Mies on masentunut
Tilanne on ihan kamala.
Mä olen pitkään jo miettinyt, että miehellä ei ole kaikki hyvin. En edes tiedä, milloin kaikki alkoi.
Ensin oli tiuskimista lapsille. Ei kestänyt meteliä, ei mitään.
Alkoi työpaikkojen vaihto. Vuoden sisällä työpaikkaa vaihdettiin viisi kertaa. Aatteli, että siitä johtuu.
Samalla mä tunsin huonommuutta ja yritin keskustella, että miksi mun lähellä ei haluta olla tai musta ei olla kiinnostuneita.
Syksyllä ei jaksanut enää kavereita nähdä.
Alkutalvesta harrastukset jäivät yksi kerrallaan.
Syytti minua, että syyllistän - vaikka itse patistin harrastuksiin ja ystäviä näkemään. Syyttelyiden takia jätin patistamatta, ja niin jäi kaikki. Nyt kertoo, kuinka hälle tulee huono omatunto niistä.
Ongelma paheni, kun vihdoin löysi työpaikan, missä oikeasti viihtyy. Kun huomasi, että ongelma ei ole työpaikassa.
Ei kestä syyllistymättä MITÄÄN. Ei edes sitä, että jos sanon "laitakko maitopurkin jääkaappiin ettei mee huonoksi", jos hän on sen maitopurkin pöydälle jättänyt. Syyttää itseään huonoksi tästäkin.
Nyt nukkuu vaan.
Luulin, että olisi burn out, että on vaan yliherkkä, että tarvitsee omaa aikaa tai aikaa ylipäänsä.....
Nyt tiedän, että hän on masentunut. Tänään siirsi kaikki rahansa minulle, että mun pitää hoitaa, kun hän ei jaksa tai osaa. Sanoo, että nukkumalla olo helpottuu. On koko ajan väsynyt. Lapsikin eilen sanoi " Iskä vaan taas pötköttää". Iskä selitti siihen LAPSELLE "iskä on vaan tosi väsynyt koko ajan".
Olen sanonut, monet kerrat, että hänellä ei ole kaikki hyvin. Hän ei ole normaali oma ittensä.
Tänään tajusin sen, mitä olen välttänyt myöntämästä itsellenikään; mies on masentunut.
Rukoilin, että hakisi apua. Itkin, että en jaksa tätä tilannetta enää yksin, että pakko pyytää apua - vaikka sukulaisilta, mutta hän uhkaili, että jos sen teen, hän lähtee eikä häntä löydy enää. Suuttui. Minun pitäisi ottaa lapset ja lähteä sukulaisille. Hän ei olisi täällä enää, kun palaamme. Hän haluaa kuolla.
En tiedä mitä tehdä.
Nyt hän nukkuu.
En uskalla enää sanoa, että tarvitsee apua. Hän ei ymmärrä sitä.
Vertaistukea tai vinkkejä?
Mieheni on sairas.