Siivoojien tes neuvottelut. Sattumaa?
Miten sattuikin kun sipilä pakottaa työttömät mihin tahansa töihin niin kiinteistöalan tessiin vaaditaan tällä hetkellä järjettömyyksiä???
Työnantajapuoli vaatii kaikkien pyhälisien poistoa, ylityökorvausten poistoa, työajanpidennystä 10-12 tuntiin VUOROKAUDESSA ILMAN TYÖNTEKIJÄN SUOSTUMUSTA.
Suomesta on tulossa valtio jossa kukaan ei halua asua.
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein joskus siivoojan työtä ja sehän on ihan hirveen raskasta. Miten sitä mukamas jaksaisi noin montaa tuntia?
Luuleeko ne ihmiset, että se on sellasta "lallallaa pyyhin täs vähän pölyä pöydältä" siivousta?
En missään nimessä luule, sillä meidän avokonttorin siivojat eivät tunnu koskaan "lallallalaaa pyyhkivän pölyä pöydiltä". Ei sittenkään, vaikka siihen ei jätä mitään tavaroita, paitsi näppiksen ja pari näyttöä. Lallallaaa. Lattialtakin otetaan vähän keskeltä, mutta ei yhtään pöydän alta. Lallallaalalaaaa.
Osaatko yhtään veikata mistä johtuu?
Jo nyt työolosuhteet ja palkat ovat niin alhaisella tasolla, ettei siinä paljon ole työhaluja.
Itse olen niin onnellisessa asemassa että ta ajattelee myös meitä siivoojia ja myös asiakkaat ovat enemmän kuin tyytyväisiä.
Eihän sitä silti voi muillakaan aloilla asiakkaalle kostaa, vaikka työnantaja on mulkvisti.
Vierailija kirjoitti:
Miten työnantajapuoli meinaa että saavat alan työvoimapulan hallintaan jos työntekijän oikeuksia poljetaan noin törkeästi?
Niin no varmasti odottavat että kaikki työttömät tulevat orjapalkalla töihin.
Itse olen siivooja ja nautin oikeasti työstäni, mutta kyllä rupeaa työhalut karisemaan tätä menoa.
virolaiset tulee tekemään, koska heidän tasaverotus on liian kovaa verrattuna meidän vastaavaan. Villi veikkaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein joskus siivoojan työtä ja sehän on ihan hirveen raskasta. Miten sitä mukamas jaksaisi noin montaa tuntia?
Luuleeko ne ihmiset, että se on sellasta "lallallaa pyyhin täs vähän pölyä pöydältä" siivousta?
En missään nimessä luule, sillä meidän avokonttorin siivojat eivät tunnu koskaan "lallallalaaa pyyhkivän pölyä pöydiltä". Ei sittenkään, vaikka siihen ei jätä mitään tavaroita, paitsi näppiksen ja pari näyttöä. Lallallaaa. Lattialtakin otetaan vähän keskeltä, mutta ei yhtään pöydän alta. Lallallaalalaaaa.
Jo nyt työolosuhteet ja palkat ovat niin alhaisella tasolla, ettei siinä paljon ole työhaluja.
Itse olen niin onnellisessa asemassa että ta ajattelee myös meitä siivoojia ja myös asiakkaat ovat enemmän kuin tyytyväisiä.
Eihän sitä silti voi muillakaan aloilla asiakkaalle kostaa, vaikka työnantaja on mulkvisti.
Joo eihän muilla aloilla koskaan olla tyytymättömiä duunareihin.. eiku.
Siivojien ja huoltomiesten kannattaisi mennä lakkoon. Ei tartte montaa viikkoa olla, kun tulee näkyvää haittaa ja esim. lunta sataessa kaaos. Joku pikkupomo voisi lakkoilla vaikka vuoden, eikä kukaan kaipaisi.
Meillä yksi virolainen esimiehen lellilkki kun suostuu aina tulemaan töihin vapaalla tai olemaan pitkään tai muuta. Ja oikein kehui kuinka hän ei ole ikinä vaatinug hälytyslisää kun on soitettu töihin.
Itse kjn olen pitänyt kiinni siitä etten ilman lisää mene jos vapaa ja pyydetäänkin töihin. Että näin.
