Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä olette alkaneet antamaan vauvoillenne korviketta?

Vierailija
14.07.2008 |

siis imettämisen lopetuksen/vähentämisen tms. takia? Itse olen imettänyt koko ajan, lapsi nyt 8 kk, kiinteät aloitettiin 6 kk iässä. Korviketta en ole koskaan antanut, ja jotenkin sen antaminen arveluttaa. Vaikka toisaalta 2 kuukauden päästä voisi jo aloitella hapanmaitotuotteillakin.

Onko järkevää siirtyä rintamaidosta suoraan hapanmaitotuotteisiin, vai olisko järkevää antaa korviketta ensin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
2/13 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on kolme ja jokaista olen imettänyt päälle 1 v ikään. Yksikään lapsista ei ole saanut tippaakaan korviketta, koska sille ei ole ollu tarvetta. 10 kk iässä olen pikkuhiljaa alkanut antaa hapanmaitotuotteita ja sitten 1 v iässä olemme alkaneet totuttaa tavalliseen maitoon. Imetys on pikkuhiljaa jäänyt vähemmälle ja vähemmälle ja sitten kokonaan loppunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vauva tuntui sopeutuvan harvennettuun imetysrytmiin (tahti harveni sen ollessa noin 8kk) ilman että oli mitenkään janoisen oloinen. Ilmeisesti se vain rupesi sitten juomaan kerralla enemmän, kun juomaa oli harvemmin tarjolla.

Yritin tarjota korvikettakin, mutta vauva kieltäytyi koskemasta siihen.

Vierailija
4/13 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetät ja annat sitten vettä, kohtahan niitä hapanmaito tuotteita voi alkaa antamaan ja sitten jo tavallista maitoa. Turhaa rahanmenoa alkaa raahaamaan sitä korviketta kaupasta. =)

Vierailija
5/13 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

totuta vauvaa valmiiksi hapanmaitotuotteisiin, siinä mielessä sen antaminen on ihan turhaa. Äidinmaito on vatsalle ja kehitykselle paljon parempi, jatka vaan imetyslinjalla ja vauvan massu on paljon paremmassa iskussa hapanmaitotuotteiden aloittamista varten.

Vierailija
6/13 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut edes tuttipulloa.

Vierailija
7/13 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa tilanteessa ja mä ajattelin kyllä siirtyä imettämisestä suoraan tavalliseen maitoon.

Vierailija
8/13 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsi ei yösyöttöjen lopettamisen jälkeen halunnut enää tissiä päivälläkään. Sinne yhteen vuoteen asti raijattiin maidot kaupasta, eipä tuo hirveästi minua rasittanut, mutta ei siitä varmastikaan mitään järkevyyttä ollut. Olisin kyllä imettänyt päivisin, jos olisi kelvannut, mutta yötutiksi en enää ruvennut.

Vierailija
9/13 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(eikä velliä) tarvi, jos imetät.

Vierailija
10/13 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista maitoa annoin rintamaidon jälkeen.

Vierailija
11/13 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin rintamaitoa, koska sektiossa tuli komplikaatioita, ja näin vauvan vasta tuntien jälkeen siitä kun vauva syntyi. Ja korvikkeen anto jatkui kuukausia koska maitoa ei tullut.

Vierailija
12/13 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan keksi yhtäkään, ja jos olet nyt tuonne asti onnistunut noin hienosti imettämään, niin ei kai se pari kuukautta enää missään tunnu?

Eli mun neuvo on , että vielä sen pari kuukautta imetätä, ja sitten hapanmaitotuotteiden kautta tavalliseen maitoon.

Vierailija
13/13 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin edellinen, paitsi että kyllä sitä imetystä kandee jatkaa vielä hapanmaitotuotteiden aloittamisen jälkeenkin sinne vuoden ikään asti.

Hapanmaitotuotteita kuluu aluksi kuitenkin sen verran vähän, että äidinmaidolle on edelleen tarvetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi