Touko Aalto: ”Hallitus elää aivan jossain omassa maailmassaan”
Voisiko Touko kertoa missä maailmassa itse elää sekä muu Vihreiden väki.
Kommentit (46)
Ei voi mikään asia mitä hallitus esittää olla menemättä läpi koska kaikissa hallituspuolueissa on puoluekuri, eli kansanedustajien on pakko äänestää oman puolueen mukaista kantaa, omilla aivoilla ei ole lupa ajatella tai äänestää omantunnon mukaan.
Eduskunnassa on yksi ainoa puolue jossa saa äänestää oman järjen ja moraalin mukaan, ja se on vihreät.
en äänestänyt vihreitä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toukolla on myötätuntoa köyhää kohtaan. Ihan itketti, kun joi drinksuja rannalla.
Mistä kateutesi kumpuaa. Eikö itselläs ole varaa juoda alkoholia rannalla?
Aika oudossa maailmassa elät, jos varakkaampi ihminen ei saisi työtöntä puolustaa, sillä perusteellahan työtöntä ei puolustaisi enää kukaan, kaikki kansanedustajat saavat hyvää palkkaa, eikä ay-liikkeen johtajatkaan köyhiä ole.Olivatko äitisi ja sisäsi sisaruksia keskenään? Se voisi nämä katkerat aivopierut jotenkin selittää.
Tämä muakin vähän huvittaa. Köyhää saisi puolustaa vain rappioalkoholisti katuojasta, tällä logiikalla. hUHHUH, ohhoh. :D
Touko on oikeessa, ei auta ap.n itku markkinoilla. Samaa mieltä on yli puolet Suomen kansasta kuin Toukokin.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ihmettelen missä maailmassa minä entisenä kokoomuslaisena elän kun Touko Aaltokin kuulostaa Juhana Torkkupeiton, Pirkko Saunoon, Jari "kysykää lakimieheltä" Lindströmin, sekä tietenkin "mullekaikkiheti" Sipilän ja "hyvinsemenee" Orpon rinnalla suorastaan järkevältä.
Vihreillä ainakin oli ihan hyvä perusaate. Luontoa pitää suojella rahan ahneudesta huolimatta. Cityvihreitä en ole koskaan jaksanut vaikka olen ns. mailmanparantaja ihan luonteeltani. Kun elää kapitalismin jatkuvassa talouden kasvun ideologian kuplassa niin vääristäähän sekin todellisuutta.
Yksi esimerkki on kuinka paljon kaikki käyttää rahaa aseisiin. Mailman suurin bisnes lähtee siitä oletuksesta että naapurimaa milloin tahansa voi hyökätä. Kuitenkaan yksikään järkevä ihminen ei halua sotaa. Ihan hyvin voi kysyä miksi me ihmiset tuemme sotateollisuutta? Tahallaan ruokittua pelkoa siinä on ihan varmasti mukana.
Otetaan ihan ajatusleikkinä että ihmiset ei näin rankasti aseistautuisi toisiaan vastaan ja verojen kiertokin saataisi lopetettua. Miettikää huvin vuoksi mihin kaikkeen sitä rahaa riittäisi. Se alkaa ainakin mua suorastaan huimata mihin kaikkeen järkevään sitä rahaa voisi käyttää. Opetus ja turvallinen lapsuus käytännössä kaikille, nälänhädät olisi historiaa, todellista tasa-arvoa globaalisti. Kauniita unelmia joista haaveilen koska kuten sanoin haluan paremman mailman.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ihmettelen missä maailmassa minä entisenä kokoomuslaisena elän kun Touko Aaltokin kuulostaa Juhana Torkkupeiton, Pirkko Saunoon, Jari "kysykää lakimieheltä" Lindströmin, sekä tietenkin "mullekaikkiheti" Sipilän ja "hyvinsemenee" Orpon rinnalla suorastaan järkevältä.
Minä pidän itseäni selvästi nykyistä kokoomusta oikeistolaisempana mutta silti olen sitä mieltä että hallituksen orjatyömalli on järjettömintä mitä mikään hallitus on tässä maassa aikoihin tehnyt.
Suomessa on todellisuudessa melkein puoli miljoonaa työtöntä jotka ovat työttömänä siksi että työtä ei ole. Työttömät lähettelevät epätoivoisesti kymmeniä tai satojakin hakemuksia jokaiseen avoimeen OIKEAAN työpaikkaan mutta jäävät silti ilman koska yhtä paikkaa kohden on kymmeniä tai satoja hakijoita. Silti sipilän hallituksen mielestä työttömät ovat työttöminä ainoastaan siksi etteivät viitsi lähteä töihin vaan makaavat mieluummin kotona työttömyyskorvauksella joka pitäisi poistaa kokonaan.
Ainoa tapa poistaa työttömyys on luoda maahan OIKEITA työpaikkoja eikä ruveta kutsumaan mihin tahansa palkattomaan tai muuhun 9e orjatyöhön kolmeksi päväksi pakotettua työtöntä "työllistyneeksi".
Edes Goebbels ei olisi kyennyt siihen mitä Sipilä parhaillaa tekee eli julistaa saaneensa "työllisyyden" kasvuun orjatyömallilla joka ainoastaa kriminalisoi työttömäski jäämisen ja pakottaa työttömät alistumaan passiivisena hyödyttömään "aktivointitoimeen" jonka ainoa tarkoitus on estää työtöntä kirjaamasta itseään enää työttömien joukkoon, ei suinkaan auttaa sitä saamaan enää koskaan töitä.
Se mitä Sipilän orjatyömalli tavoittelee on pahempaa kuin syövän oireiden hoitaminen aspiriinilla. Hallitus on vastuussa työpaikkojen ja talouskasvun luomisesta maahan ja hallitusta pitää rangaista vaihtamalla ministerit ellei homma toimi. Jos Sipilän annetaan rangaista työttömiä omasta kyvyttömyydestään, ei muutosta koskaan saada.
Poliittisen eliitin irtoaminen tästä todellisuudesta on niin perusteellista että jopa vihervasemmiston kommentit alkavat vaikuttaa sen rinnalla järkeviltä mielipiteiltä. Se mitä Touko Aalto sanoi ei ollut ainoastaan mielipide vaan totuus jonka yrittäjätkin ovat julkisuudessa vahvistaneet. Ei ole olemassa sellaista oikeaa työtä johon voitaisiin repäistä suoraan kadulta joku muutamaksi tunniksi tai päiväksi ja heittää sitten takaisin ja vaikka olisi, tämä työtön ei todellakaan olisi työllistynyt eikä edes yhtään lähempänä työllistymistä.
"Hallitus elää jossain aivan omassa maailmassaan. Pääministeri Sipilä on vedonnut siihen, että työttömät ja yrittäjät löytäisivät toisensa silloin tällöin kolmen tunnin ajaksi. Se ei auta yrittäjää eikä työttömiä."
Minkälainen sträppi niillä mahtaa olla?