Onko lapsen kaverin sisarus kutsuttava aina kylään, synttäreille jne?
Yhdellä kouluikäisistä lapsistani on muutama sellainen kaveri, joita en enää oikein uskalla antaa lapseni kutsua kohta ollenkaan meille kylään, synttäreille eikä edes ulos pihalle leikkimään. Mukana tulee aina parivuotias sisarus, jonka on myös päästävä mukaan, eivätkä vanhemmatkaan ymmärrä, miksi näin ei voisi tapahtua. Mitä mieltä sinä olet?
Kommentit (8)
Mun lapset on koulussa peräkkäisillä luokilla ja käyvät aina yksin kavereidensa synttäreillä yms. Omat kaverit, omat juhlat.
Vaikka lapseni kavereilla lähes kaikilla on nuorempia sisaruksia
Sitten kun sisarus on senikäinen, että pärjää joukossa, kutsun aina, mutta en siis ns. "hoidettavan ikäistä".
Ei meille ole kyllä koskaan tullutkaan kutsumattomia pikkusisaruksia (ei siis olla koskaan myöskään kutsuttu) synttäreille eikä kyläänkään.
meille tulee aina välillä parivuotias mukana kylään, ja minua se ei tosiaan innosta, en ole välttämättä juuri silloin suunnitellut vahtivani toisten lapsia. ap
siis että vanhemmat on niin tampioita että edes viitsivät ajatella moista! Onko kysymys iitä' että pienelle tulee paha mieli vai mistä??
Meilä on 4 lasta joista 2 synttäri-ikäisiä ja toki toiselle joksus tulee paha mieli kun toinen kutsutaan synttäreille mutta se on voi voi, pettymyksiä pitää oppia sietämään.
Tulee mieleen näiden meidän lasten keskustelut: "ihan epistä kun se saa siellä synttäreillä kakkua ja herkkuja ja minä en..." vitsillä heitinkin että voi itku, pitäiskö meidän nyt sit pasitaa sulle ihan oma kakku? johon lapsi kyllä jo tajus todeta että ei sentään...:D
olen pari kertaa ollut äitinä sisaruksen kanssa mukana, kun en ole saanut pitkän synttärimatkan takia asiaa muuten järjestettyä