Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei saunassa muka saisi kuivattaa vaatteita?

Vierailija
04.02.2018 |

Meillä kuivatetaan pyykkiä yleensä aina kun sauna lämpeää. Ne kuivuu siellä nopeasti ja ympäristöä säästyy, sillä muuten joutuisi käyttämään kuivausrumpua.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä vain. Laita mielellään yöksi, kun teidän koko perhe on nukkumassa. Pitää luonnonvalinnallekin antaa välillä mahdollisuus.

Vierailija
82/84 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kuivaan uunissa vaatteet 300 asteessa.

Minä pistän omani mikroon 10 minuutiksi! Tulee kuivaa nopeasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on aika monta ihmistä kuollut tulipaloissa, jotka ovat saaneet alkunsa siitä, kun saunassa kuivumassa ollut vaate on syystä tai toisesta joutunut liian lähelle kiuasta. Omalla työkaverillani onneksi paloi vain keittiö ja henkilövahingoilta säästyttiin.

Oliko se kiuas keittiössä, vai mitä tuossa tapahtui? 

Kiuas oli tietysti saunassa, mutta tulipalo levisi sieltä keittiöön. Eivätkä ne vaatteet kiukaan päällä olleet, mutta jotenkin vain joku niistä oli joutunut liian lähelle kiuasta ja syttynyt palamaan.

Helposti esimerkiksi kissa tai lapsi nykäisee jonkun pyyhkeen narulta kiukaalle.

Kaikilla ei ole kissaa tai lasta. Jos on riittävän iso sauna, voi pyykit laittaa sinne kauas kiukaasta esim. jälkilämmöille kuivumaan. Paras olisi jos kiuas ei ole päällä.

Vierailija
84/84 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivatan aina pyykit saunassa, tosin sauna ei ole päällä silloin. En kyllä lämmitä saunaa muutenkaan ja myönnetään että säilytän siellä myös tavaraa. Minulla ei ole lapsia jotka saattaisivat laittaa saunan päälle.