Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätyön tekijät!

Valaiskaa asiaa
02.02.2018 |

Tänään teillä ei ole ongelmia työpaikalle pääsyn kanssa.

Mutta millä alalla olette töissä ja mikä on koulutuksenne? Voitko tehdä töitä kotona vaikka villasukat jalassa ja aamulla klo 9 asti nukkuen?

Kommentit (168)

Vierailija
121/168 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen projektitöitä, suurimmaksi osaksi etätöinä. Kommunikointi työkavereiden ja projektien kanssa sähköpostin ja skypen avulla. Aloitan päivän joskus 9-10 aikaan, mutta usein lopetan vasta klo 20-21, joten aika pitkiä työpäiviä keskimäärin. Työssä on paljon "deadlineja", joihin mennessä tiettyjen raporttien pitää olla valmiina ja joskus viimeinen viikko ennen deadlinea tehdään 15-16 tuntisia päiviä. Mutta tykkään tehdä töitä kotona. Samalla voi pistää pyykit pyörimään jne.

Vierailija
122/168 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtiolla töissä, etätyö täysin vapaata eli voisin tehdä vaikka 5 pvää viikossa, jos haluaisin. Käytännössä teen pv/vko. Ihanaa! Helpottaa paljon arkea: liikkumista ja esim. kotitöiden tekoa. Pyykinpesukonenetta voi vahtia hyvin etäpäivänä, samoin kauppakassien toimitusta. Energiaa riittää muihin hommiin ihan toisella lailla, kun työpäivän aikana voi hoitaa rutiineja.

Saan veronmaksajana maksaa sinulle palkkaa henkilökohtaisten arkirutiinien hoitamisesta. Ihanaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/168 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voi painaa etätöitä milloin haluaa https://csl.ink/2NbH 😎 vastailet vain kyselyihin, niistä maksetaan hyvin 😎💰

Vierailija
124/168 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio, asiantuntija-ammatti. Etätöitä saa tehdä kahtena päivänä viikossa. Herään yleensä klo 6.30. Syön leivän ja kupin kahvia. Laitan pyykkikoneen pyörimään. Herätän lapset ja hoidan aamupalat.

Avaan koneen klo 7.15 kun lapset alkavat pesemään hampaita, pakkaamaan reppuja jne.  Jossain vaiheessa käyn antamassa halit kun lapset lähtevät. Päivä koostuu palaverista, raporttien  ja laskelmien tekemisestä. Yleensä päivistä noin 3 - 5 tuntia menee erilaisissa skype-palavereissa.

Palavereiden ajankohdasta riippuen pidän päivällä noin 30 - 40 minuutin tauon, jolloin teen nopean ruoan, syön ja laitan pyykit kuivausrumpuun ja mahdollisesti uudet koneeseen.

Lapset tulevat kotiin kahden kolmen maissa ja syövät ruoan. Moikkaan ja kyselen kuulumiset. Teen töitä yleensä noin 16.00 - 16.30 saakka. Jos päivällä on esimerkiksi oma lääkärikäynti, pidän pitemmän tauon ja jatkan päivää vastaavasti. Teen joka etäpäivä hieman ylimääräisiä tunteja, joita ei saa luettua hyväksi, mutta itse koen suurena etuna sen, että voin välillä olla kotona lasten lähtiessä ja tulessa.

Vierailija
125/168 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä koko etätyötä. Mieluummin aamulla pukeudun siististi ja hakeudun kollegoideni pariin kuin istusin pyjamassa koko päivän yksinäni, ja pyörittäisin samalla pyykinpesukonetta jne. Myöskin syön mielelläni lounaan kollegoiden kanssa, siinä tulee samalla vaihdettua kaikenlaista kuulumista; näistä juttelutuokioista etätyössä jää kokonaan paitsi. Joskus etäily on ok, mutten pääsääntöisesti itse haluaisi kotona töitä tehdä;koti on vapaa-aikaa varten pyhitetty

Minä olen toimistolla aamupäivät ja iltapäivät teen etätöitä. Tämä on täydellinen ratkaisu tällaiselle koiraihmiselle. Pidän pidemmän ruokatunnin, jotta voin käydä koiran kanssa kunnon lenkillä valoisaan aikaan. Sitten voin tehdä rauhassa töitä vähän pitempääkin, kunnes lähdetään taas lenkille. Mukavaa ja stressitöntä elämää, kun vielä töistäkin pidän paljon. 

Vierailija
126/168 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä porukka pesee paljon pyykkiä.

Vierailija
127/168 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloushallinnon ala, tradenomin koulutus. Etätyömahdollisuus vain 1pvä/viikko. Samat hommat teen, kuin toimistopäivinäkin. Meillä työt saa ajoittaa etäpäivänä haluamalleen ajankohdalle, tosin pitää olla puhelimen tavoitettavissa (toki tauot huomioiden). Itseäni tuo ei rajoita mitenkään, minulle ei juuri koskaan tule työpuheluita, yhteydenpito hoidetaan lähinnä sähköpostitse.

Itse tykkään herätä aikaisin ja teen töitä kotona jo klo 7 alkaen. Normaalisti menen n. kasiksi-puoli ysiksi toimistolle, koska kotona on koululainen. Yleensä lopetan sitten kolmen maissa etäpäivänä, toki se puhelin pitää olla päällä neljään.

Itse voisin tehdä etätyötä vaikka koko viikon mieluummin, en saa mitään lisäarvoa siitä, että raahaudun toimistolle. Tietty sitä joskus on pakollisia palavereja jne, mutta aika harvoin. Mutta ei voi mitään, kun työnantaja on rajoittanut tuohon max 1 pvä/vko, parempi toki sekin kuin ei olllenkaan.

Mäkin olen taloushallinnon alalla. Meillä saa tehdä etätöitä niin paljon kuin se töiden puolesta on mahdollista, eikä mitään rajoituksia myöskään kellonaikojen suhteen. Teen itse etätöitä 3-4 päivää viikossa, käyn toimistolla palavereissa, hakemassa postit, tulostamassa yms. Homma toimii tosi hyvin näin pikkulapsiarjessa, tosin itse kyllä tykkään toimistopäivistä enemmän. Etäpäivät on aika tylsiä ja yksinäisiä, kun ei ole yhtään juttuseuraa, ei tule edes ruokista pidettyä..

Vierailija
128/168 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä porukka pesee paljon pyykkiä.

No jos vaikkapa tekee kaksi päivää viikossa etätöitä ja kumpanakin pesee koneellisen pyykkiä niin onko kaksi koneellista viikossa paljon? Jos koneen pistää pyörimään ennen työajan alkua ja ripustaa lounastauolla niin eipä siihen mene edes työaikaa mistä jotkut täällä tuntuvat suivaantuvan.

Itse tein pari kuukautta etänä kiertäen Etelä-Amerikkaa. Laskutusaste oli 90% kun se toimistolla on n 75% eli firmalle jopa kannattavampaa. Tämä johtui aikaerosta eli en pystynyt osallistumaan moniin sisäisiin palavereihin. Ainoat haasteet liittyivät nettiyhteyksiin (yleensä ei ongelmaa) ja siihen että kerran kone meinattiin pölliä. :D Ihanaa aikaa. Teen siis nettimainontaa.

Vierailija
129/168 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikilla on villasukat jalassa? Ite teen etätyötä paljain jaloin, ikinä oikeastaan ole käyttänyt villasukkia.

Vierailija
130/168 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siinä sitten tulee tehtyä, lasketteko jotain kustannuksia tai kirjoitatteko esitteitä? En tunne alaa.

Itse olen tutkija ja etäpäivinä teen pääosin keskittymistä vaativia hommia, kuten artikkelien/raporttien kirjoittamista ja lähdeaineistoon perehtymistä.

Vierailija
131/168 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siinä sitten tulee tehtyä, lasketteko jotain kustannuksia tai kirjoitatteko esitteitä? En tunne alaa.

Itse olen tutkija ja etäpäivinä teen pääosin keskittymistä vaativia hommia, kuten artikkelien/raporttien kirjoittamista ja lähdeaineistoon perehtymistä.

Ja itsekin pesen etäpäivinä pyykkiä :). Tauottaa mukavasti koneella istumista, kun välillä pitää nousta laittamaan pyykit kuivumaan ja lataamaan uusi koneellinen. Muutakin siivousta saatan tehdä siinä lomassa, esimerkiksi kämpän imurointi vie ehkä 20min.

Vierailija
132/168 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen perheellinen yrittäjä. Mies vie aamulla lapsen päikkyyn, itse heräilen yleensä klo 10. Istahdan samantien aamupalan kanssa koneelle, hoidan hetken aikaa koneella hommia. Sitten koiran kanssa ulos, samalla vastailen sähköposteihin puhelimella/päivitän somea.

Noin klo 11-16 painan töitä täydellä vauhdilla, jossain välissä haukkaan lounasta ja samalla teen töitä. Useimpina päivinä käyn työajan lopussa postissa/muilla asioilla.

Sitten haen lapsen päiväkodista, olen hänen kanssaan iltaan asti. Mies nukuttaa useimmiten, jolloin teen töitä noin klo 20-02. Olen tuottavimmillani illalla. 

Koulutus on pukuompelija ja vaatealan hommia teen.  Välillä on palavereja keskellä päivää, mutta ei edes joka viikko. Joka toinen viikko käyn "työajalla" hierojalla. Välillä tulee pyykättyä tai tehtyä ruokaa kesken päivän, joskus käyn suihkussa. Olovaatteissa saan onnekseni tehdä töitä. Ja aika usein katson töitä tehdessä myös telkkaria :) Teen töitä 7 päivänä viikossa.

Vierailija
133/168 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten teette etätyössä ylimääräiset kiky-tunnit ja miten niitä valvotaan?

Meillä ei ole kiky-tunteja. Muutenkaan työaikaa ei valvota, koska meillä on kokonaispalkkaus. Ei siis makseta mitään ylitöistäkään. Työt on tehtävä aikataulun mukaisesti, mutta itse saa päättää, mihin vuorokaudenaikaan tekee ja tekeekö välillä lyhyempää ja välillä pidempää päivää. 

Vierailija
134/168 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä koko etätyötä. Mieluummin aamulla pukeudun siististi ja hakeudun kollegoideni pariin kuin istusin pyjamassa koko päivän yksinäni, ja pyörittäisin samalla pyykinpesukonetta jne. Myöskin syön mielelläni lounaan kollegoiden kanssa, siinä tulee samalla vaihdettua kaikenlaista kuulumista; näistä juttelutuokioista etätyössä jää kokonaan paitsi. Joskus etäily on ok, mutten pääsääntöisesti itse haluaisi kotona töitä tehdä;koti on vapaa-aikaa varten pyhitetty

Mulla on juttelutuokioita vapaa-ajallani ystävien, kavereiden ja läheisteni kanssa. En kaipaa työpäiviini juttelutuokioita. Mitä vähemmän häiriötekijöitä, sitä nopeammin saa hommat tehtyä ja sitä aikaisemmin voi lopettaa työt.

Vierailija
135/168 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-ala. En tee usein etätöitä. Mä tykkään siitä, että on kollegat lähellä. Helpompi jutella asiat nenäkkäin.

Mutta etätyö on täysin mahdollista.

Vierailija
136/168 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yliopistonlehtori. Teen opetuksen lisäksi myös tutkimusta ja aika paljon on kaikenlaisia hallinnollisia rutiinihommia ja projekteja, joita voi hyvin tehdä etänä. Etäpäivinä pidän Skype-tapaamisia erilaisista asioista, arvioin opinnäytteitä, luen tutkimusartikkeleita, kirjoitan, suunnittelen opetusta ja teen opetusmateriaaleja yms. Keskittymistä vaativat hommat onnistuvat parhaiten poissa omalta toimistolta. Teen etätöitä kodin lisäksi välillä kirjastoissa ja joskus harvoin lyhyitä aikoja jossain kahvilassakin. En pidä etäpäiviä kovin usein, koska tykkään nähdä työkavereita ja työpaikalla on hyvä lounasravintola (asun yksin).

Vierailija
137/168 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtava asiantuntija. Etätyöpäivän teen noin kerran kahdessa viikossa kun haluan keskittyä johonkin omalla vastuulla olevaa/oleviin tehtäviin. Herään ja aloitan työt samoihin aikoihin kuin toimistopäivänäkin, mutta viivyn pitempään Hesarin parissa. Teen normityöpäivän tai vähän pidempään miten työt edellyttävät tai muuten huvittaa. Lopetan viimeistään kun vaimo tulee kotiin. Kotitöitä en tee... Jotain astianpesukoneen tyhjennystä kummempaa.

Vierailija
138/168 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Lontoossa ja teen virtuaali assistentin hommia, palkka 35 000£ vuodessa. Yksi päivä viikosta pitää olla toimistolla, mutta muuten voin tehdä hommia missä vaan. Nykyisen homman ansiosta matkustelen paljon ja nautin kyllä vapaudestani kymmenen toimistossa vietetyn vuoden jälkeen.

Vierailija
139/168 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittaja ja sivuntaittaja.

Silloin kun olin palkkatyössä, tein 1-2 etäpäivää viikossa.

Nykyään olen yrittäjänä ja teen töitä kotona.

Tämä jatkuva kotona työskentely sopii minulle paremmin. Olen saanut luotua itselleni hyvän päivärytmin ja joustavat työtavat ja pystyn sen ansiosta työskentelemään tehokkaammin.

Silloin kun tein 1-2 päivää etätyötä, yritin pitää työpaikan rytmin myös kotona työskennellessäni. Se oli aika hölmöä, sillä se ei sopinut hyvin luontaiseen rytmiini eikä muutenkin kovin hyvin kotikonttorille.

Nykyään saatan työskennellä aamupäivän pyjama päällä. Ja kun saan työni etenemään sellaiseen pisteeseen jossa joutuu odottamaan (esim. tietokone prosessoi jotain isompaa juttua) tai muuten vaan tulee tarvetta siirtää ajatukset pois työasioista, niin menen suihkuun ja pukeudun.

Sen jälkeen jatkan työskentelyä ja teen kotihommiakin välillä, riippuen siitä miten työhöni saan sijoittumaan luontevasti taukoja.

Varsinkin pyykin ja tiskien peseminen onnistuvat helposti työpäivän aikana.

Tällä tavalla saan hoidettua sekä työn että kodin suhteellisen stressittömästi.

Silloin kun olin palkkatyössä, en kehdannut tehdä kotitöitä lainkaan etäpäivinä. Yritin vaan erottaa työn ja kodin. Kun eihän sitä työaikana voi tehdä kotitöitä. Sitä ajatteli, että pitää istua tiiviisti koneen ääressä koko työaika, eikä uskaltanut joustaa ajoista vaikka meillä liukuva työaika olikin. Tietysti sekin oli helpompi vaihtoehto kuin työpaikalle lähteminen, mutta tämä nykyinen tyyli jossa teen sekä töitä että kotitöitä, sopii minulle paremmin.

Vierailija
140/168 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Lontoossa ja teen virtuaali assistentin hommia, palkka 35 000£ vuodessa. Yksi päivä viikosta pitää olla toimistolla, mutta muuten voin tehdä hommia missä vaan. Nykyisen homman ansiosta matkustelen paljon ja nautin kyllä vapaudestani kymmenen toimistossa vietetyn vuoden jälkeen.

Miten Lontoossa elää noin pienellä palkalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi