Vierailija

Eli löytyykö vielä isoja kaiuttimia, vahvistin, cd-soitin, dvd/ blue-ray soitin, digiboxi tai iso kotiteatteri jne. Vai onko siirrytty näihin langattomiin äänentoistojärjestelmiin, smart-telkkareihin jne. Olen itse vähän pihalla näistä ja multa löytyy hyvin vanhat laitteet...

• ylös 1
  • alas 1

Kommentit (19)

Vierailija

Vanhaa.
Tv on 5v taulutv 32". Edellinen dvd sanoi sopparin irti ja ostin 50€ bluerayn. Kotiteatteri on ollut meillä 10v ja tuli ilmaiseksi miehen työkaverilta kun hänen piti saada uutta.
Vuosituhannen alun stereosysteemi tupladekillä, cd:llä ja lp:llä kiinni samassa kotiteatterissa.
Mökillä uusi 40" smart-tv, ei kaupasta löytynyt enää pienempää edullisesti.
Langaton kaiutin kiinasta, jota mies käyttää autotallisssa älyttömän puhelimen kanssa musan kuunteluun.
Mulla ja lapsella tonnin läppärit, lapsella tosin 6v vanha.
HMDI:llä:lla saa kiinni töllöön jos katsoo esim tallenteita.

4600€/kk netto, eli ei olisi rahasta kiinni, mutta nämä toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Marantzin levari on tällä mammalla. Ja technicsin vahvistin. Cd-soitinta ei ole kun se hajosi, joten kuunnellaan levyjä ikälopulla xboxilla. Sitten on ihan tavallinen Sonyn telkkari joka on noin kymmenen vuotta vanha, ja siinä Chromecast. Eli neljän eri vuosikymmenen laitteistoa löytyy.

Vierailija

Kuvapoäutki televisio, vanha digiboksi, dvd-soitin, cd-soitin, radio, älypuhelin ja Wifi-kaiutin. Siinä kaikki "viihde" mitä meiltä löytyy.

Vierailija

Läppäri (optisella asemalla), joka on kytketty kotiteatteri-viritinvahvistimeen (5.1). Lisäksi on vinyylisoitin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei oo eikä ole koskaan ollutkaan. Hyvin on ilmankin pärjätty.

Siis toki telkkareita löytyy, mutta siinä se.

Vierailija

Tuollaisia isoja pömpeleitä jotka vie paljon tilaa. Lisäksi koneita joita en osaa oikein käyttää.

Vierailija

Läppäri, telkkari ja apple-tv. En ole kiinnostunut elektroniikasta enkä äänentoistosta.

Vierailija

Smart tv( wanha), digiboxi, blue Ray dvd-soitin ja pikkuinen, pölyinen radio keittiössä. Suunnitelmissa on ostaa JBL bluetooth kaiutin.

Vierailija

No en ole näköjään ainut, jolla kaikki on ikivanhaa. Powerin myyjä nauro mut suurin piirtein pihalle, kun menin katsomaan uutta vahvistinta vanhoille kaiuttimille: " Ei kukaan osta enää vahvistimia tänä päivänä kun on nämä subwooferit ja langattomat kaiuttimet". Ok.

Vierailija

Dualin levysoitin ja tarvittaessa muita äänilähteitä kytkettynä Tivoli audion model 2 + subbari-yhdistelmään. Pienehkö telkkari, kun sille oli kirjahyllyssä sopiva paikka.

Aika järkyttävän kokoisia televisiot muuten nykyään. Ei edes mahtuisi meille sellaisia.

Vierailija

50 tuuman philipsin älytön teevee jonka ostin kolmisen vuotta sitten netanttilan alesta. 10v vanha topfieldin tallentava digiboksi ja kohta vuoden vanha samsungin 1000w 5.1 bluray-kotiteatteri (en suosittele).

Vierailija

Haluaisin ostaa vahvistimen ja passiivikaiuttimet tietokoneeseen liitettäväksi, mutta se vaikuttaa todella hankalalta... millainen vahvistin, mitä pitää ottaa huomioon. Minulla on hajonnut kahdet yli satasen aktiivikaiuttimet aika nopeasti joten haluaisin jotain laadukkaampaa.

Vierailija

Eipä noita juuri ole. Perustelkkareita 3 kpl ja yksi dvd-soitin. Mitään musiikkivehkeitä ei ole, paitsi radio mulla on hyvä keittiössä, Tivoli PAL.
Ei ole tarvetta muulle.

Vahoilla mennään

On 12 vuotta vanha 32" telkkari, koska toimii ja kuvan laatu on oikein hyvä, silloinen testivoittaja. Vieressä on 20 vuotta vanhat stereot, joissa on mini-disc-, kasetti-, LP- ja CD-soitin. Vierressä lattiakaiuttimet ja subbari. 

Kun nuo joskus hajoavat, ostan Genelecin kaijuttimet ja jonkun pienen keskusyksikön.

Vierailija

Olkkarissa "äly"töllön kaverina ja musiikin kuunteluun on melko vanha stereovahvari vielä vanhemmilla kajareilla. Modernisoitu Chromecast Audiolla, eli poppi tulee vahvariin luurin tai tabletin spotifystä. Mitään kiekkoja en oo pyörittänyt vuosikausiin missään laitteessa. Tietokoneen kaverina on sitten vähän liiankin isot monitorikajarit ja interface, johon työnnän myös kitaraa kiinni jne. Oon siis jossain määrin harrastunut asiassa, minkä takia en oikein välitä mistään bluetooth-kökköpurkeista kotona.

Laitteistojen tarve riippuu paljon siitä, miten, missä ja millaisia asioita kuuntelee. Et sä missään laiturin nokassa esim kiikuta mukana ämyreitä ja vahvareita ja jatkojohtoja. Vastaavasti jostain huikeasta proge-eepoksesta häviää 82 kerrosta sisältöä, jos sitä kuuntelee mobiili-mono-bluetooth-purkilta.

Joudut kyllä opiskelemaan näitä hieman, jos meinaat saada laitteistot kuntoon omaan tarpeeseen.

Vierailija

Olen pihalla kaikista uutuuksista tällä alueella. Olen sinkku. Mulla on Sonyn 10v vanha 32' telkkari, johon ei tarvinnut digiboxia. Sitten on dvd-soitin jolla katson vanhoja elokuvia ja uusiakin jos löydän vielä jostain. Katson ja kuuntelen myös musiikkia. 3v vanha läppäri, pari tablettia ja älypuhelin. Sitten on dvd-radio sekä myös vanha c-kasettiradio, jossa ihme kyllä toimii c-kasetit. Niitä on myös pino. En esim ymmärrä miten ladatasn musiikkia jostain, todennäköisesti se on helppoa mutta ei ole tullut perehdyttyä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.