Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholistin aikuinen lapsi

AA
04.02.2018 |

Olen alkoholistin aikuinen lapsi ja kärsin vanhemman juomisesta edelleen aikuisenakin. Nyt alkkiksella on jo ikää, ja juomisen jäljet näkyvät aivotoiminnassa ja sairaalareissuissa. Touhu vain jatkuu ja jatkuu..
Silti jaksan olla huolissani hänestä, vaikka pitäisi vaan elää omaa elämää. Olen oikea murheiden maisteri. Murehdin ja märehdin ihme asioita. Tuntosarveni on aina pystyssä. Pystyn aistimaan ilmapiirin, enkä haluaisi suututtaa ketään. Pelkään riitoja. Argh. Ärsyttää.
Onko kohtalontovereita? Miten voitte? Kunhan purkauduin. Paha mieli.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan kohtalotoveri. Mieheni joi 10 vuotta . Hän on ollut selvin päin jo vuosia mutta en edelleenkään pysty luottamaan häneen. Tuntuu typerältä vahtia ja huolehtia aikuisesta ihmisestä. Jos lähden viikonlopuksi jonnekin voi koti olla mullin mallin. Ei ole kyllä ollut mutta pelkään asiaa koko ajan. Ei voi keskittyä omaan elämään ja omaan hyvään oloon. Kerran lähdin lasten kanssa etelään ja jätin mieheni kotiin. Mies tilasi matkan samaan kaupunkiin ja örvelsi kännissä hotellissamme niin että meinasimme lentää lasten kanssa pihalle hotellista. Kukaan ulkopuolinen ei voi tajuta miten vaikeaa on päästä eroon vanhempien tai lastensa isän aiheuttamista ongelmista. Jos ei olisi lapsia olisin jo unohtanut hänet aika päiviä. Toivon tsemppiä ap:lle.

Vierailija
2/4 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan samaistua, joskin mielenterveysongelmien puolelta, tosin sitähän alkoholismikin taitaa pitkälti olla. Masentuneisuutta näen molemmissa, elämän ja tunneskaalan latistumista.

Murehdin myös, mutta teen aktiivisesti töitä myös pysyäkseni kiireisenä ja parantaakseni omaa elämänlaatuani. Vuosia menin masentuneen mukana masentuen myös itse, siitä edelleen raivaa tietä ylös ja ulos.

Muista tuulettua ja huolehtia itsestäsi, liiku raittiissa ilmassa ja kuuntele musiikkia vaikka ajatus tuntuisi vastenmieliseltäkin. Oma murehtimisesi lienee alkoholistillekin jonkinlainen turvaverkko. Joku huolehtii vaikka joisi jalat alta.

Kannattaa oman mielenrauhan vuoksi ottaa myös selvää, mitä konkreettista voit tehdä hänen tilansa parantamiseksi. Murehtiminen ei auta, olisiko halukas hakeutumaan valtion maksamaan vieroitukseen? Monella siihen mahdollisuus, mutta tarvitsee ensi sysäyksen.

Tsemppiä sinulle ja muista, elämäsi on sinun, se miten muut hoitavat omansa on traagista joskus, mutta parasta mitä voit tehdä on voida itse ensin hyvin. Silloin vasta voi auttaa myös muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/4 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ottaa kyllä päähän. Isä on jo vanha ja aina viina vaan maistuu. Kaatuilee kännissä ja välillä viedään sairaalaan. Ei ole yhtään varautunut itse vanhenemiseen, esim. hoitanut itselleeen esteetöntä asuntoa ja palveluita, että pärjäisi. Ottaa aivoon, kun on pilannut mun lapsuuden ja nuoruuden ja nyt sitten pitäisi vielä huolehtia vanhasta alkkiksesta. Kaikki viranomaisetkin kääntävät selän, kun alkkista ei pahemmin hoidella, eikä tietenkään ole pääsyä mihinkään palvelutaloon tai vastaavaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi