Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätyön tekijät!

Valaiskaa asiaa
02.02.2018 |

Tänään teillä ei ole ongelmia työpaikalle pääsyn kanssa.

Mutta millä alalla olette töissä ja mikä on koulutuksenne? Voitko tehdä töitä kotona vaikka villasukat jalassa ja aamulla klo 9 asti nukkuen?

Kommentit (168)

Vierailija
161/168 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen töitä datan, graafien yms parissa eikä etätyömahdollisuutta ainakaan vielä ole omissa töissä, pääasiassa vain asiakaskäyntejä tekevillä on meillä etätyöpäiviä.

Kun ei kuitenkaan tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan, niin kiinnostaisi työvälineet. Onko työnantaja maksanut teille kotiin tarpeelliset näytöt, näppäimistöt yms. työvälineet, vai onko teillä omasta takaa? Vai riittääkö teillä läppäri ja yhteys? Omaa työtäni ei voi tehdä riittävän nopeasti esim. läppärin näytön varassa, niin siksi kyselen. Työnantajani on myös pihi ;).

Työnantajan puolesta on kahdet välineet eli kotona ja toimistolla molemmissa. Läppäri, telakat, näppikset ja iiisot näytöt. Työnantaja maksaa nettiyhteyden. Työpaikalla on sähköpöytä ja etsiminen tuoli, Kotona vastaat omasta työergonomiasta eli jos haluat sähköpöydän ja hyvä tuolin, hankit ne itse.

Vierailija
162/168 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen töitä datan, graafien yms parissa eikä etätyömahdollisuutta ainakaan vielä ole omissa töissä, pääasiassa vain asiakaskäyntejä tekevillä on meillä etätyöpäiviä.

Kun ei kuitenkaan tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan, niin kiinnostaisi työvälineet. Onko työnantaja maksanut teille kotiin tarpeelliset näytöt, näppäimistöt yms. työvälineet, vai onko teillä omasta takaa? Vai riittääkö teillä läppäri ja yhteys? Omaa työtäni ei voi tehdä riittävän nopeasti esim. läppärin näytön varassa, niin siksi kyselen. Työnantajani on myös pihi ;).

Työnantajan puolesta on kahdet välineet eli kotona ja toimistolla molemmissa. Läppäri, telakat, näppikset ja iiisot näytöt. Työnantaja maksaa nettiyhteyden. Työpaikalla on sähköpöytä ja etsiminen tuoli, Kotona vastaat omasta työergonomiasta eli jos haluat sähköpöydän ja hyvä tuolin, hankit ne itse.

Olen ketjussa no 12 vastaaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/168 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä työkkärissä, koulutukseltani FM. Voin nukkua vaikka klo 9.30 asti, jos siltä tuntuu, mutta tavallisesti aloita klo 8.15. Leimaan silloin itseni sisälle töihin ja pomo sekä työkaverit voivat koko ajan seurata, mitä teen eli järjestelmä on todella läpinäkyvä. Jos poistun päätteen äärestä, näkee senkin tiedoista eli eipä tässä lusmuilla.

Hyvää työpäivää muillekin, ryhdyn nyt soittelemaan työttömille ja laittamaan selvityspyyntöjä. Etäpäivänä en vastaa asiakassoittoihin.

Sori ohis, mutta miksi ihmeessä etäpäivänä ette vastaa asiakkaiden puheluihin? Kuitenkin kerrot soittelevasi itse työttömille! Kyllä minun mielestäni työkkärin ns. omien vastuuvirkailijoiden pitäisi olla tavoitettavissa kaikilla työajoillaan myös puhelimitse, sehän on asiakaspalveluammatti.

T. Aiemmin työtön, joka saanut asiansa verkossa kyllä hoidettua

Vierailija
164/168 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkailu- ja tapahtuma-ala, sivuhommana sisustussuunnittelu.

En koskaan nuku 09 saakka. Tein etähommia  myös it-alalla ollessani ja todellakin kone oli auki jo klo 07. Ei tämä tarkoita lusmuilua, päinvastoin!

Tänäänkin olen jo ollut yli tunnin koneella, katsonut onko sähköpostissa mitään kiireellistä, mitä kalenterissa on ja nyt voin syödä aamupalan ja surffata täällä hetken.

Sitten alan tekemään töitä, välillä voin toki viedä pyykit/tiskit koneeseen ja käydä kaupassa mutta työt pitää olla tehtynä. Kun itse saa säädellä päiväohjelmansa tulee toki päiviä jolloin voi pitää iltapäivän vapaata ja hoitaa vaikka lastenlasta kuten eilen:) It-alalla näitä luppohetkiä ei tullut vaan työt saattoi jatkua klo 21 saakka jos esimies oli vaikka Australiassa, tosin etäpäiviäkin oli vain hänen poissaollessaan.

Millä logiikalla klo 9 heräävä ja työnsä aloittava on lusmuilija?

