Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon KÄVELET päivässä, KAUPUNKILAINEN/MAALAINEN? Verrataan kun herättää tunteita!

Vierailija
02.02.2018 |

Kyseessä siis työmatkat tai muu arkiliikunta, ei erikseen liikkuminen. Mitatkaa google mapsilla jos ette tiedä.

Itse asun Helsingin kantakaupungissa ja kävelen vähimmillään n. 2 km päivässä, useimmiten 4. Kuljen julkisilla. Lisäksi sitten liikuntaharrastus 4 kertaa viikossa.

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen n. 2-6km päivässä. T. Espoolainen

Vierailija
2/85 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa asun. N. 12 km / päivä. Työmatka suuntaansa n. 6 km.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 5 km päivässä, ja minäkin asun Helsingin kantakaupungissa. Kävelen työmatkat.

Lisäksi harrastan erikseen liikuntaa 3–4 kertaa viikossa (et tätä kysynyt, mutta kerroit kuitenkin itse).

Vierailija
4/85 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä matkoja, tiedän askeleiden määrän ja niitä kertyy vähän yli 25 000. Asun maalla, ei liikuntaharrastuksia lainkaan.

Vierailija
5/85 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kävele yhtään arkiliikunatana, (enkä tarkoituksellakaan), asun maalla. Helsingissä asuessani arkiliikuntaa tuli PAAALJON enemmän. Autoa ei käytetty kuin mökkeilyyn. Paljon terveellisempi elämäntyyli. Samoin portaita oli paljon jne.

Vierailija
6/85 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun keskustassa ja liikunta on ainoastaan hyötyliikuntaa. Askeltia tulee päivässä 3000-6000. Viikonloppusin hyvä jos 1000.

Vierailija
7/85 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti ma-pe kävelen 6,5-7,5km/päivä. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Työmatkat ja lapsen saattaminen kouluun ja koulusta hakeminen kävellen, töissä kävelen ja sitten tietty kauppareissut jne. Asun kaupungissa.

Vierailija
8/85 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen noin 6 km päivässä, kotoa junalle ja takaisin plus koirien ulkoilutus.

Vierailija
9/85 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa. Askelia tulee päivässä 15-20 000  Eli n. 10-12 kilsaa. Omistan koiran.

Vierailija
10/85 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askeleita tulee n. 10 000 - 15 000 päivässä. (Viikonloppuisin paljon vähemmän). Lisäksi käyn 5krt viikossa salilla.

Vierailija
11/85 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asun siis helsingissä t.10

Vierailija
12/85 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tuli hetkessä kaikista palstan mammoista kovia urheilijoita.

Vierailija
13/85 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä ja kävelyä tulee työpäivisin noin 15 kilometriä, suurinosa tästä työpäivän aikana.

Vierailija
14/85 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukaupungissa asun. Työmatkat kuljen omalla autolla, koska matkaa yhteen suuntaan 25 km. Päivittäin kävelen vähintään n. 10 km. Mulla on koira, ehkä kävely jäisi vähemmälle ilman koiraa, ainakin sadepäivinä.

Vierailija
15/85 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä ja päivittäin kävelen 4-6 kilsaa. Pelkästään kotoa metrolle on 1 km ja sitten muu liikkuminen sekä lasten viemisiä päiväkoti/koulu/harrastukset.

Vierailija
16/85 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Pohjois-Pohjanmaalla asuva kaupunkilainen (asun keskustassa, maalaiset asuvat mielestäni maatilojen läheisyydessä). 

Kilometreistä en osaa sanoa, mutta kun olen kävellyt työharjoittelupaikalta kotiin, on askeleita kertynyt noin 6 tuhatta. Työ on fyysistä mutta askeleita siellä ei merkittävän paljon synny. Niinä päivinä kun käyn töiden jälkeen myös koulussa, askeleita tulee lähemmäs 9 tuhatta. 

Lisäksi käyn päivittäin kävelyllä jonka pituus vaihtelee välillä 2-4 tuhatta askelta. 

Vierailija
17/85 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen ainakin miljoonabiljoona kilometriä päivässä. Olen rehti maaukko tiältä kaukkaa erämailta. t. rehellinen maaukko eikä mikään hälsingin hienostoherrrra

Vierailija
18/85 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähentynyt käveleminen radikaalisti, kun olen muuttanut maalle. Hyötyliikuntaa tulee paljon vähemmän, kun moniin paikkoihin ei ole mitään järkeä kävellä. Keskustaan on 10 km, eipä tule käveltyä kauppareissuja. Sentään en ole ryhtynyt siihen, että ajan viereisen kaupan pihasta toiseen, kuten jotkut tekevät. Meilläkin on marketit keskustan ulkopuolella, joten jos käy ruokakaupassa ja esim. apteekissa, reissuun menee älytön määrä aikaa, jos kävelisi marketista apteekkiin ja takaisin (matka on ihan käveltävissä, mutta kauppareissut venyisivät matkoineen todella pitkiksi näin). 

Vierailija
19/85 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalainen. Autolla kuljen työmatkat. Töissä tulee askeleita 10 000 ja siitä ylöspäin. Kesällä reilusti enemmän kun on navetoinnin lisäksi aitojen rakentelua ja muuta ulkoaktiviteettia. Vaikea mitata mitään matkaa kun se käveleminen on sellaista edes takas suhaamista. Lisäksi sitten koirien lenkit siihen päälle, vähintään 5km päivässä.

Vierailija
20/85 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatka on ehkä 100m viljankuivurille, konehalliin traktorin rattiin päästäkseni taimuutavastaavaa.

Ilman koiraa ja liikuntaharrastusta liikkuisin melko vähän.