Toivottavasti liitto saa estettyä nuo työnantajien vaatimukset, nyt on näytönpaikka liitolla. Aloin miettiä, että jos nuo vaatimukset toteutuu, niin alkaako pian muiden alojen työnantajat vaatia samoin? etenkin jos uudistukset tulee liitton vastustuksesta huolimatta, siinä näkisivät että liitot on voimattomia.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa äänestää Kokoomusta, Keskustaa tai Perussuomalaisia myös seuraavissa eduskuntavaaleissa. :D
Perussuomalaiset oli peesaaja janyt on muuttunut täysin viime vaaleista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö mistä se johtuu? Meillä oli ennen avokonttorissa+varastossa 2-3 kertaa enemmän siivoojia. Sitten kun vähennettiin yhteen, siivooja veteli vain isoimmat pölykoirat käytäviltä, neukkareista ja taukotiloista. Työpisteitä ei siivottu. Ja mietin oikein kauhulla kuinka paljon neliöitä sen yhden siivoojan pitäisikään siivota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten työnantajapuoli meinaa että saavat alan työvoimapulan hallintaan jos työntekijän oikeuksia poljetaan noin törkeästi?
Itse olen siivooja ja nautin oikeasti työstäni, mutta kyllä rupeaa työhalut karisemaan tätä menoa.
virolaiset tulee tekemään, koska heidän tasaverotus on liian kovaa verrattuna meidän vastaavaan. Villi veikkaus
Ei taida virolaisille enää kelvata siivoustyö suomessa orjanpalkalla. Virolaiset ovat alkaneet muuttaa takaisin viroon, koska siellä elintaso nousee ja sielläkin on työvoimapula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla on jo virolaiset siivoojat. Eikä mitään huippujälkeä, itse pitää imuroida välillä, että paikat pysyy kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu itse asiassa mitoituksesta. Liikaa siivottavaa yhdelle, eikä ehdi kuin huiskaista ja tyhjentää roskikset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan se olla niinkin, että työnantaja on määritellyt mitä siivotaan ja mitä ei, koska työkohde maksaa vain lattioiden pyyhkimisestä ja vessojen pesusta, ei työpöytien pyyhkimisestä, voi olla jopa kiellettyä koskea kenenkään työpöytään. Ja aikaa niihin tehtäviin mitä on määrätty tehtäväksi, on annettu todella niukasti.
En tiedä tarkkaan miten tuo menee, mutta kun meidän siivoojien kanssa olen jutellut, niin ovat sanoneet että joskus tuntuu tyhmältä, kun esim pöydällä olevia (henkilökohtaisia) tavaroita ei saa siirtää, eli jos pyyhkii pöydän, on pyyhittävä esineiden ympäriltä, vaikka paljon helpompi olisi vähän siirtää niitä tavaroita ja pyyhkiä pöytä ja laittaa tavarat paikoilleen. Samoin on määrätty, että lattiat pyyhitään x kertaa viikossa/päivässä, ei silloin kun huomaa sen olevan likainen.
Työtä paljon ja siihen nähden liian vähän työntekijöitä.
Ja palkka ei todellakaan päätä huimaa.
Menkää ihmeessä lakkoon! Mihinkään, mikä huonontaa työoloja tai palkkaa, ei missään nimessä pidä suostua!!
Vierailija kirjoitti:
Meillä yksi virolainen esimiehen lellilkki kun suostuu aina tulemaan töihin vapaalla tai olemaan pitkään tai muuta. Ja oikein kehui kuinka hän ei ole ikinä vaatinug hälytyslisää kun on soitettu töihin.
Itse kjn olen pitänyt kiinni siitä etten ilman lisää mene jos vapaa ja pyydetäänkin töihin. Että näin.
Vähän kun tiputetaan työttömyystukia, niin suomalaisetkin alkaa tehdä noin saadakseen/pitääkseen työpaikkansa.
Tukien tiputtaminen heikentää työssä olevien työehtoja, kun joku tulee puoli-ilmaiseksi töihin.
Tiedän myös ihan suomalaisen sijaisen (muu ala, ei siivooja) joka teki joka päivä ilmaiseksi yli tunnin, jopa kaksi tuntia, töitä. Ei liene vaikea arvata kuka sijaisista sai koko ajan enemmän ja enemmän töitä, muut vähemmän. Vaikka muilla sijaisilla oli enemmän työkokemusta ja osasivat työn paremmin, mutta ei suostuneet tekemään töitä ilmaiseksi.
Eli useinkaan ei ammattitaito ratkaise, vaan raha.
Vierailija kirjoitti:
Menkää ihmeessä lakkoon! Mihinkään, mikä huonontaa työoloja tai palkkaa, ei missään nimessä pidä suostua!!
Mä olen aina halunnut että siivoojat menis lakkoon, niin ihmiset huomais mitä ne tekee.
Eihän siivoojaa huomata kun se on töissä, ihan kun lattiat ja muut pysyis itsekseen puhtaina, roskikset maagisesti kai syö ne niihin laitetut roskat ja käsipyyhepaperi ei lopu ikinä, kun sitähän on paljon siellä telineessä, ei kai sitä ikinä tarvitse täyttää, ja vessatkin on siistit, itsekseen kai ne puhdistuu...