Sillä logiikalla, että Suomessa eletään edelleen henkisesti agraariyhteiskunnassa, ja aamulla pitkään nukkuva on aina automaattisesti laiska ja muutenkin huono ihminen. Sillä ei ole mitään väliä, kuinka paljon ihminen saa tehtyä töitä päivän aikana, vaan sillä että herää mahdollisimman aikaisin töihin. Aikaisin heräävä on aina parempi ihminen.

Tämä on totta. Ei mitään merkitystä sillä että myöhemmin heräävä saa aikaan paljon enemmän.Kunhan olet kukkona tunkiolla aamulla niin olet Niiin paljon parempi.

Vaikka olisit oikeasti saamaton ja surffaisit vain netissä aamun tunnit ja menisit aikaisin vain kerryttääksesi saldoa.

Vierailija
165/168 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittaja ja sivuntaittaja.

Silloin kun olin palkkatyössä, tein 1-2 etäpäivää viikossa.

Nykyään olen yrittäjänä ja teen töitä kotona.

Tämä jatkuva kotona työskentely sopii minulle paremmin. Olen saanut luotua itselleni hyvän päivärytmin ja joustavat työtavat ja pystyn sen ansiosta työskentelemään tehokkaammin.

Silloin kun tein 1-2 päivää etätyötä, yritin pitää työpaikan rytmin myös kotona työskennellessäni. Se oli aika hölmöä, sillä se ei sopinut hyvin luontaiseen rytmiini eikä muutenkin kovin hyvin kotikonttorille.

Nykyään saatan työskennellä aamupäivän pyjama päällä. Ja kun saan työni etenemään sellaiseen pisteeseen jossa joutuu odottamaan (esim. tietokone prosessoi jotain isompaa juttua) tai muuten vaan tulee tarvetta siirtää ajatukset pois työasioista, niin menen suihkuun ja pukeudun.

Sen jälkeen jatkan työskentelyä ja teen kotihommiakin välillä, riippuen siitä miten työhöni saan sijoittumaan luontevasti taukoja.

Varsinkin pyykin ja tiskien peseminen onnistuvat helposti työpäivän aikana.

Tällä tavalla saan hoidettua sekä työn että kodin suhteellisen stressittömästi.

Silloin kun olin palkkatyössä, en kehdannut tehdä kotitöitä lainkaan etäpäivinä. Yritin vaan erottaa työn ja kodin. Kun eihän sitä työaikana voi tehdä kotitöitä. Sitä ajatteli, että pitää istua tiiviisti koneen ääressä koko työaika, eikä uskaltanut joustaa ajoista vaikka meillä liukuva työaika olikin. Tietysti sekin oli helpompi vaihtoehto kuin työpaikalle lähteminen, mutta tämä nykyinen tyyli jossa teen sekä töitä että kotitöitä, sopii minulle paremmin.

Etätöissä on yhtälailla ruokatunti jolloin voi poistua konttorilta.

Ja silloin voi tyhjentää tiskikonee yms lounaan lisäksi.

Vai jumittiko ihmiset konttorillakin koko ruokatunnin koneen ääressä kun ei vain saa poistua mihinkään vaikka saisi?

Vierailija
166/168 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on työnantajan läppäri, joka repussa kulkee mukana kotiin/toimistolle/joka paikkaan, en omista "omaa" tietokonetta. Sekä kotoa että töistä löytyy työnantajan hommaama telakka. Työnantajan läppäri on hyvä, jos jotain tulee niin pistävät kuntoon, aina on kaikki päivitettynä ja voin soittaa kesken työpäivän koska vaan jos on ongelmia.

Työpaikalta on kotiin saatu työpöytä, iso näyttö, näppäimistö ja hiiri - en pysty sohvannurkassa tekemään hommia, pitää istua kunnolla.

En ole tehnyt muita vähennyksiä, maksan itse nettiyhteyden kun maksaisin sen muutenkin. Verottaja tekee sen vähennyksen 700 €/vuosi automaattisesti, se riittää. Lisäksi tietysti vähennän työmatkakulut, useampi tuhat/vuosi kun käyn kuitenkin viikoittain töissä.

Vierailija
167/168 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa on oman erityisalan kirjallisuutta, mutta kuten yleensä on asia, niin sitä ei työssä tarvita (työssähän tarvitaan hyvin pieni murto-osa osaamista, jota opiskellessa on saanut, eikä mitään uutta tule, kaikki on vanhaa asiaa).

Kuulostaa aika masentavalta työltä tuollainen liukuhihnamainen saman tahkon pyörittäminen. :(

Vierailija
168/168 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyö on ihan parasta. Olen nyt flunsassa, mutta en kuitenkaan niin pahasti, että  jäisin sairauslomalle. Teen etätöitä, kunnes olo paranee kunnolla. Työkaverit kiittää, kun en tule toimistolle nuhanenäisenä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan