Vierailija

Olin äsken lenkillä ja ohitin jonkun miehen, jonka koira (taisi olla englanninspringerspanieli) oli tien toisessa reunassa tarpeitaan tekemässä. Olin jo hieman ohittanut nämä (ja kuljin siis ihan kävellen) kun tuntui tömähdys kyljessä ja no se koirahan sieltä oli juossut ja hyppäsi mua päin. Pelästyin ihan hitosti, mä kun en tiedä mitä se koira aikoo, onko hyvällä asialla vai kenties haluaa purra. Siis miksi te ette yhtään katso niiden koirienne perään, tämäkin kuitenkin oli hihnassa ja olin jo mennyt näiden ohi, luulisi tuossa sen omistajan vetävän sen koiran takaisin? Mutta ilmeisesti liikaa vaadittu eikä tämä todellakaan ollut ensimmäinen kerta. Ei tästä ole kauaa, kun meinasin jonkun koiran monen metrin mittaiseen hihnaan kompastua ollessani hölkkäämässä, kun koira oli parin metrin päästä päättänyt juosta mun jalkoihin ja omistaja vain seisoi töllöttämässä hihnan päässä eikä tehnyt elettäkään vetääkseen sitä takaisin tai komentaakseen. Ja mitään pahoittelujahan ei näissä kummassakaan tapauksessa tietenkään kuulunut. Ihan oikeasti tajutkaa nyt, että monet ihmiset pelkäävät koiria, varsinkin isompia! Minä mukaan lukien. Se ei auta, että sinä itse olet sitä mieltä, että "ei se meidän Musti mitään tee!". Me muut kun ei tiedetä. Tykkään kyllä noin yleensä koirista mutta tuntemattomia , muita kuin pikkukoiria, pelkään silti. Ärsyttää enemmän tälläiset koiranomistajat, jotka ei kouluta eikä komenna koiriaan.

• ylös 10
  • alas 2

Kommentit (4)

Vierailija

En voi kun en osaa enkä ymmärrä. Meitä on siinä kaksi p*rsereikää narun molemmissa päissä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En voi kun en osaa enkä ymmärrä. Meitä on siinä kaksi p*rsereikää narun molemmissa päissä.

Huoh, tämmösiä te just sitten olette, kun asiasta sanoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Itse en pelkää yleensä mitään koiria, mutta tuo on joskus ottanut pattiin, kun jonkun ventovieraan koira on liannut housuni. Yleensä ovat pieniä koiria. Samoin kun omaa isoa ja kilttiä koiraa käyttää ulkona, niin aika monet päästävät kyselemättä oman koiransa ahdistelemaan meidän "hurttaa". Oma koira pelkää pieniä koiria huonojen kokemusten takia ja etenkin emäntä saattaa olla vihainen, jos joku noin tekee. Paikalliset osaavat jo vältelläkin onneksi.

Koiraihmisenä olen samaa mieltä. Ei koiraa saa kyselemättä päästää toisen ihmisen tai toisen koirankaan iholle. Me pidetään myös keltaista nauhaa koiran hihnassa, mikä tarkoittaa sitä, että haluamme kulkea rauhassa. Enkä yksinkään halua kuraa housuille.

Hihnakäyttäytymisen opettaminen koiralle on tärkeää mutta ihan oikeasti sen koiran voi myös fyysisesti ottaa hallintaan, jos ei muuten onnistu. Ei muiden riesana saa olla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Huoh, tämmösiä te just sitten olette, kun asiasta sanoo.

Tais olla kuitenkin sarkastinen tuo kommentti...

Minua ärsyttää kanssa tuo, että tulee hyppimään. Yhdellä pienellä karvarukkasella sitten tarttuikin kynsi mun takin nyöriin ja siitähän se mulle ärsyyntyi. Omistajan mielestä vika oli mun takissa...ei ollut, vaan koiran omistajassa. Mun ei tartte valita vaatteitani ventovieraiden koirien hyppelyä varten.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.