Sinä joka tienaat vähemmän kuin mitä Kokoomuksen ex-ministeri Suvi Linden saa sopeutumiseläkettä(n.5000e/kk) mitä teet työksesi?
Mikä on ammattisi? Mitä olet mieltä siitä, että toinen saa enemmän rahaa tekemättä mitään?
Töitä on kuulemma tarjottu mutta teini-ikäinen tytär pitää naisen kotona ja mitään velvoitetta rahan saamiseen ei ole.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pienempi palkka, ei edes tuota puolikasta, mutta mun ei tarvikan rampata ympäri maailmaa konsultoimassa ja tekemässä hyvää Suomen eteen.
Suvi on tehnyt pitkän putken edustaja ja ministerihommia niin pitäähän se palkita ;)
Aika karua luettavaa hänen wikisivu :DD
Ei Suvinkaan tarvitse rampata ympäri maailmaa. Ihan itse hän on sinne halunne mennä tekemään omia henkilökohtaisia bisneksiään. Asekaupat eivät tuo kovin hyvää mainetta Suomelle.
Olen opiskelija ja teen samalla assistentin töitä. Kuukaustulot (ml. opintotuki, ei asumistuki) 700€. Onhan se hieman hassua, että itse teen hommia käytännössä 10-12h päivässä ja silti tienaan näin vähän. Toki ymmärrän, ettei opintotukea voi kasvattaa, koska rahaa ei ole ylimääräistä jakaa ja ainahan sitä lainaakin saisi, mutta on se silti vähän hassua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pienempi palkka, ei edes tuota puolikasta, mutta mun ei tarvikan rampata ympäri maailmaa konsultoimassa ja tekemässä hyvää Suomen eteen.
Suvi on tehnyt pitkän putken edustaja ja ministerihommia niin pitäähän se palkita ;)
Aika karua luettavaa hänen wikisivu :DDEi Suvinkaan tarvitse rampata ympäri maailmaa. Ihan itse hän on sinne halunne mennä tekemään omia henkilökohtaisia bisneksiään. Asekaupat eivät tuo kovin hyvää mainetta Suomelle.
Ei tarvi ei. Suvihan on vieläpä sanonut, että hän joutuu pysyttelemään Oulussa kun tyttärensä on siellä. Ei kuulemma pysty matkustamaan edes Helsinkiin töihin ja joutuu siksi turvautumaan eläkkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Linden väittää, että ei ollut Patrian asialla Ugandassa. Miten ihmeessä hän päätyi samaan huoneeseen kuolleen liikemiehen kanssa?
Heillä oli suhde, olivat lemmenlomalla taianomaisen Afrikan taivaan alla.
Sopeutumiseläke on saatava kaikille työttömille joilla on epämääräisiä sivubisneksiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linden väittää, että ei ollut Patrian asialla Ugandassa. Miten ihmeessä hän päätyi samaan huoneeseen kuolleen liikemiehen kanssa?
Heillä oli suhde, olivat lemmenlomalla taianomaisen Afrikan taivaan alla.
Tais olla aikamoista tykitystä Afrikassa
Suvi Lindenin kannattais kyllä asettua ehdolle seuraavissa vaaleissa. Kokoomus sais taas yhden sulan lisää hattuun. Haluaisin niin nähdä Lindenin parjaamassa työhaluttomia työttömiä mediassa ;)
Vierailija kirjoitti:
Suvi Lindenin kannattais kyllä asettua ehdolle seuraavissa vaaleissa. Kokoomus sais taas yhden sulan lisää hattuun. Haluaisin niin nähdä Lindenin parjaamassa työhaluttomia työttömiä mediassa ;)
..ja liian suurista sosiaalietuuksista työttömille
Suomalaisten yleisin kuukausipalkka oli viime vuonna 2 500 euroa. Suvi siis "tienaa" reilusti yli 2 kertaa yli keskiverto suomalaisen palkan tekemättä yhtään mitään.
Mä en edes halua tietää, mikä oli palkka, jos tuo on eläke
Onko Linden jättänyt tarkoituksella maksamatta yel-vakuutusmaksut jotta 6000e sopeutumiseläke ei vaarannu?!
Nainen joka puolustelee omaa työttömyyttään sillä, että ei voi matkustaa Oulusta mihinkään onkin tällä hetkellä yllättäen "työmatkalla" Barcelonassa". Matkan syytä Linden ei halua avata medialle.
Vierailija kirjoitti:
Nainen joka puolustelee omaa työttömyyttään sillä, että ei voi matkustaa Oulusta mihinkään onkin tällä hetkellä yllättäen "työmatkalla" Barcelonassa". Matkan syytä Linden ei halua avata medialle.
Mainittakoon vielä, että Lindén oli esimerkiksi vuoden 2013 aikana yhdeksässä eri konferenssissa, joita on pidetty eri puolella maailmaa muun muassa Meksikossa ja Kanadassa. Töihon suvi ei kuitenkaan kykene, joten 6000e eläke ei ole vaarassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainittakoon vielä, että Lindén oli esimerkiksi vuoden 2013 aikana yhdeksässä eri konferenssissa, joita on pidetty eri puolella maailmaa muun muassa Meksikossa ja Kanadassa. Töihon suvi ei kuitenkaan kykene, joten 6000e eläke ei ole vaarassa.
Mitäs tähän sanoo Sipilä ja hallituskumppanit?
Hyväksyttekö tällaisen elämäntapalusmuilun veronmaksajien kustannuksella?
Vierailija kirjoitti:
Hyväksyttekö tällaisen elämäntapalusmuilun veronmaksajien kustannuksella?
Miten on?
Teen kahta työtä enkä saa läheskään tuota. Työtunteja viikossa n. 70.
Siinä missä työttömän ansiosidonnaista päivärahaa on lyhennetty sata päivää ja luotu aktiivimalli, tai karenssit ja tilapäistöiden tulorajat pukkaavat päälle nämä ex-kansanedustajat ja ministerit voivat nostaa sopeutumiseläkettä vailla huolen häivää moisesta syynäyksestä. Laki sopeutumiseläkkeestä on tehty yli 50 vuotta sitten. Eduskunnassa on tällähetkellä 64 kansanedustajaa, jotka vaalien 2019 jälkeen voisivat jäädä sopeutumaan veronmaksajien anteliaalla avustuksella ilman huolta aktiivimalleista tai karensseista.
Pidätetyn toimittajan mukaan vierailulla ei ollut mitään tekemistä YK:n kanssa.
-He tulivat Ugandaan käymään kauppaa, hän sanoo.
Työtön tekemässä kauppaa, mitä ihmettä!?