En itse ole siivooja, jos joku sitä miettii.
Vierailija kirjoitti:
Onko siivoojat koskaan olleet lakossa? Ehkä pitäisi.
Ja kyllä jos siivoojakin olis viikon tai vaikka vaan parikin päivää lakossa huomattaisiin, miten tärkeitä ne siivoojat oikeesti on. Maailma hukkuis p*skaanilman heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanne nyt vaan on se, ettei meillä ole varaa nykyiseen palkkatasoon. Esimerkiksi kiinteistöalalla kun palkkakulut kasvavat, joutuu huoltoyhtiöt hinnoittelemaan palvelunsa vastaavasti joka taas heijastuu kaikkiin muihin kuluihin, esimeriksi asuin- ja toimitilojen vuokriin ja vastikkeisiin.
Se taas johtaa tietysti asuinkustannusten mutta myös yritysten kiinteiden kustannusten nousuun, joka aiheuttaa taas painetta nostaa hintoja tai laskea näiden työntekijöiden palkkoja, tai siirtää toiminta alemman kustannustason maihin jos mahdollista. Asumismenojen kasvu johtaa valtion tukimenojen kasvuun ja vähentää ihmisillä käytettävän rahan määrää jne...
Se ei ole kertakaikkiaan mahdollista, että palkkoja nostetaan, nostetaan ja nostetaan vuosi toisensa jälkeen loputtomasti. Tämä maa menee perikatoon sillä pelillä ja sitä on tehty jo liian kauan. Palkkoja on otettava alas, että kustannukset pysyvät järkevällä tasolla.
Sinulle on sitten varmasti ihan ok ettei taloyhtiössäsi tehdä jatkossa lumitöitä viikonloppuisin eikä pyhäpäivinä? Hiekoituksesta puhumattakaan.
Arkisin lumityöt ja hiekoitukset aloitetaan aikaisintaan klo 7.00.
Myös kaikki kiireelliset huoltotyöt voi hyvin odottaa arkipäivään ja tehdään klo 7-15 välisenä aikana, jos ehditään..
Nimittäin näin tulee käymään jos lisät viedään.
Siis noissa uusissa työehdoissahan työntekijällä ei olisi mitään tuollaista oikeutta päättää että töitä tehdään vain klo 7-15 välisenä aikana. Eli työsuhteen purkamiseksi menisi jos alkaisi tuollainen pokkurointi ja tilalle otettaisiin joku, jolle työ ja palkka kelpaa.
Jos tämä alkaisi olla laajamittaisempi ilmiö niin seuraavaksi tukiruuvia kireämmälle, kyllä nälkä porsaan kotiin ajaa ja alkaa maistumaan ne viikonlopputyötkin ilman lisiä.
Juuri tuon takia tukia pienennetään, että saadaan ihmisiä halvalla töihin, ilman lisiä.
Jokainen työssäkävijä heikentää vain omaa asemaansa kannattamalla tukien pienentämistä. Työttömänä on niin paljon eri alojen ihmisiä, että kotimaastakin alkaa löytyä sitä halpatyövoimaa jos tuet ajetaan liian alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan se olla niinkin, että työnantaja on määritellyt mitä siivotaan ja mitä ei, koska työkohde maksaa vain lattioiden pyyhkimisestä ja vessojen pesusta, ei työpöytien pyyhkimisestä, voi olla jopa kiellettyä koskea kenenkään työpöytään. Ja aikaa niihin tehtäviin mitä on määrätty tehtäväksi, on annettu todella niukasti.
En tiedä tarkkaan miten tuo menee, mutta kun meidän siivoojien kanssa olen jutellut, niin ovat sanoneet että joskus tuntuu tyhmältä, kun esim pöydällä olevia (henkilökohtaisia) tavaroita ei saa siirtää, eli jos pyyhkii pöydän, on pyyhittävä esineiden ympäriltä, vaikka paljon helpompi olisi vähän siirtää niitä tavaroita ja pyyhkiä pöytä ja laittaa tavarat paikoilleen. Samoin on määrätty, että lattiat pyyhitään x kertaa viikossa/päivässä, ei silloin kun huomaa sen olevan likainen.
Työtä paljon ja siihen nähden liian vähän työntekijöitä.
Ja palkka ei todellakaan päätä huimaa.
Oho tuota en tiennytkään että sivoojilla on noin tarkat ohjeet mitä saa siivota :o
Näin meilläkin ja pelkään, että jos siivoajat menevät lakkoon, niin yrittäjä keksii, että eihän heitä tarvitakaan; yleisten tilojen siivouskertoja harvennetaan ja jokainen voi huolehtia omasta työpisteestään ja roskiksestaan, eikä jälki merkittävästi huonone nykyisestä...