä asioita selviytyäkseen toisessa heimossa. Jannikin sanoi jotain että miten voi tehdä noin ja piti Kimmoa ihan petturina. Eivät yhtään osanneet asettua toisen asemaan ja miettineet että eihän se Kimmo sinne itse halunnut siirtyä.
Sorruin ostamaan Ruutu+ tai no sen ilmaisen kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon että Kimmo tai James voittaa.
James on sitkeä pirulainen.
Ensi kisassa se näkyy.Simppeli uhoaja, joka harhailee saarella yksinään, nukkuu ja kitisee nälkäänsä. Tosi selviytyjä.
Missä kohtaa James on uhonnut? On ollut hiljainen ja nöyrä, ei kilpailun alussa löytänyt paikkaansa mutta nyt sitä määrätietoisuuttakin on alkanut löytyä ja onhan fyysiset ominaisuudet ihan omaa luokkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää kun Janni ja Sampo eivät yhtään tajunneet että Kimmon piti tehdä tiettyjä asioita selviytyäkseen toisessa heimossa. Jannikin sanoi jotain että miten voi tehdä noin ja piti Kimmoa ihan petturina. Eivät yhtään osanneet asettua toisen asemaan ja miettineet että eihän se Kimmo sinne itse halunnut siirtyä.
Joo, muakin ärsytti toi Jannin ymmärtämättömyys. Tähän asti olen pitänyt sitä fiksuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajunnut ettei voita ja ei tuolla niin helppoa ole olla.Höpö höpö. Kilpailijat on käyneet läpi tiukan psykologisen seulan, eikä sinne valittaisi ihmistä, jolla on motivaatio noin nollassa. Sara on osoittanut valtavaa sinnikkyyttä muissakin tositv-kisoissa. Selviytyjissä tilanteet voi muuttua silmänräpäyksessä eli jokainen päivä on uusi mahdollisuus. Tosi epäuskottavaa, että olisi tiennyt tippuvansa ja silti jättänyt käyttämättä amuletin, jolla olisi pelastunut ja saanut lisäaikaa. Sara ei uskonut tippuvansa eikä käyttänyt amulettia siksi.
Sarahan itse sanoi, että Ilari vinkkasi hänelle ennen äänestystä, että käytä amulettia, mutta hän ei halunnut koska ajatteli, että olisi joka tapauksessa tippunut seuraavana Helenan jälkeen tms. Eli luovutti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sarahan itse sanoi, että Ilari vinkkasi hänelle ennen äänestystä, että käytä amulettia, mutta hän ei halunnut koska ajatteli, että olisi joka tapauksessa tippunut seuraavana Helenan jälkeen tms. Eli luovutti!
Niin? Juuri tästä Saran selityksestähän täällä on keskusteltu monta kertaa. Sanoi tietysti noin, koska ei halunnut myöntää olleensa väärässä. Vain idiootti olisi ollut käyttämättä amulettia, jos oikeasti uskoisi tippuvansa. Sara ei välittänyt Sahamiehen vinkistä, oli liian itsevarma ja halusi säästää amulettia, mikä oli virhe. Ei kukaan luovuta siksi, että saattaa tippua seuraavaksi tai sitä seuraavaksi. Jokainen kilpailija tietää, että mitä tahansa voi tapahtua, sääntöjä voidaan muuttaa, uusia liittoumia voidaan solmia ja voi pelastua mm. voittamalla immuniteettikisan. Kukaan ei ole niin typerä, että lopettaisi ennen aikojaan noin hölmöstä syystä. Saran oli vain vaikea myöntää omat virheensä ja se, että tuli höynäytetyksi.
Sara vaikutti myös aika alusta pitäen jotenkin alakuloiselta ja ulkopuoliselta. Minusta oikeasti vaikutti jo pitkän aikaa, että Sara haluaa vaan pois tuolta. Nyt näki tilaisuuden ja käytti sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon että Kimmo tai James voittaa.
James on sitkeä pirulainen.
Ensi kisassa se näkyy.Simppeli uhoaja, joka harhailee saarella yksinään, nukkuu ja kitisee nälkäänsä. Tosi selviytyjä.
Missä kohtaa James on uhonnut? On ollut hiljainen ja nöyrä, ei kilpailun alussa löytänyt paikkaansa mutta nyt sitä määrätietoisuuttakin on alkanut löytyä ja onhan fyysiset ominaisuudet ihan omaa luokkaansa.
No kyllä siitä on nöyryys kaukana, kun voiton jälkeen huutelee hävinneelle joukkueelle:
"Miks te ootte noin huonoja? Otetaan uusiksi!"
Ja toisella kertaa huusi toiselle joukkueelle juuri ennen kuin oma joukkue oli ratkaisemassa voiton:
"Alkakaa miettiä kenet äänestätte pois!"
Missä vaiheessa se on nöyryyttä osoittanut?
Jos olisin ollut Sara ja halunnut pelistä pois, olisin antanut amuletin jollekin toiselle pelaajalle.
Kimmo oli puupää kun ei osannut valehdella amuletin omistajaa. Valehtelihan Kalastajakin..
James oli ihana kun viimejaksossa auttoi Helenan pois veneestä pitäen kädestä kiinni! He ovat niin kilttejä toisilleen
Ketä arvelette/toivotte olevan ensi kaudella mukana,jos tämä julkkis kausi toistuu?
Olihan siellä hermafrodiitti Crystal.